iran flag

راه اندازی سامانه ثبت اسناد عادی و دست نویس در آینده ای نزدیک

علی رضا ساوری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: اختلاف ناشی از معامله های میان افراد ، فروشنده و خریدار به عنوان یکی از مهمترین موضوعات مهم امروز است که بخشی از پرونده های قضایی را به خود اختصاص داده است .
وی گفت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با همکاری سازمان ثبت اسناد رسمی در کشور در صدد راه اندازی سامانه ثبت اسناد غیررسمی است که از طریق این سامانه همه معامله های ملکی ثبت شود .
ساوری ادامه داد: ثبت سند در این سامانه از جعل، کلاهبرداری، فروش چندباره و دست بردن در اسناد جلوگیری می کند. ضمن اینکه قضات هم براحتی پرونده های شکایات درباره اسناد غیررسمی را پیگیری می کنند.
مدیرکل پیشگیری های وضعی قوه قضاییه گفت: در صورت ثبت اطلاعات اسناد غیررسمی در این سامانه اثبات اصالت معامله بسیار ساده خواهد بود.
وی افزود: در حال حاضر مقدمات اولیه کار برای ایجاد و راه اندازی این سامانه آغاز شده ، توافق اولیه صورت گرفته که امیدواریم در چندماه آینده این سامانه اجرایی شود.
ساوری گفت: برای سهولت کار بخشنامه ای را هم آماده کرده ایم که از طریق رییس قوه قضاییه صادر شود تا قضات در مرحله رسیدگی به این قبیل اختلافات آن دسته از اسناد ثبت شده در این سامانه را مورد استناد قرار دهند.
وی افزود: راه اندازی این سامانه به مفهوم استفاده نکردن مردم از سامانه های ثبت رسمی نیست ، بلکه این سامانه مختص اسناد عادی است که امکان انتقال آنها در دفاتر ثبت اسناد رسمی کشور وجود ندارد. بسیاری از اسناد و مدارک ممکن است سندش آماده نباشد این سامانه فاصله ثبت سند رسمی را کاهش می دهد.

جهت مشاهدۀ خبر و تماشای ویدیو کلیک کنید

خبرگزاری صدا و سیما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.