iran flag

افزایش تمایل به طلاق عادی

 

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک کهگیلویه با اشاره به افزایش تمایل به طلاق عادی در شهرستان، خواستار پیگیری مراجع قضایی در جلوگیری از ثبت طلاق عادی در دفاتر طلاق شد.

خبرگزاری فارس: افزایش تمایل به طلاق عادی در کهگیلویه
 

 
  •  

 به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، رمضان استوی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شبکه‌های اجتماعی را مهمترین عامل درگیری با بروز پدیده طلاق دانست.

رئیس اداره ثبت و اسناد کهگیلویه با بیان اینکه عوامل سنتی از قبیل فقر، بیکاری و اعتیاد در بروز طلاق دخالت دارند اظهار داشت: ماهواره و فیس‌بوک بیشترین عامل در بروز این پدیده شوم هستند.

استوی ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی دیدگاه افراد نسبت به گذشته را تغییر داده و شکل و ساختار اولیه را به هم زده است.

وی از ماهواره و شبکه‌های اجتماعی به عنوان مروج ضد ارزش‌ها نام برد و افزود: این شبکه‌ها یک‌طرفه میدان‌داری می‌کنند و باعث بروز ناهنجاری در خانواده‌ها می‌شود.

استوی آمار رسمی ازدواج در سال 90 را 2371 مورد برشمرد و تصریح کرد: در سال 91 تعداد 2400 فقره ازدواج در سطح شهرستان‌های کهگیلویه، لنده و چرام به ثبت رسیده است.

این مسئول آمار طلاق در سال 91 را 274 فقره دانست و افزود: در سال 90 نیز 233 مورد طلاق در شهرستان ثبت شده بود.

به گفته استوی در سال 92 تعداد 1535 فقره ازدواج و 151 فقره طلاق در شهرستان‌های مذکور ثبت شده است.

استوی با اشاره به تشریفات قانونی در ثبت طلاق و زمانبر بودن این روند ابراز داشت: بعضی افراد برای دور زدن قانون در این زمینه اقدام به طلاق عادی می‌کنند.

وی با اذعان به اینکه طلاق عادی در شهرستان رو به افزایش است خواستار پیگیری مراجع قضایی در جلوگیری از انجام طلاق عادی در شهرستان شد.

استوی از وجود یک دفترخانه ثبت طلاق عادی در دهدشت خبر داد و گفت: این دفترخانه به صورت غیر قانونی اقدام به ثبت طلاق توافقی می‌کند

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920812000785.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.