iran flag

گزارش ریاست کانون وکلای دادگستری مرکز از شرکت در همایش کانون وکلای دادگستری امریکا

 

 

گزارش ریاست محترم کانون وکلای دادگستری مرکز از شرکت در همایش کانون وکلای دادگستری امریکا

 

 

حسب دعوت رئیس کانون وکلای دادگستری امریکا ، آقای استفان زاک ، Stephan  .  Zack   برای شرکت در همایش کانون وکلای دادگستری امریکا و با تصویب ، هیئت مدیره ، در تاریخ دوم اوت 2011 برابر با 11 مرداد 1390 ، با پرواز شماره 434 شرکت  ک  ال ام  تهران را به مقصد آمستردام  وسپس تورنتو، که همایش درآن شهر تشکیل می گردید ، ترک کردم  پس از توقف چند ساعته در آمستردام با پرواز شماره 691  شرکت ک ال م بسوی تورنتو پرواز کرده پس از 8  ساعت وده دقیقه پرواز درساعت 30/11 صبح همان روز دوم اوت( 11مرداد) در فرودگاه تورنتو فرود آمده وپس از گرفتن چمدان به هتل   Farmont  Royal York   (فرمن رویال یورک) ،که از قبل رزرو شده بود رفته و به لحاظ خستگی ناشی از مدت مسافرت ،استراحت کردم.

صبح روز چهارشنبه سوم اوت ( 12 مرداد) جهت ثبت نام و گرفتن برنامه همایش و کارت ورود به جلسات ، به محل برگزاری کنفرانسهای تورنتو ، که در فاصله ده دقیقه پیاده تا هتل قرار داشت رفتم ، در میز مهمانان ویژه ثبت نام کرده  ، برنامه همایش و کارت ورود به جلسات را دریافت نمودم و سه برگ کارت دعوت ویژه  تسلیم اینجانب گردید.

جلسات کمیسیونهای همایش ، بسیار زیاد و متنوع بود و درمرکز کنفرانسهای تورنتو و چند هتل دیگر ، از جمله هتل محل اقامت اینجانب ، تشکیل می گردید . کلیه هتلها در مرکز شهر قرارداشتند و موضوعات مختلف حقوقی از قبیل  حقوق فردی و مسئولیتها ، حقوق تجارت بین المللی ، سرمایه گذاری ، محیط زیست ، داوری ، نفت و گاز ، حقوق اداری و غیره مورد بحث و بررسی قرار می گرفت .

 نحوه برگزاری جلسات به این شکل بود که موضوع جلسه از طرف رئیس جلسه اعلام می گردید و وکلائی که در آن موضوع قبلاً ثبت نام کرده بودند نظر خود را اعلام می کردند و با دیگر موضوعات  مشابه درآن موضوع مورد بحث قرار می گرفت .

روز پنجم اوت ، برابر با 14 مرداد در جلسه روسای کانونها شرکت کردم ، موضوع جلسه بحث در خصوص واقعه 11 سپتامبر و آثارآن در امریکا و سایر نقاط جهان در تجارت ، امنیت ، آزادیهای فردی و مدنی ، جنایات،  قوانین مهاجرت ، استخدام ، بیمه ، مالی ، قوانین ارتباطات و غیره بود و چند نفر از جمله یکی ازاعضاء کمیسیون ملی مبارزه با تروریسم ، دادستان مالیاتی امریکا سخنرانی کردند.

روز شنبه 6 اوت  ، برابر با  15 مرداد 90 در افتتاح مجمع روسای کانونها شرکت و از طرف رئیس  ABA   بعنوان مهمان ویژه معرفی شدم که مورد تشویق حاضرین قرار گرفتم .

روز دوشنبه هشتم اوت برابر 17 امرداد 90 از طرف رئیس  ABA  به نهار دعوت شده بودم که دیگر روسای کانونها و وکلا نیز شرکت داشتند . این نهار از قبل برنامه ریزی شده بود و میزی که هرکس می بایست به نشنید تعیین شده بود که اینجانب در میز شماره 3 قرار گرفتم . ابتدا رئیس کانون امریکا از حضور مهمانان سپاسگزاری کرد بعد از نهار فیلمهای کوتاهی از فعالیت  ABA    در کشور های جهان ، خصوصاً در امریکای لاتین و افریقا در خصوص آموزش پخش گردید .

 در روز 18 مرداد ملاقاتی با رئیس   ABA داشتم که در خصوص کانون وکلای مرکز ، سال تاسیس ، تعداد وکلا و نحوه پذیرش وکیل توضیحات کافی داده شد و از مدت تاسیس کانون وکلا در ایران و استقلال آن وعضویت در  IBA   از 1947 تعجب کرد دراین جلسه از تحریمهای دولت امریکا نسبت به جمهوری اسلامی انتقاد کردم که او ضمن اظهار تاسف از این امر اظهار امیدواری کرد که تحریمها هرچند زودتر رفع شده و دو کشور و کانونهای آن بتوانند روابط عادی و دوستانه ای داشته باشند . اینجانب از طرف خود و هئیت مدیره و جامعه وکلای ایران از دعوتی که شده بود سپاسگزاری نمودم . نامبرده اضافه نمود کانون وکلای دادگستری امریکا آمادگی دارد که برای وکلای جوان ایران کلاسهای آموزشی و علمی برگزار کند که اینجانب ضمن سپاسگزاری اظهار کردم  موضوع  را در هیئت مدیره مطرح کرده و به اطلاع ایشان خواهم رساند .

موضوع قابل توجه این بود که جلسات بسیار فشرده و متنوع بود که متاسفانه  بلحاظ اینکه از ایران یک نفر شرکت کرده بود  حضور در اغلب جلسات امکان پذیر نبود . در طول جلسات ملاقاتهائی با روسای کانونهای رم ، کره جنوبی ، سری لانکا ، آذربایجان ، فرانسه ، برزیل ، و سویس انجام شد .

اعتقاد اینجانب این است که حضور دراین جلسات موجب معرفی بهتر و بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی وکانون وکلای دادگستری است لذا به همکاران محترم توصیه می شود از شرکت دراین جلسات غفلت ننموده و اعضاء  محترم هیئت مدیره نیز ترتیبی اتخاذ نمایند تا گروه بیشتری از اعضاء هیئت مدیره  و وکلا بتوانند دراین جلسات شرکت نمایند .

 

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز

 سید محمد جندقی کرمانی پور


 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.