iran flag

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:صدور سند برای ملک روستایی مزایایی دارد که ساماندهی نظام در بافت روستایی، امکان بهره گیری روستاییان از تسهیلات بانکی، افزایش ارزش افزوده توان روستایی و … از آن جمله است.

 

حدود 40 هزار واحد مسکن روستایی در خراسان جنوبی سند ندارد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به «خراسان جنوبی» گفت: در استان حدود 40 هزار واحد مسکن روستایی هنوز سند ندارد که این مسئله به استقبال کمرنگ روستاییان باز می گردد و بنیاد مسکن برای صدور سند هیچ مشکلی ندارد همان طور که تاکنون برای حدود 51 هزار و 800 واحد سند صادر شده است.

«آسمانی مقدم» افزود: از این تعداد 760 سند برای واحدهایی در شهرهای بالای 25 هزار نفر صادر شده اما بقیه آمار مربوط به روستاهاست.

وی با بیان اینکه حدود 90 هزار واحد مسکونی در روستاها وجود دارد، ادامه داد: پروسه صدور سند به روستا و چگونگی انجام مسیر آن بستگی دارد، برای مثال بنیاد مسکن از ابتدای تشکیل پرونده، صدور سند را انجام می دهد و به مراجعه متقاضی روستایی به شهر و رفت و آمد نیاز نیست، البته بعد از مراحل تشکیل پرونده، کارهای میدانی، نقشه برداری، تثبیت مالکیت و… باید انجام شود.

به گفته وی همه این کارها حداکثر 6 ماه بیشتر زمان نمی برد و طولانی شدن روند صدور سند هم مربوط به انجام مراحل ثبت در بیرجند است که در این شهرستان امور صدور سند شهرستان های درمیان، خوسف، سربیشه و بیرجند انجام می شود و رسیدگی به مسائل 4 شهرستان روند کار را کمی طولانی کرده است.بنا بر توضیح وی، ثبت اسناد و املاک در صدد ایجاد اداره در شهرستان های دیگر است و با استقرار اداره پروسه صدور سند کوتاه تر می شود.

این مسئول گفت: صدور سند برای واحد روستایی اجباری نیست اما بنیاد مسکن در همه روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر برای صدور سند اقدام می کند و با واگذاری کار به بنیاد مسکن هزینه صدور سند به یک پنجم زمانی که شخص اقدام می کند، کاهش می یابد و نیازی هم به مراجعه فرد به شهر، صرف هزینه و رفت و آمد نیست.

«آسمانی مقدم» تاکید کرد: متقاضیان روستایی باید برای صدور سند به بنیاد مسکن تفویض اختیار کنند با این کار همه مراحل صدور سند توسط بنیاد انجام

می شود چون در همه شهرهای استان اداره یا نمایندگی دارد و کار صدور سند توسط کارکنان انجام می شود.وی با بیان اینکه بنیاد مسکن فقط در سرایان و بشرویه نمایندگی دارد و در بقیه شهرستان ها اداره فعال است، گفت: صدور سند برای ملک روستایی مزایایی دارد که ساماندهی نظام در بافت روستایی، امکان بهره گیری روستاییان از تسهیلات بانکی، افزایش ارزش افزوده توان روستایی و … از آن جمله است.وی افزود: در روستاها مردم یکسری زمین و موقعیت دارند که به علت نداشتن سند، هیچ پشتوانه ای برای آنها محسوب نمی شود.وی به روستاییان توصیه کرد از شرایط موجود برای سند دار کردن ملک خود استفاده کنند شاید در آینده این موقعیت فراهم نشود

http://www.khorasannews.com/News.aspx?type=4&year=1392&month=11&day=1&id=5583035.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.