iran flag

برگزاری همایش سراسری رؤسا ونمایندگان کانونها روز پنجشنبه در قزوین


روز پنجشنبه سوم بهمن ماه سال 1392 به دعوت جامعه ی سردفتران و دفتریاران استان قزوین و به اهتمام آقای سهیل خضر حیدری – رییس جامعه ی مزبور – روسای کانون های دایر و در شرف تاسیس سردفتران و دفتریاران سراسر کشور در سالن اجتماعات جامعه ی سردفتران و دفتریاران استان قزوین گرد هم آمدند .
در افتتاحیه ی این مراسم ، مدیر کل و معاونت اداره ی کل ثبت استان قزوین نیز حضور داشتند .
آقای شهریار کناریوند ، مدیر کل محترم ثبت اسناد و املاک استان قزوین ، در نطق افتتاحیه ی مراسم ، ضمن خوش آمد گویی به مهمانان و تشکر از میزبان فرمودند :
" … موضوع مکتوب نمودن معاملات یک وظیفه ی قرآنی است که خداوند متعال در سوره ی بقره نسبت به آن تاکید فرموده ، آنچه که در گذشته به عنوان یکی از وظایف ادارات ثبت اسناد بود و حالیه به عهده ی دفاتر اسناد رسمی محول شده ، صرفنظر از جنبه ی مادی ، یک امر مقدس و اجرای فرامین الهی است و هر چه زمان می گذرد ، ارزش موهبت الهی کتابت عقود و معاملات و تعهدات بارزتر می شود ، به طوری که امروز کمتر معاملاتی است که دارای بار مالی قابل توجه باشد و بدون ثبت سند ، انجام پذیرد " .
ایشان در قسمت دیگری از سخنان خود ، اظهار داشتند :
" … امور سردفتری از خصائص پیامبر اعظم ، سرور کائنات ، محمد امین (ص) نشأت می گیرد و امانتداری ، رکن اصلی و افتخار دفاتر اسناد رسمی است و امور سردفتری ، در ماهیت ، به امانتداری استوار است ، همانطور که در ماده ی 49 قانون ثبت اسناد ، یکی از وظایف سردفتری ، پذیرش اسناد به امانت اعلام شده است " .
آقای کشاورز ، معاون محترم اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قزوین و دادستان انتظامی دادگاه سردفتران و دفتریاران استان نیز ضمن خوش آمد گویی به مهمانان همایش ، در بخشی از سخنرانی خود اظهار داشتند :
" … هدفی که امروز تحت عنوان خصوصی سازی و یا برون سپاری وظایف حاکمیتی دنبال می شود ، قریب 90 سال پیش ، بی سر و صدا و بدون کمترین زحمت و هزینه و تحمیل بار مالی به دولت ، اتفاق افتاد و قسمتی از تکلیف دولت مبنی بر تثبیت مالکیت مردم ، با تاسیس دفاتر اسناد رسمی ، به این نهاد تفویض شد " . 
ایشان با استقبال از الکترونیکی شدن فعالیت های ثبتی و تنظیم اسناد ، اظهار داشتند : " باید قبول کنیم که اداره ی ثبت و به تبع آن دفاتر اسناد رسمی و به ویژه دفاتر ازدواج و طلاق ، در استفاده ی از تکنولوژی تاخیر کرده ایم ".
در ادامه ، میزبان همایش ، آقای سهیل خضر حیدری ، سخنان خود را با خواندن بیتی از حضرت مولانا :
قطره ، دریاست اگـــــر با دریاست 
ورنه قطره ، قطره و دریا ، دریاست 
و تکرار شعار همایش :
" سیمرغ ، همان سی مرغ است "
ضمن خوش آمد گویی به حاضرین ، به تبیین اهداف همایش پرداخت و با تاکید بر بلوغ فکری جوامع و کانون ها ، تاسیس کانون ها را به منزله ی انشعاب ندانست و هر گونه تلقی غلط از برگزاری همایش را بی انصافی دانست و اضافه کرد :
با تشکیل کانون  در استان های مختلف ، وضعیت دفاتر اسناد رسمی از " جزایر جداگانه " به مجموعه ای پیوسته ، تبدیل خواهد شد و با اعطای نمایندگی از سوی کانون مرکز و اختصاص بودجه ، رضایت خاطر همکاران نیز فراهم خواهد شد .
آقای احمد علی سیروس " عضو هیات مدیره ی کانون مرکز و مسئول اداره ی مالی و رفاهی " و آقای محمد عظیمیان " عضو هیات مدیره و مسئول اداره ی حقوقی و آقای احمد علی قاسمی " عضو علی البدل هیات مدیره " و اینجانب ، از تهران افتخار حضور در این همایش را داشتیم .
آقای احمد علی سیروس ، با ارائه ی توضیحاتی در خصوص پیش بینی بودجه برای استان ها در سال 1393 و تقدیم طرحی در این خصوص به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و نیز آیین نامه ی پیشنهادی بیمه و بازنشستگی سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی که در آخرین شماره از " خبرنامه " منتشر شده است ، تحقق اهداف همایش را نوید داد .
آقای محمد عظیمیان با ارائه ی توضیحاتی در خصوص اقدامات اداره حقوقی کانون در خصوص " قانون اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمی " از نمایندگان استان ها دعوت نمود که با مطالعه ی طرح پیشنهادی اداره ی حقوقی کانون مرکز ، هر گونه نظر اصلاحی و ارشادی خود را جهت تقدیم به کمیسیون پژوهشی مجلس از طریق دبیرخانه ی دائمی استان ها ، در اختیار کانون مرکز قرار دهند .
آقایان سید محسن پنج تنی و علیرضا سلطانی و محمد حسین آبادی و عزت اله جلیلوند و محمد گلشنی و امیر مسعود مرادی باغبهادرانی و حسین اسحاقی و مهدی عادلی از دیگر سخنرانان این همایش بودند .

جا دارد از طرف خودم و اعضای هیات اعزامی تهران از ریاست و اعضای جامعه ی سردفتران و دفتریاران استان قزوین و سایر عزیزانی که در برگزاری این همایش نهایت تلاش خود را مبذول داشته بودند ، صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم
 
 
      http://bonchaagh.blogfa.com/post/379نقل از بنچاق 
 

ضمن تشکر فراوان از تمامی عوامل برگزاری این همایش ، بی صبرانه منتظر نتاج مثبت آن از جمله ایجاد اتفاق و اتحاد کانونها و جوامع سراسر کشور و تبیین این مهم در لایحه پیشنهادی اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمی هستیم

 

 

 





بدون نظر
  1. همکارسردفتر مشهدی می گوید

    لطفا طرح اصلاح قانون دفاتر که کانون تهران پیشنهاد کرده را هرچه سریعتر دراین سایت منتشرکنید تا مورد نقدوبررسی قرارگیرد وپست مستقلی دراین رابطه ایجاد فرمایید با تشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.