iran flag

جدید ترین بخشنامه ریاست سازمان ثبت در باره استعلام الکترونیکی وپاسخ ان

بخشنامه

 

معاونین محترم سازمان
مدیران محترم کل ستادی و استانها

سلام علیکم

 

     پیرو بخشنامه شماره 181904/90 مورخ 10/10/1390 نظر به اینکه در اجرای مواد 46 و 211 قانون برنامه پنجم توسعه و در راستای اجرای ثبت آنی معاملات و تسهیل مراجعین، سیستم استعلام الکترونیک بین دفاتر اسناد رسمی و ادارات ثبت در سراسر کشور عملیاتی گردیده، لیکن تاکنون ملاک اقدام قطعی در مکاتبه الکترونیک مذکور دریافت مکاتبه کاغذی بوده لذا جهت کاهش مراجعات مقرر می دارد: واحدهای ثبتی به محض دریافت الکترونیکی استعلام وضعیت ثبتی توسط دفاتر اسناد رسمی از طریق شبکه نسبت به ارسال پاسخ الکترونیکی به دفتر مربوط اقدام و برگه پاسخ را نیز صادر و از طریق پست به دفترخانه ارسال نمایند.
دفاتر اسناد رسمی موظفند هم زمان با ارسال استعلام الکترونیکی برای واحد ثبتی، برگه استعلام را در دفترخانه نگهداری تا پس از وصول برگه پاسخ واحد ثبتی از طریق پست آن را ضمیمه و اقدامات بعدی را مطابق مقررات معمول دارند.
مدیران محترم کل ثبت اسناد و املاک استانها و رؤسای واحدهای ثبتی وظیفه اجرای صحیح بخشنامه را بر عهده داشته و معاونت محترم امور اسناد، کانون سردفتران و دفتریاران و دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات نظارت دقیق بر حسن اجرای بخشنامه را معمول خواهند داشت.

 

احمد تویسرکانی
معاون قوه قضائیه و
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

بدون نظر
  1. حسین ف می گوید

    زحمت کشیدندبجای حذف کاغذبازی بازهم بروکراسی اداری دیگر که ناشی ازترس مدیران ازقبول تکنولوژی وعبورازسیستم سنتی است

  2. ناشناس می گوید

    تاالان که از طریق نماینده دفتراقدام به گرفتن استعلام میکردیم کلی مشکل داشتیم حالا که افتاده دست اداره پست فرض کنید کارمند اداره ثبت کی میخواهد پست کند ۴۸ساعت الی ۷۲ساعت طول میکشد تا اداره پست ارسال کند
    خدایا به تو پناه میبرم برحمتک یا ارحم الراحمین

  3. ناشناس می گوید

    مطمئنا این دستور نمیتواند کارگشا باشد مگر اینکه بین ثبت و پست تعامل خوبی برقرار گردد امیدواریم

  4. امید ن می گوید

    هر چی فکرکردم چرا بعد از گرفنن پاسخ استعلام کاغذی تازه باید برگه استعلام را پست کنیم چیزی به ذهنم نرسید اما حتم دارم که این بخشنامه بسیار هوشمندانه تهیه شده!!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.