iran flag

توجه ویژه به ساماندهی بنگاه‌های معاملات ملکی

معاون اول قوه قضائیه خواستار شد:
توجه ویژه به ساماندهی بنگاه‌های معاملات ملکی

 معاون اول قوه قضائیه گفت: باید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر نحوه فعالیت بنگاه‌های معاملات ملکی نظارت دقیقی داشته باشد.


 

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه ظهر امروز در مراسم اختتامیه همایش بزرگداشت یکصدمین سال تأسیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه باید یاد و خاطره مدیرانی که در30 سال گذشته در این سازمان فعالیت کرده‌اند را گرامی داشت، گفت: امروز که وارد دهه چهارم انقلاب شده‌ایم و باید به سمت پیشرفت و عدالت قدم برداریم.

وی ادامه داد: نقش سازمان ثبت اسناد در به بار نشستن پیشرفت و عدالت در همه عرصه‌ها نقشی مهم و جایگاهی برجسته است و جا دارد که سهم این سازمان را در رسیدن به پیشرفت و عدالت تبیین کنیم.

وی ادامه داد: برای تبیین این جایگاه ابتدا باید به پیشینه صد ساله عمر این سازمان نگاه کرد و سپس باید نگاه دقیقی به فراروی این سازمان کرد و سپس جایگاه آن را ترسیم نمود.

ابراهیم رئیسی با اشاره به سال جهاد اقتصادی و اینکه حرکت‌های جهادگونه 2 رکن اصلی دارند، گفت: حرکت‌های جهادگونه باید به تلاش با تمام نیرو و دیدن دشمن مقابل مسلح باشد و به این نکته توجه داشته باشند که دشمنان این نظام با هرگونه پیشرفتی در این کشور مخالف هستند.

وی ادامه داد: امکانات خود را باید به کار بگیریم تا این کشور برخلاف خواست غربی‌ها و دشمنان رشد داشته باشد و اگر این 2 رکن را در این سازمان رعایت کنیم می‌توانیم سازمانی جهادگونه پیش رو داشته باشیم که با تثبیت مالکیت امنیت روانی جامعه را بالا می‌برد.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به این مطلب که باید اهداف سازمان ثبت اسناد و املاک را برای رسیدن به آنها در خود این سازمان تثبیت کنیم، گفت: اگر از جهاد اقتصادی حرف می‌زنیم باید بدانیم که این جهاد بدون امنیت اقتصادی و مبارزه با فساد اقتصادی میسور نخواهد بود و این در حالی است که باید به این نکته نیز توجه داشت که جهاد علمی هم در کنار جهاد اقتصادی پا خواهد گرفت.

وی با اشاره به این مطلب که باید تلاش کنیم تا شعار نظم حقوقی در تمامی رفتار این سازمان متبلور شود، گفت: قانون شکنی از همه بد است اما از مسئولان بدتر. کشور ما کشوری مبتنی بر آرای مردم است و باید تلاش کنیم تا کشورمان بر مدار قانون به جلو برود و قانون‌گریزی به عنوان یک ضد ارزش تلقی شود.

وی با اشاره به این مطلب که باید به فعال کردن بحث اجرائیات و نظارت کامل بر این سازمان توجه ویژه‌ داشته باشیم، گفت: برای من جای سؤال است که چرا زمانی که بر اساس قانون، محاکم ما موظف به بررسی دعاوی هستند که بر اساس اسناد رسمی اقامه شده به پرونده‌های رسیدگی می‌کنند که در آنها اسناد عادی وجود دارد.

رئیسی با اشاه به این مطلب که باید مقوله فعالیت بنگاه‌های معاملات ملکی را جدی قلمداد کنیم، گفت: در اکثر این بنگاه‌ها داد و ستدهای غیر رسمی شکل می‌گیرد که این داد و ستدها مرجع پیش آمدن برخی از پرونده‌های قضایی در محاکم است و باید به ساماندهی این بنگاه‌ها توجه ویژه شود.

وی همچنین به سلامت نیروی انسانی در بدنه سازمان ثبت اسناد و املاک اشاره کرد و گفت: شما سازمانی هستید که امانتدار حق و حقوق مردم هستید پس باید افرادی در سازمان‌های تابعه شما فعالیت کنند که افرادی سالم و امانتدار باشند تا مبادا با اشتباه 2نفر آنها چهره همه شما مخدوش شود.

معاون اول قوه قضائیه با تأکید بر این مسئله که وجود بودجه و تخصیص اعتبار لازم در کنار برنامه نقش مهمی در به ثمر رسیدن اهداف این سازمان دارد، گفت: البته از این نکته غافل نباشیم که نقش مدیریت هم نقشی برجسته است و می‌تواند در پیشرفت یک سازمان بالاترین سهم را داشته باشد.

وی افزود: اگر فعالیت‌هایی که شما انجام می‌دهید تحول‌آفرین نباشد نمی‌توان بر آن نام حرکت جهادگونه گذاشت زیرا یک راه رفتن عادی، جهادی نیست بلکه راه رفتن پرتوان همراه با رسیدن سریع به اهداف ارزش پیدا می‌کند.

ابراهیم رئیسی با اشاره به این مطلب که ثبت الکترونیک باید همراه با دقت باشد، گفت: قرار نیست وقتی از ثبت الکترونیکی سخن به میان می‌آید معنی‌اش حذف نیروی انسانی باشد زیرا بارها شاهد بوده‌ایم که در برخی از سیستم‌ها مشکلی بروز کرده و همین مشکل باعث تضعیف حقوق شهروندان شده است.
انتهای پیام/م

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.