iran flag

در پنجمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و به منظور تسهیل و تسریع امور ثبتی مردم ، اداره ثبت اسنادواملاک احمدآباد مشهد تاسیس وافتتاح شد.

 

 

با حضور مدیرکل ثبت اسناد و املاک، معاون استاندار، فرماندار مشهد و مسئولان محلی اداره ثبت اسنادواملاک احمدآباد مشهد تأسیس و افتتاح شد.

در مراسم افتتاح این اداره رحمتی زاده مدیرکل ثبت اسنادواملاک استان خراسان رضوی گفت حوزه ثبتی اداره ثبت اسنادواملاک احمدآباد با 180 هزار هکتار مساحت ،386 جلد دفتر املاک و 23 هزار پرونده ثبتی که بخش پنج ثبتی مشهد را در برمی گیرد از اداره ثبت اسنادواملاک ناحیه یک مشهد انتزاع و با ده پست سازمانی تاسیس و فعالیت خود را در شهر ملک آباد مرکز بخش احمد آباد آغاز نموده است .

مدیرکل ثبت اسنادواملاک خراسان رضوی با تاکید براجرای بموقع وظایف ذاتی و تکالیف قانونی در اجرایی شدن خدمات ثبتی بصورت الکترونیکی افزود ارائه خدمات ثبتی در محیط مجازی و برخط، شفاف سازی ، سرعت بخشی در امور و کاهش زمان انتظار دریافت خدمت ، کاهش ترددهای شهری و هزینه های  مادی و معنوی مراجعین ، کاهش اختلافات ملکی و ارتقاء عملکرد و افزایش رضایتمندی از اولویت های در حال اجرا در سطح ادارات ثبت اسنادواملاک، دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق استان است وی در این مراسم آقای محمد امامیان را به عنوان اولین رئیس اداره ثبت اسناد و املاک  احمد آباد مشهد معرفی نموده.

 در مراسم افتتاح اداره ثبت اسنادو املاک احمد آباد اولین سند مالکیت کاداستری ثبت مزبور بنام پدر شهید ساکن در شهر ملک آباد صادر شد.

رحمتی زاده در ادامه عملکرد اداره ثبت اسناد واملاک استان خراسان رضوی تشریع کرد و گفت : با اجرای وظایف ذاتی ادارات ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی در ده ماه اول سال جاری ،  466 میلیارد و 365 میلیون ریال درآمد حاصل ، که با 33/42درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال 1391 به حساب درآمدهای عمومی کشور واریز شده است.

رحمتی زاده گفت : در ده ماهه ابتدای سال 1392 دراجرای وظایف شعبه اجرای ادارات ثبت اسناد و املاک استان 819 میلیارد 813 میلیون ریال از مطالبات آن مربوط به بانک های دولتی و خصوصی می باشد وصول و بیش از 64 میلیارد و 365  میلیون ریال حقوق دولتی حاصل و به حساب درآمدهای عمومی کشور واریز گردیده است.

 غلامرضا رحمتی زاده افزود : تا پایان آذر ماه امسال ، تعداد 3385 شرکت تجاری و 577 شرکت تعاونی به ترتیب با 14/01درصد رشد  و28/41درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ثبت رسیده است و اظهار داشت در این مدت1057 اجراییه چک بلامحل در شعب اجرای ادارات ثبت اسنادواملاک خراسان رضوی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال 1391 ، 9/97درصد کاهش را نشان می دهد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت در ده ماه اول سال 1392 ، 142 هزار و 213 جلد سند مالکیت برای اراضی و املاک اشخاص حقیقی و حقوق در سطح استان صـادر گردیده است که نسبت به مدت مشابه سال 1391 ، 6/08 درصد رشد داشته است .

وی گفت در10 ماه اول امسال نیز 141 هزار و 633  فقره  سند مالکیت کاداستری (تک برگی جدید) برای اراضی و املاک اشخاص حقیقی و حقوق درسطح استان صادرکه رشدی 7/30درصدی نسبت به سال 1391 داشته است. وی یادآور شد که در این مدت 209هزار و651 مورد از معاملات اموال منقول و غیر منقول و 364هزار و 89 مورد وکالت مردم در 508 دفتر خانه اسناد رسمی فعال استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 9/88 و 4/60 درصد کاهش داشته است .

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان رضوی گفت : از ابتدای امسال تا پایان دی ماه از هر 42 ازدواج رسمی در استان خراسان رضوی 10 مورد به طلاق منجر گردیده است وی با اشاره به گزارش سامانه ثبت آنی ازدواج و طلاق  که در دفاتر رسمی ازدواج و طلاق استان فعال است افزود از ابتدای سال تا کنون  57 هزار و 698 واقعه ازدواج و 13 هزار و 500 واقعه طلاق در سطح در سامانه به ثبت رسیده است که بر این اساس میزان ازدواج نسبت به مدت مشابه سال قبل4/52 درصد کاهش و طلاق 13/71 در صد افزایش داشته است .

وی گفت از ابتدای راه اندازی سامانه تا کنون به بیش از 415 هزار و 812 هزار استعلام ملکی به صورت الکترونیکی پاسخ داده شده است که از این تعداد 149 هزار و 994 استعلام در ده ماهه نخست سال جاری در سطح استان از طریق دفاتر اسناد رسمی به صورت الکترونیکی ارسال و توسط واحد های ثبت اسناد و املاک استان به صورت الکترونیکی پاسخ داده شده است.

رحمتی زاده گفت در اجرای قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی از ابتدا تاکنون تعداد 60595 تقاضا از طریق سامانه پذیرش شده که بیشترین آن مربوط به حوزه ثبتی ناحیه یک ثبت مشهد با 10835 تقاضا و کمترین به حوزه ثبتی شهرستان جغتای با 90 تقاضامی باشد و افزود از این تعداد پرونده تشکیلی 42805پرونده در هیأت های رسیدگی کننده مطرح شده و برای 10586 مورد قرار کارشناسی صادر و 3297 تقاضا منجر به صدور رای گردیده است .

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: با اجرایی شدن سامانه ثبت آنی اسناد تاکنون 493 هزار انواع سند بیع، صلح، وکالت ، رهنی ، اجاره ، تقسیم نامه ، اقاله، اقرار، تعهدنامه ، رضایت نامه ، خدمات ثبتی و سایر بوسیله 508 دفترخانه اسناد رسمی استان ثبت الکترونیکی شده است.

بدون نظر
  1. سردفتر می گوید

    با سلام آقایون از کمیته تقسیم اسناد چی خبر؟ از مراکز درمانی ،رفاهی ،ورزشی چه خبر؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.