iran flag

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی فارس گفت: قانون وظیفه عمومی به دلیل برخی ایرادات شورای نگهبان معطل مانده است.

مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با فارس:
سربازان چشم به راه مساعدت دولت و مجلس هستند

خبرگزاری فارس: مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد:‌ سربازان چشم به راه مساعدت دولت و مجلس برای تصویب نهایی قانون خدمت سربازی هستند.


 

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی فارس گفت: قانون وظیفه عمومی به دلیل برخی ایرادات شورای نگهبان معطل مانده است.
وی اظهار داشت: شورای نگهبان خواستار اعلام نظر دولت درباره بار مالی این قانون است، اما تا این لحظه هنوز دولت نظر خود را رسماً‌ اعلام نکرده است.
سردار کمالی افزود: هنگامی که قانون در مجلس در حال تصویب بود اعلام کردیم که فرآیند تصویب نهایی یک سال زمان خواهد برد، که برخی نمایندگان مجلس ناراحت شدند، در حال حاضر حدود یک سال از تصویب این قانون در مجلس می‌گذرد.
مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این قانون در 30 مهر سال 88 در مجلس به تصویب رسید و شورای نگهبان هم نظر خود را در 11 آبان اعلام و ایرادهایی را به مصوبه وارد کرد. عمده ایراد وارده اعتبارات مالی بود.
سردار کمالی اعلام کرد: تا این لحظه این مصوبه مسکوت مانده و دولت نظر خود را درباره بار مالی قانون سربازی اعلام نکرده است.
به گزارش فارس، قانون وظیفه عمومی 87 ماده دارد و شرایط خدمت سربازی را پس از 26 سال تغییر خواهد داد، در این قانون حقوق سربازان افزایش محسوسی یافته و خانواده‌های آنان نیز بیمه خواهند شد و به طور کلی حقوق، مزایا و خوراک و پوشاک سربازان تغییر کرده و شرایط بهتری خواهد یافت.
انتهای پیام/ر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.