iran flag

را ه اندازی چند سرویس جدید درسامانه سازمان ثبت اسناد واملاک کشوربرای جلوگیری از جعل در اسناد رسمی

سرپرست دفتر توسعه فناوری و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  از را ه اندازی چند سرویس جدید در این سامانه برای جلوگیری از جعل در اسناد
رسمی خبر داد. بردیا صدرنوری اظهار کرد: سامانه ثبت الکترونیکی اسناد از 26
شهریور 92 رسما آغاز به کار کرد و تا 18 دی ماه 92 بیش از پنج میلیون سند از
طریق این سامانه صادر شده است که از این تعداد، دو میلیون و 265 هزار سند
مربوط به وکالت و یک میلیون و 350 هزار سند مربوط به بیع است. به گفته وی
در آخرین نسخه گذاری سامانه ثبت آنی یک امکان را فراهم کردیم، به این شکل
که وقتی سند نهایی شد پیامکی برای اصحاب سند ارسال میشود مبنی بر اینکه
سند آنها به چه شماره و در چه دفترخانه ای ثبت شده است. صدرنوری ادامه داد:
این امر به جلوگیری از جعل کمک میکند و در حال توسعه است، یعنی ما امکان
ارسال انواع پیامکهای دیگری را که در طول تنظیم سند میتواند اطلاع رسانی به
اصحاب سند انجام دهد فراهم کرد ه ایم که به زودی را ه اندازی می شوند.
بدون نظر
  1. همکار می گوید

    اعتدال در هر چیزی خوبه اینقدر صحبت از جعل و جرم شد که کم کم فکر میکنیم که این سامانه طراحی شده فقط برای دستگیری جاعلان و خلافکاران

  2. رضا می گوید

    خوب است که اولا ارسال پیامک به شماره همراه ثبت شده در مخابرات باشد و ثانیا هزینه آن را شخصی غیر از متعاملین عهده دار باشد.واقعا دریافت هزینه از متعاملین ممکن است بدون رضایت ایشان و موجب ضمان شرعی شود.

  3. ناشناس می گوید

    آقا رضا شما فکر میکنید اگر از متعاملین هزینه را نگیرند از چه کسی خواهند گرفت؟؟؟؟ معلوم میشود شما دلت از سردفتران پر است که این پیشنهاد را میکنید؟
    و اما جناب نوری: وقتی جعل سند انجام شد پیامک چه کمکی خواهد کرد؟ آیا به جاعل میخواهید پیامک بدهید که جعل شما با موفقیت انجام شد؟ و یا پیامک از سردفتر اطلاعات بیشتری به متعاملین میدهد؟ شاید جاعلین جدیداً آنقدر ساده لوح شده اند که شماره تلفن واقعی به من و شما بدهند؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.