iran flag

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور : باید فرهنگ ثبت رسمی را در جامعه نهادینه کنیم

تویسرکانی روز شنبه در مراسم بهره برداری از ساختمان جدید نواحی ثبت اسناد و املاک کشور که با حضور اقای دشتی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران مرکزو اقایان اشکذری و عامری رئیس ونائب رئیس کانون سردفتران خراسان  و اقای رحمتی زاده مدیر کل ثبت استان  برگزار شد .با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری افزود : با توجه به اینکه اقدامات و وظایف این سازمان مرتبط با اصل اقتصاد و موثر در توسعه اقتصادی است باید در این راستا گام های جدی و موثری بردارد.
وی با اشاره به آثار خدمات این اداره و تاثیر جدی آن در نظم حقوقی جامعه گفت : امروز هزینه های سنگینی ناشی از بی نظمی های حقوقی می پردازیم و پرونده های بسیاری در اثر تصرفات غیر قانونی ، جعل ، زمین خواری ، عدم ثبت قانونی و مانند آن تشکیل می شود و هزینه سنگینی را بر دستگاه قضایی و جامعه تحمیل می کند.
وی اظهار داشت : در این میان نگاه سیستمی به سیاست ها و مجموعه اهداف این سازمان، توجه به شناخت اولویت های کاری و حرکت درست موجب توفیق ما می شود.
وی با بیان اینکه اقدامات این سازمان در زمینه پیشگیری از جرایم ، دعاوی و اختلافات نقش مهمی دارد، گفت : بخشی از وظایف ما اصلاح زیرساخت ها و سیستم کاری است و تعاملات بین بخش ها و دستگاه های مختلف و مردم نقشی مهمی در توسعه خدمات دارد.
این مسوول ادامه داد : پارسال در اجرای کامل طرح ملی کاداستر در این مجموعه تلاش زیادی شد که اجرای این سیستم در توسعه پایدار اقتصادی کشور و شفاف سازی حدود مالکیت و از بین رفتن بی نظمی ها اهمیت ویژه ای دارد.
وی با تاکید بر اینکه باید تلاش شود فرهنگ ثبت رسمی در جامعه ترویج یابد، گفت : تحقق این امر یک مصلحت بزرگ الهی است.
وی ادامه داد : در حوزه قضائی بحث جهاد اقتصاد به معنای عام و محورهای تبیین شعار و نهادینه کردن این شعار در ثبت اسناد است.
وی اظهار داشت : در دیدار مسوولان دستگاه قضایی با مقام معظم رهبری طی هفته گذشته ایشان بر دو محور اقتدار این دستگاه و اعتماد مردمی به آن تاکید کردند.
تویسرکانی افزود : در این میان اقتدار دستگاه قضایی با تامین زیرساخت های انسانی و فنی ایجاد می شود در عین آنکه همه باید تلاش خود را در جهت ارتقا خدمت رسانی به مردم بکار گیریم.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.