iran flag

دیدار رییس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور و هیات همراه با مراجع عظام تقلید

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک، معاون امور اسناد این سازمان و نایب رییس کانون سردفتران و دفتریاران با مراجع عظام تقلید دیدار کردند.
 
به گزارش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران، تویسرکانی؛ رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، میرشریفی؛ معاون امور اسناد سازمان ثبت و دشتی اردکانی؛ نایب رییس کانون سردفتران و دفتریاران ضمن حضور در شهر مقدس قم و زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با حضرات آیات؛ جوادی آملی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی و مکارم شیرازی دیدار و گفتگو کردند.
 
در این دیدارها که مدیر کل ثبت استان قم و رییس جامعه سردفتران استان قم نیز حضور داشتند، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی اظهار فرمودند:مردم روابط مالی و تجاری خود را بنویسند، این اساس قرآنی دارد و آیه 282 سوره مبارکه بقره دلیل این حرف است. در فقه در حدود 20 حکم داریم که ثبت قراردادها و معاملات را متذکر شده است. هر کس بخواهد مال و اموالش را بیمه کند باید سند رسمی تنظیم کند.
 
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی هم فرمودند: باید از آخرین نوآوری برای تنظیم اسناد استفاده کنیم تا حقوق مردم از بین نرود و بی دقتی ها به حداقل برسد و یا از بین برود. شما باید با آموزش قانون و شرع، دفاتر اسناد رسمی را پویا تر نمایید. مزد شما فراوان است و نزد خدا محفوظ است. باز تکرار می کنم از نوآوری در تنظیم اسناد استفاده کنید، آموزش دهید و اطلاع رسانی کنید.
 
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی نیز در دیدار با رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و هیات همراه فرمودند:در تمام امور باید سند تنظیم کنید. پرونده های دادگستری به خاطر عدم آگاهی مردم در تنظیم اسناد رسمی است. بخشی از پرونده های دادگستری از بد اخلاقی است. اگر رساله عملیّه، عملی شود کشور مدیــنه فاضله می شود.
 
حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی نیز در دیدار خود با مدیران ارشد مجموعه ثبت فرمودند:تسریع در کار مردم و کسب رضایت آنها امری مهم و ضروری است.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.