iran flag

سامانه ثبت تغییرنشانی هموطنان عملیاتی شد

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به عملیاتی شدن سامانه جدید ثبت تغییر نشانی و کدپستی هموطنان در پرتال سازمان ثبت احوال، گفت: الزام ثبت تغییر نشانی به همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی نیاز دارد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل ، حمید پارسایی با اشاره به اینکه سامانه ثبت تغییر نشانی از چندی پیش در پرتال ثبت احوال فعال و عملیاتی شده است و شماری از هم وطنان از آن استفاده کرده اند، افزود: این سامانه برای تسهیل در ارائه خدمات راه اندازی شده است.
وی گفت : با ثبت تغییر نشانی به صورت الکترونیکی در پرتال ثبت احوال ، به صدور مجدد کارت ملی نیازی نیست و تنها کدپستی جدید فرد در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور ثبت می شود.
پارسایی با تاکید بر ضرورت ایجاد انگیزه برای استقبال شهروندان از اعلام تغییر نشانی محل سکونت خود به سازمان ثبت احوال، خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی خدمات خود را به آخرین نشانی درج شده در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور ارائه کنند ، شهروندان نیز ناچار خواهند بود برای بهره گیری از این خدمات نسبت به ثبت تغییر کدپستی و نشانی محل سکونت خود اقدام کنند.
معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال افزود : یکصد دستگاه به پرتال ثبت احوال متصل هستند که
20 دستگاه مانند بانک ها، سازمان ثبت اسناد و نیروی انتظامی این خدمت را به صورت وب سرویس دریافت و در تمام دفاتر خود توزیع کرده اند و به راحتی می توانند خدمات خود را به نشانی درج شده در پایگاه اطلاعات جمعیتی ارائه دهند.
پارسایی تاکید کرد: ثبت احوال محدودیتی برای اتصال دستگاه ها به پایگاه اطلاعات جمعیتی به صورت وب سرویس ندارد و دستگاه‌های دارای پیشخوان خدمت می‌توانند این خدمت را دریافت کنند.
از سامانه تغییر کدپستی پیش از این در همایش جمعیت، تعالی و راهبردها رونمایی شد و هم اکنون از طریق پورتال الکترونیکی ثبت احوال به نشانی www.sabteahval.ir در دسترس عموم هموطنان قرار دارد.

http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=2151731
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.