iran flag

امکان بررسی پرونده‌های ثبتی از طریق اینترنت و پیامک با اجرای سیستم مدیریت پرونده‌ها

مدیرکل دفتر نظارت و هماهنگی اجرای اسناد رسمی خبر داد
امکان بررسی پرونده‌های ثبتی از طریق اینترنت و پیامک با اجرای سیستم مدیریت پرونده‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر نظارت و هماهنگی اجرای اسناد رسمی گفت: فاز اول نرم‌افزار سیستم مدیریت پرونده‌های اجرای اسناد رسمی تا مهرماه در کشور اجرایی می‌شود.

خبرگزاری فارس: امکان بررسی پرونده‌های ثبتی از طریق اینترنت و پیامک با اجرای سیستم مدیریت پرونده‌ها

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، محمدجعفر باقرزاده مدیرکل دفتر نظارت و هماهنگی اجرای اسناد رسمی با اشاره به راه‌اندازی فاز اول نرم‌افزار سیستم مدیریت پرونده‌های اجرای اسناد رسمی تا مهرماه امسال در سراسر کشور، گفت: پایلوت این طرح سال گذشته در استان اصفهان آغاز شده و نتایج خوبی را به همراه داشته است.

باقرزاده افزود: نرم‌افزار اجرا حاصل کار، کارگروه تخصصی دفتر نظارت و هماهنگی اجرای اسناد رسمی است که با استانداردسازی فرآیندهای مختلف و با همکاری دفتر توسعه فن‌آوری اطلاعات سازمان تهیه شده است.

وی گفت: در راستای اهدافی که از تولید این نرم‌افزار و مکانیزه کردن فرآیندهای اجرا مدنظر بود، شاهد شفافیت بیشتر و سرعت در حیطه اجرای اسناد رسمی در کشور خواهیم بود.

باقرزاده افزود: با امکاناتی که در این نرم‌افزار پیش‌بینی شده است، این امکان برای مردم وجود دارد تا با داشتن شناسه و رمز عبور به سیستم مذکور وارد شده یا از طریق درخواست سرویس پیام کوتاه، پرونده‌های خود را پیگیری و از مراحل مختلف آن اطلاع حاصل کنند.

وی همچنین به قابلیت گزارش‌گیری آنی در این سیستم اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه این نرم‌افزار به مرکز داده‌های سازمان متصل است، این امکان نیز مهیا است تا تمامی عملیات اجرا در سراسر کشور نظارت شده و اقدامات واحدهای اجرا مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

مدیرکل دفتر نظارت و هماهنگی اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه پاسخگویی مناسب و کیفی به مراجعان ثبتی با شیوه سنتی امکان پذیر نیست و سیاست سازمان ثبت اسناد و املاک بر مکانیزه کردن تمامی فرآیندهای ثبتی است، افزود: حجم بالای کار ادارات اجرا و مشکلاتی که ناشی از سیستم سنتی بوده است، این ضرورت را ایجاب می‌کرد تا از شیوه‌های نوین و فن آوری روز جهت سهولت در کار استفاده شود.

وی افزود: زیرساخت‌های اجرایی فاز اول این نرم‌افزار در واحدهای اجرای مراکز استان‌های تهران، کردستان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، فارس، خراسان رضوی، گلستان و خراسان شمالی نصب و راه‌اندازی شده و در اکثر واحدهای اجرای تابعه استان تهران نیز مراحل نصب و راه اندازی این نرم‌افزار به پایان رسیده است.

باقرزاده یادآور شد: پیگیری نصب زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در مابقی استان‌ها نیز با جدیت و مطابق با برنامه عملیاتی زمانبدی شده که در آن ملاک اولویت بندی، نتیجه بخشی و اتمام پروژه نرم‌افزار پاسخ استعلامات املاک از نظر زیرساخت بوده، در حال انجام است و روند این اقدامات به طور خاص در حال پیگیری و ارزیابی است.

مفاد اسناد رسمی برابر قانون قابلیت اجرایی در واحدهای اجرای ادارات ثبت اسناد و املاک را داشته و نیاز به طرح دعوی و مراجعه به محاکم قضائی برای استیفای حقوق و اجرای مفاد مصرح در اسناد رسمی نیست.

استفاده از فن‌آوری های نوین و سیستم‌های مکانیزه در حوزه اجرای اسناد رسمی، بی‌شک زمینه فراگیری بیشتر اجرای مفاد اسناد رسمی در جامعه و کاهش مشکلات مردم و مراجعه به محاکم قضائی را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

بدون نظر
  1. غلط گیر می گوید

    با این سیستم استعلام و این سرعت نور اینترنت و برنامه ثبت بدون شک مشکلات جامعه به کل رفع میشه ایشالا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.