iran flag

در خصوص تنظیم اسناد مشمول مصوبات کمیسیون تقسیم

اطلاعیه

بدینوسیله به استحضار همکاران محترم سردفتر و دفتریار می رساند برابر اعلام کمیته تقسیم اسناد مشهد مقدس در بازرسی های صورت گرفته از دفاتر اسناد رسمی در خصوص احراز رعایت مصوبات تقسیم اسناد متاسفانه در مواردی ملاحظه گردیده که بعضی از همکاران بدلیل سوء برداشت از بخشنامه ها، اقدام به تنظیم اسناد دولتی بدون اخذ کد ارجاع نموده اند.
لذا موکداً متذکر می گردد قبل از تنظیم اسناد مشمول مصوبات کمیسیون تقسیم، نسبت به اخذ کد ارجاع اقدام و نکات ذیل را حتماً قبل از تنظیم اسناد مطمح نظر قرار دهند:
۱- تنظیم تمامی اسناد رهنی و نیز قطعی بانکها، ادارات، موسسات و سازمانهای دولتی و شهرداریها که در مقام انتقال دهنده قرار دارند مستلزم اخذ کد ارجاع از کمیسیون تقسیم اسناد است.
۲- موکداً به اطلاع می رساند مطابق بخشنامه اخیر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر افزایش سقف ۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال حق التحریر اسناد مشمول تقسیم اسناد در سال، با عنایت به کد ۷۴۴ مجموعه بخشنامه های ثبتی این افزایش سقف، نافی اخذ کد ارجاع از دفتر کمیسیون تقسیم اسناد نمی باشد.
۳- در خصوص اسناد متمم (مالی و غیرمالی) و همچنین تعویض وثیقه و نیز اسناد مازاد، رعایت اخذ کد ارجاع از دفتر کمیسیون تقسیم اسناد الزامی است.

 

⚜️روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی⚜️
🌐 سایت
📱 ایتا
📱 سروش
📱 تلگرام
📱 اینستاگرام

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.