iran flag

ثبت و پلمپ دفاتر مشاغل خارج از مواعد قانونی برای دفاتر اسنادر سمی امکان پذیر شد

با پی گیری های کانون سردفتران و دفتریاران، ثبت و پلمپ دفاتر مشاغل خارج از مواعد قانونی برای دفاتر اسنادر سمی امکان پذیر شد.

 به گزارش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران، بر اساس بند 17 تفاهم نامه خوداظهاری کانون سردفتران و سازمان امور مالیاتی؛ چنانچه هریک از سردفتران اسناد رسمی برای عملکرد سال 1390 نسبت به دریافت و نگهداری دفتر درآمد و هزینه اقدام نکنند، در سال مذکور امکان برخورداری از شرایط خوداظهاری را نخواهند داشت. این مو ضوع در خصوص مالیا ت بر ارزش افزوده نیز صادق است به این معنا اگر دفترخانه ای مبالغ مالیات ارزش افزوده را صحیحا پرداخت نموده لیکن دفترخانه فاقد دفتر درامد وهزینه باشدمتاسفانه  مشمول جریمه می گردد.

 

پس از پی گیری های کانون سردفتران و دفتریاران در این رابطه، معاونت مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی طی دستور شماره 13470/230/د  مورخ 1/5/1390 به ادارات مالیاتی اعلام کرد که نسبت به ثبت و امضای دفاتر درآمد و هزینه بند (ب) ماده (95) صاحبان دفاتر اسناد رسمی اقدام نمایند، بر این اساس همکاران سردفتری که تاکنون نسبت به تهیه و پلمپ دفتر مشاغل در سال جاری (1390) اقدام نکرده اند می توانند نسبت به تهیه و پلمپ اقدام کنند.

 

همچنین سردفترانی که در این رابطه به مشکل برخورد می کنند، با در دست داشتن نمونه این خبر و نامه ذیل به ادارات امور مالیاتی مراجعه نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.