iran flag

پس از گذشت بیش از چهل روز از شروع سامانه ثبت آنی بالاخره دشتی اردکانی سکوت خبری و رسانه ای خود را شکست.

وجود یک دفترخانه اسناد رسمی به ازای هر 10 هزار ایرانی

وجود یک دفترخانه اسناد رسمی به ازای هر 10 هزار ایرانی

رییس کانون سردفتران و دفتریاران به برگزار نشدن آزمون سردفتری و دفتریاری در سال جاری اشاره کرد و گفت: هم اکنون در کشور به ازای هر 10 هزار نفر یک دفتر خانه اسناد رسمی وجود دارد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران به نقل از خبرگزاری ایرنا، «محمدرضا دشتی اردکانی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، علت برگزار نشدن آزمون سردفتری و دفتریاری در سال جاری را به حدنصاب رسیدن تعداد دفاتر اسناد رسمی در کشور عنوان کرد.

 رییس کانون سردفتران و دفتریاران اضافه کرد: طبق ماده پنج قانون دفاتر اسناد رسمی به ازای هر 20 هزار نفر باید یک دفترخانه اسناد رسمی ایجاد می شد که هم اکنون دو برابر حد نصاب در کشور دفتر اسناد رسمی وجود دارد.

 به گفته دشتی اردکانی در حال حاضر حدود هفت هزار و 500 دفترخانه اسناد رسمی در سراسر کشور فعالیت دارند.

 رییس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: طبق ماده 69 قانون دفاتر اسناد رسمی، سردفترانی که بازنشسته می شوند می توانند دفاتر خود را به دیگران واگذار کنند.

http://www.notary.ir/node/70007

بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    بسمه تعالی
    بالاخره بعدازچهل روز،چله نشینی جناب دشتی اردکانی تما شدوسکوت خبری ایشان شکسته شد.آنهم فقط بایک خبر.خبری که سابقا توسط ریاست سازمان اطلاع رسانی شده ودرواقع خبرسوخته به حساب می آید.دراین میان اماآنچه قابل تامل است تداوم اصل استصحاب سکوت ابشان در خصوص سیستم ثبت آنی که ازچندحالت خارج نیست:یااصلااز نظرایشان مشکلی در این سیستم وجودنداشته یا دفترخانه تحت فعالیت ایشان با مشکلی مواجه نبوده است یا برخلاف سایراعضای هیئت مدیره کانون به جای بیان واقعیت ملاحظه فرموده اندیا اصلا از وجوداین سیستم بی خبرند!.شایدهم برای ایشان به عنوان رییس کانون مهم نیست که در اطرافشان چه می گذردوچله نشینی راترجیح می دهند.

  2. ناشناس می گوید

    جناب مدیرسایت،امیدوارم نظراینجانب که تااین لحظه برابرگزارش شمااولین نظرهست بدون کم وکاست درج شود.اولین برداشت همه مادرانتخاب شمابزرگواران رعایت امانتداری وشهامت در انعکاس واقعیات است که البته محترمانه تقدیم می گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.