iran flag

اطلاعیه مهم سازمان امور مالیاتی کشور

اطلاعیه مهم سازمان امور مالیاتی کشور

 

اطلاعیه مهم سازمان امور مالیاتی کشور

 همکارانی که در سال آینده با استفاده از ماده 158 قانون مالیات های مستقیم و در چارچوب خوداظهاری، اظهارنامه عملکرد 1392 را در سال 1393 ارایه خواهند کرد،‌ ضرورت دارد به مسائل مندرج در این اطلاعیه توجه کامل داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران،متن اطلاعیه سازمان امور مالیاتی به این شرح است:

«سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه اجرای سیاست های تشویق و توسعه خوداظهاری مالیات، بر پایه احترام و اعتماد متقابل و با استفاده از تجربیات حاصله در نظر دارد در اجرای ماده 158 قانون مالیات های مستقیم، اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1392 مودیان محترم منابع مالیات بر درآمد اجاره املاک و همچنین مالیات بر درآمد صاحبان مشاغل موضوع مواد 95 و 96 قانون مالیات های مستقیم به استثنای ردیف های 1 الی 7 و 12  و بند الف ماده 96 قانون مزبور که به موقع تسلیم نموده باشند را با رعایت شرایط زیر بدون رسیدگی قبول نموده و تعدادی از آنها را به طور نمونه گیری و طبق مقررات مورد رسیدگی قرار دهد:

الف- قبول اظهارنامه مالیات بر درآمد اجاره املاک، منوط به تکمیل جداول اظهارنامه مربوط خواهد بود.

ب- قبول اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل فوق الذکر منوط به رعایت موارد زیر خواهد بود:

1-      صاحبان مشاغل موضوع بندهای الف و ب موضوع مواد 95 و 96 قانون مالیات های مستقیم باید دفاتر روزنامه و کل و یا درآمد و هزینه (دفتر مشاغل) را حسب مورد تحریر و اظهارنامه تسلیمی برمبنای آن تنظیم شده باشد.

2-      ترازنامه و حساب سود و زیان، حساب درآمد و هزینه(که بر اساس دفاتر تنظیم می شود) و یا خلاصه وضعیت درآمد و هزینه حسب مورد تکمیل شده باشد.

3-      مودیانی که اظهارنامه مالیاتی آنها طی 5 سال متوالی اخیر (عملکرد سال های 1387 لغایت 1391) در اجرای مقررات تبصره 5 ماده 100 و یا خوداظهاری موضوع ماده 158 قانون مالیات های مستقیم بدون رسیدگی مورد قبول واقع شده است برای عملکرد سال 1392 مشمول خوداظهاری نخواهند بود.

تذکر:

الف- مشمولین ثبت نام برای تخصیص شماره اقتصادی در صورت عدم ثبت نام از معافیت مالیاتی برخوردار نخواهندبود.

ب- مشمولین استفاده از سامانه های فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش) در صورت عدم نصب و استفاده از سامانه مذکور از معافیت مالیاتی برخوردار نخواهند بود.»


 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.