iran flag

قابل توجه سردفتران ودفتریاران :نشستن طولانی مدت عامل بروز دردهای سیاتیک است

مشهد _ دانشیار گروه جراحی اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ابتلا به دردهای 'سیاتیک' در مردان بیشتر از زنان مشاهده می شود و نشستنهای طولانی از عوامل موثر در بروز این عارضه است

دکتر 'محمد رضا احصایی' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: بیشتر افرادی که دیسک کمر دارند دچار دردهای سیاتیک نیز می شوند و هرگونه فشار بر روی عصب سیاتیک موجب ایجاد درد در تمام طول عصب می شود.
وی اظهار داشت: این بیماری در مراحل اولیه با درد کشنده ای در نواحی کمر، پشت ران، ساق پا، مچ و در مراحل پیشرفته با خواب رفتگی و بی حسی در مچ پا بروز می کند.
این پزشک جراح مغز واعصاب ادامه داد: گرچه ابتلا به دردهای سیاتیک در مردان بیشتر مشاهده می شود اما در زنانی که دچار ضعف عضلانی، فعالیت کم، وضع حملهای متعدد و اضافه وزن هستند ابتلا به این بیماری نسبت به سایر زنان بیشتر است.
دکتر احصایی گفت: افزایش سن، ضربه های شدید، آرتریت( التهاب مفاصل)، فشار به کمر، افزایش وزن، حمل بارهای سنگین و دیابت از دیگر عوامل بروز دردهای سیاتیکی است.
وی در اشاره به راهکارهای پیشگیری از دردهای کمر و سیاتیک افزود: پرهیز از چاقی و کاهش وزن، انجام ورزشهای مناسب و تقویت عضلات کمر، تغییر حالت بدن از نشسته به ایستاده و قدم زدن هر ساعت یک بار برای افراد پشت میزنشین، خوابیدن بر روی تشک سفت، اشیا سنگین را به سرعت و سریع بلند نکردن و خودداری از چرخاندن بدن در زمان حمل بار از جمله این راهکارها هستند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماری سیاتیک در صورت مراجعه به موقع به پزشکان متخصص، از طریق فیزیوتراپی، استراحت و تجویز داروهای مسکن قابل درمان است اما در مراحل پیشرفته نیاز به جراحی دارد.
 

بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    ما که در دفتر یکسره بر پا هستیم ایا بر پا ایستادن مشکلی ایجاد نمی کند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.