iran flag

خدمات سامانه ثبت الکترونیک اسناد: رونمایی تصویر کارت ملی افراد در دفترخانه های 15 استان

 

با نمایش تصویر کارت ملی افراد، امکان ارائه اسناد هویتی جعلی به دفترخانه ها از بین می رود

به گزارش پارسینه، بر اساس آخرین تغییرات سامانه ثبت الکترونیک اسناد رسمی، با  توافق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان ثبت احوال کشور با هدف ارتقا سطح خدمات دفترخانه های اسناد رسمی دسترسی دفترخانه های سراسر کشور به تصویر کارت ملی افراد ایجاد می شود.

 به گزارش سرویس حقوقی پارسینه، در راستای افزایش خدمات آنلاین سامانه ثبت الکترونیک اسناد در دفترخانه ها، که با هدف تسطیح و تسهیل تنظیم اسناد و تثبیت فضای سلامت در حوزه تنظیم سند رسمی انجام می پذیرد از این پس احراز اصالت مدارک سجلی افراد، امکانپذیر گردیده و کارآمدی اسناد جعلی هویتی برای استفاده در محضرها تقریبا ناممکن خواهد شد.

بنا براین گزارش پس از آغاز به کار سامانه ثبت الکترونیک اسناد در دفترخانه ها، از ماههای اخیر، دسترسی برخط سردفتران به پایگاه اطلاعاتی ثبت احوال ممکن شده است و امکان تطابق مشخصات سجلی افراد از طریق سامانه و به صورت آنلاین امکانپذیر گردیده و در فاز بعدی، اکنون سطح دسترسی دفترخانه ها برای تطابق مشخصات سجلی افراد مندرج در سازمان ثبت احوال، ارتقا یافته و از امروز سردفتران اسناد رسمی در 15 استان کشور می توانند علاوه بر تطابق مشخصات هویتی فرد با پایگاه ثبت احوال، تصویر کارت ملی فرد را نیز به صورت آنلاین و اطمینان بخش رویت نمایند و اصالت اسناد هویتی افراد اعم از مندرجات و عکس فرد را احراز کنند.

به گزارش پارسینه، این امکانات ضریب خطا در احراز هویت افراد در دفاتر اسناد رسمی را کاهش داده و نیز امید به امکان استفاده ی از اسناد جعلی جاعلان مدارک هویتی، سو استفاده از مدارک هویتی افراد متوفی، تقلب در مدارک هویتی و خلل های متعدد که امکان بروز در مرحله احراز اصالت و تطابق مندرجات اسناد سجلی در دفترخانه ها را داشت به شدت کاهش خواهد داد تا به حد صفر برسد.

تا پیش از این و در شیوه سنتی تنظیم سند، دفترخانه های اسناد رسمی امکان احراز اصالت و صحت و اصالت مندرجات اسناد سجلی افراد را با اتکا به شیوه های تجربی انجام می دادند که با استفاده از این سرویسهای آنلاین، از این بابت تسهیلات ارزشمندی از این پس در دفترخانه ها قابل بهره برداری است.

بدیهی است که امکان اتصال آنلاین به سامانه ثبت احوال و رویت تصویر کارت ملی افراد به انضمام تطابق مندرجات سجلی افراد با مدارک ارائه ی شده توسط طرفین تا اندازه ی زیادی مشکلاتی از قبیل جعل اسناد را کاهش خواهد داد.

شایان ذکر است که این سرویس از امروز در دفترخانه های 15 استان کشور قابل دسترسی است و به زودی در ذفاتر اسناد رسمی کل کشور قابل بهره برداری خواهد بود.

این 15 استان عبارتند از استان های 1- مرکزی، اردبیل، کردستان، قم، قزوین، یزد، بوشهر، سیستان و بلوچستان، زنجان، چهارمحال و بختیاری، سمنان، کهکیلویه و بویر احمد، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و ایلام.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.