iran flag

اطلاعیه کمیته تقسیم اسناد

اطلاعیه کمیته تقسیم اسناد
باسمه تعالی
به اطلاع سردفتران و دفتریاران محترم شهر مشهد مقدس می رساند؛ همانطور که مستحضر هستید مستند به بخشنامه شماره ۱۴۰۰/۱۷۴۷۰ مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۳۱ معاونت امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سقف حق التحریر مندرج در کد ۷۴۴ م.ب.ث از ۲۰۰ میلیون ریال به ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است و کمیسیون تقسیم اسناد با رعایت سقف حق التحریر موضوع تبصره ۷ بخشنامه حق التحریر و رعایت سقف میانگین اسناد ارجاعی شهر مشهد، مکلف به ارجاع اسناد می باشد.
لذا با توجه به شبهات پیش آمده به اطلاع کلیه همکاران می رساند؛ مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به عنوان سقف تحریر، اعلام شده و بدین معنا نیست که دفاتر می توانند بدون اخذ کد ارجاع تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال تنظیم سند نمایند. به عنوان مثال در سال گذشته سقف اسناد دولتی ارجاعی به دفاتر در مشهد مقدس ۲۸۰ میلیون ریال بوده و امسال با توجه به رکود اقتصادی، کاهش تسهیلات بانکی و تخلفات صورت گرفته توسط برخی از دفاتر (شایان توجه است کلیه دفاتر در حال بازرسی و گزارشات به دادگاه انتظامی ارسال می گردد) پیش بینی می شود سقف ارجاع اسناد دولتی نهایتا مبلغ یکصدو پنجاه میلیون ریال در سال جاری (۱۴۰۲) باشد.
بایسته است همکاران محترم حتماً پس از اخذ کد ارجاع و رعایت سقف پیش بینی شده (۱۵۰ میلیون ریال) اقدام به تنظیم اسناد مشمول مصوبه تقسیم اسناد نمایند.
مجدد تاکید و یاد آوری می گردد عدم اخذ کد ارجاع و رعایت ننمودن سقف پیش بینی شده توسط دفاتر اسنادرسمی، تخلف انتظامی محسوب و به سبب نوسانات بازار مالی، سقف تحریر سالهای آتی نیز متعاقباً در همان سال اعلام خواهد شد.

⚜️روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی⚜️

🌐 سایت
📱 ایتا
📱 سروش
📱 تلگرام
📱 اینستاگرام

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.