iran flag

طرح یک معمای عجیب وجالب! توسط پارسینه؟

واقعا چه رابطه ای بین املاک و نقل و انتقالات مردم و بیمه و بازنشستگی تعداد دیگری از مردم وجود دارد؟

پارسینه: صورت مسئله چندان پیچیده نیست، موضوع یک مصوبه و محل تامین بودجه این مصوبه است، یک سیر عادی قانونگذاری در مجلس، اما این صورت مسئله یک معمای عجیب دارد.

عنوان مصوبه این است: بازنشستگی افراد با سابقه کمتر از ده سال پرداخت حق بیمه، اما محل تامین بودجه این مصوبه کجاست؟ افزایش حق الثبت نقل و انتقال ملک!

متن کامل مصوبه بتاریخ 17/7/1392 مجلس شورای اسلامی بدین شرح است:

ماده واحده: سازمان تأمین اجتماعی مکلف است به افرادی که حداقل ده سال سابقه پرداخت حق بیمه را دارند و به سن شصت سال برای مردان و پنجاه و پنج سال برای زنان رسیده اند یا به هر دلیلی به تشخیص کمیسیون های موضوع ماده (91) قانون تأمین اجتماعی مصوب 3/4/1354 و اصلاحات بعدی آن در سنین کمتر از موارد فوق از کارافتاده شده اند ولی از حق مستمری حق کارگر و کارفرما تا ده سال به نرخ سال جاری، از امتیاز بازنشستگی این حکم برخوردار شوند.

و محل دقیق تامین بودجه این طرح، اینطور توضیح داده شده است:

تبصره 2: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است علاوه بر حق الثبت فعلی یک در ده هزار به قیمت منطقه ای بابت حق الثبت اموال غیرمنقول دریافت و به ردیف خاصی در خزانه داری کل واریز نماید.

این مصوبه بدان معناست که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باید رقم حق الثبت دریافتی نقل و انتقال املاک را افزایش داده و مردم در حین نقل و انتقال ملک خود هزینه بیشتری بپردازند و این هزینه برای تامین بودجه سازمان تامین اجتماعی برای این مصوبه مصرف شود. براستی چه رابطه ای بین املاک و نقل و انتقالات مردم و بیمه و بازنشستگی تعداد دیگری از مردم وجود دارد؟

این در حالیست که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، خود به واسطه الکترونیکی کردن سیستم ثبت اسناد و املاک در ماههای اخیر متحمل هزینه های سنگینی شده است و در بخش زیرمجموعه خود اعم از بخش دولتی و بخش خصوصی حاکمیتی (دفترخانه ها) سالهاست افزایش قیمت در ارائه خدمات نداشته و اگر قرار بر افزایش این مبالغ باشد خود مستحق تر از هر مرجع دیگری برای مصرف مبالغ واصله حاصل از نقل و انتقالات و خدمات ثبتی به مردم است

http://www.parsine.com/fa/news/168572/یک-معمای-عجیب-نمایندگان-مجلس-پاسخ-دهند

بدون نظر
  1. حسین ف می گوید

    این هم ازفضایل نمایندگان مجلس ایران است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.