iran flag

جلسه بررسی اصالت تاییدیه های تعویض پلاک در محل اداره پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری برگزار شد

با توجه به پیگیری اداره محترم کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی و کانون خراسان رضوی‌ در خصوص عدم امنیت تاییدیه های موسوم به تعویض پلاک صادره از مراکز تعویض پلاک در مورخه  ۱۳۹۷/۷/۱۴ جلسه ای با حضور مسولین محترم راهور ناجا و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی و همچنین ریاست محترم بازرسی ثبت استان و رئیس و نائب رئیس کانون برگزار شد.

در این جلسه ابتدا جناب آقای دکتر غلامپور ضمن تبریک هفته ناجا ،به جرایمی که به لحاظ عدم امنیت تاییدیه های راجع به تعویض پلاک در حال رخ دادن است اشاره فرمودند و با قید این موضوع که به لحاظ پایین بودن ضریب امنیتی  برگه های یاد شده عده ای سود جو و جاعل با سو استفاده از اختلاف فی مابین ناجا و کانون سردفتران پس از دو یا چند تعویض پلاک مبادرت به جعل تاییدیه دیگری نموده و این چنین موجبات تضییع حقوق دولتی از جمله مالیات نقل و انتقال و حق الثبت و عوارض فراهم می شود .

در ادامه نائب رئیس کانون به ذکر چندین  مورد پرونده کیفری در خصوص جرایم مرتبط اشاره نمودند و اذعان داشتند هم اکنون پرونده های متعدد کیفری نزد مراجع ذی صلاح قضایی مفتوح و بار مضاعفی برای دستگاه قضا صرفا به لحاظ پایین بودن ضریب امنیتی تاییدیه های تعویض پلاک ایجاد شده است.
همچنین جناب آقای صانعی فر ریاست محترم بازرسی نیز اشاره فرمودند طی بازرسی به عمل آمده تاییدیه های مجعول فروانی کشف گردیده که  پس از استعلام از مرکز راهور جعلیت شان تایید شده است.

در ادامه جناب آقای بهشتی معاونت محترم اداره پیشگیری از جرم با وارد دانستن ادعای مطروحه از مسولین راهور خواست تا به قید فوریت مقدمات بالابردن ضریب امنیتی گواهی های مورد اشاره از قبیل درج  هولوگرام امنیتی و تجهیز به بارکد الکترونیکی که از طریق سایت قابلیت اصالت سنجی داشته باشدرا  فراهم‌ نمایند.

کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی تا حصول نتیجه پیگیر این امر خواهد بود .

روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.