شماره 233310 / 90
تاریخ 23 / 12 / 90
بخشنامه
مدیر کل محترم ثبت اسناد و املاک استان خراسان رضوی
باسلام
از آنجا که در ابلاغ اخطاریه های صادره از دفتر خانه ها ، رویه فعلی آن است که دفترخانه ها اخطاریه را به دوایر اجرای ثبت ارسال می نمایند و برخی دوایر اجرای ثبت بعلت حجم بالای کار و کمبود نیروی انسانی وفق ماده 14 آئین نامه اجرای اسناد رسمی ارسال اخطارها را از طریق مامورین پست انجام می هند و بعضی از دوایر اجرای ثبت نیز وسیله مامورین ابلاغ خوداخطاریه را ابلاغ می نمایند و این موضوع علاوه بر بار نمودن کار اضافی بر دوایر اجرا در وضعیت فعلی و تراکم روز افزون پرونده های اجرائی ، صرف وقت و هزینه های غیر قابل توجیه را دامن زده است ، لذا با توجه به طرح موضوع در شورای سیاستگذاری و موافقت ریاست محترم سازمان به کلیه دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق اعلام فرمائید تا منبعد از ارسال هر گونه اخطاریه به دوایر اجرای ثبت خودداری و مستقیماً نسبت به ارسال اوراق مربوطه ، از طریق ادارات پست اقدام نمایند .
همچنین لازم است قبلاً نسبت به ایجاد زمینه و آموزش مامورین پست در خصوص مقررات مربوط به موضوع اقدام مقتضی بعمل آید .
محمد جعفر باقرزاده
مدیر کل دفتر نظارت و هماهنگی اجرای اسناد رسمی
زحمت کشیدن آقایون بعد چند ماه عمومی اعلام کردند
نتیجه :
– بار کردن کار اضافه بر گرده نحیف دفخترخانه ها اشکال ندارد.
– هر کجا که بحث بیگاری باشد و کار مفتکی انجام دادن ، دفترخانه ها در اولویت هستند.
– و لابد آموزش مامورین پست در خصوص مقررات مربوطه نیز به عهده دفترخانه هاست.
از اظهار نظر منصرف شدم…..
شما را به خدا قبل از صدور بخشنامه ها در مورد نحوه اجرا و امکان اجراء آن اندکی اندیشه کنید .
هزینه ابلاغ در زمان فروش برگ اخطاریه اخذ میشود اما هیچگونه ابلاغی صورت نمیگیرد جالب اینکه رسید دریافت اخطاریه را هم اداره ثبت نمیدهد و چند داستان دیگه که صلاح نمیدونم اینجا بیان کنم