iran flag

مدیرکل ثبت اسناد خراسان رضوی مطرح کرد: رشد ۳۱.۷ درصدی ثبت وکالت رسمی در دفاتر اسناد خراسان رضوی

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: ثبت وکالت رسمی در دفاتر اسناد رسمی خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۱.۷ درصد رشد داشته است.

غلامرضا رحمتی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درمشهد مقدس اظهار کرد: در چند سال گذشته تعداد دفاتر ثبت اسناد رسمی در مشهد رشد بالایی داشته و از 75 واحد به 360 واحد رسیده است.

وی گفت: در 6 ماه نخست امسال، 39 هزار و 406 مورد از معاملات غیرمنقول اشخاص حقیقی و حقوقی و نیز 86 هزار و 239 مورد از معاملات منقول به ترتیب با 7.5 درصد کاهش و 7.5 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، در 508 دفترخانه اسناد رسمی استان به ثبت رسیده است.

رحمتی زاده عنوان کرد: در همین مدت، 226 هزار و 822 وکالت رسمی در دفاتر اسناد رسمی استان تنظیم شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31.7 درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: افراد برای انجام معامله حتماً استعلام گرفته و مطالبات باید به شکل رسمی صورت بگیرد.

رحمتی زاده بیان کرد: در سال 1365، ماده 147 و 148 قانون ثبت، اصلاح و برای 5دوره تمدید شد و بسیاری از مشکلات مربوط به ثبت اسناد را برطرف کرد.

وی گفت : برای صدور سند مالکیت، قبلا هیئت‌هایی تشکیل و رسیدگی می‌کردند که این امر بسیار زمانبر بود بنابراین از نیمه دوم سال گذشته سامانه ثبت اینترنتی راه اندازی شد.

رحمتی زاده اظهار کرد: گستردگی گرفتن استعلام از ادارات مختلف و همچنین سرعت و راحتی کار از ویژگی‌های این طرح است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با اشاره به اینکه قولنامه‌ها سند عادی رسمی است گفت: از لحاظ اقتصادی به نفع مردم است که از دفتر اسناد رسمی برای انجام معامله املاک استفاده کنند.

رحمتی زاده گفت: برای تشویق مردم جهت انتقال اسناد از طریق دفاتر رسمی باید کار جدی صورت بگیرد.

http://www.tasnimnews.com/Home/Single/168752

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.