iran flag

فعالیت 7 هزار دفترخانه در ایران/تعداد ‌بالاتر از استاندارد است‌

 

 

معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه بر اساس استانداردها به ازای هر 15هزار نفر می‌بایست یک دفترخانه ایجاد شود گفت: اکنون تعداد دفتر خانه‌های ایران بالاتر از استانداردها است.

 

معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه بر اساس استانداردها به ازای هر 15هزار نفر می‌بایست یک دفترخانه ایجاد شود گفت: اکنون تعداد دفتر خانه‌های ایران بالاتر از استانداردها است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد محمد حسن بکاییان بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران فارس و خراسان شمالی شمار دفترخانه‌های اسناد رسمی در سطح کشور را افزون بر 7 هزار دفترخانه ذکر کرد.

وی گفت: بر همین اساس هیچ کبود به لحاظ تعداد دفترخانه‌ها در کشور وجود نداشته و تعداد کنونی تکاپوی نیازهای جامعه است.

*صدور 2 میلیون و 200 سند مالکیت در کشور

این مسئول در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین از صدور 2 میلیون و 200 سند مالکیت در سطح هم کشور خبر داد.

وی همچنین یکی از مهم‌ترین طرح‌های این سازمان را طرح جامع کاداستر عنوان کرد و گفت: در صورت تأمین اعتبار این طرح سال آینده به اجرا در می‌آید.

بکاییان تکمیل بانک اطلاعات ثبتی را از زمره مهم‌ترین اقدامات ثبت اسناد و املاک در سال‌های اخیر در راستای الکترونیکی شدن فرایند ثبت دانست.

وی در باره تعرفه‌های ثبتی هم اظهار کرد: دو نوع تعرفه در ثبت وجود داشته که یکی تعرفه حق الثبت بوده که به حساب خزانه واریز می‌شود و دیگری حق‌التحریر است که برای دفترخانه‌ها منظور شده و تعیین نرخ حق‌التحریر و حق‌الثبت بر‌اساس ضوابط قانونی انجام می‌شود.

*افزایش وصول معوقات بانکی با اجرائیه‌های ثبت

معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره تعداد اجرائیه‌های صادر شده ثبت برای وصول مطالبات بانکی بدون اشاره به آمار اظهار کرد: امسال وصول معوقات بانکی با اجرائیه‌های ثبت نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

وی با اشاره به برنامه‌های سیستم بانکی برای وصول مطالبات معوق از طریق صدور اجرائیه ثبتی گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این باره آماده هر گونه همکاری است.

به گزارش فارس، معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای معرفی مدیر کل جدید ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی به این استان سفر یک روزه‌ای را  داشت.

بدون نظر
  1. سردفتر خوب می گوید

    و البته از ۷۰۰۰ دفتر خانه فقط ۱۰۰۰ دفتر عملا حیات دارند و مابقی نیمه جانند . تقسیم اسناد چه شد ؟

  2. محمودي می گوید

    باز بزرگان برگشتن سر مطلب خود آزاری بابا اتحاد ایجاد کنید نه تفرقه.رهگشا و نیروی مثلا انتظامی و این مشاورین دارن ریشه ما رو میزنن آقایون مرده رو از قبر میکشن بیرون فرهاد جونم که شده کپی پیس

  3. ناشناس می گوید

    همینایی که ابلاغ یک شبه گرفتن رو کنترل کنن که گند به این شغل زدن ابلاغ جدید دادن پیشکش لطفا درج بفرمایید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.