iran flag

در سفر محمدرضا دشتی اردکانی رییس کانون سردفتران و محمد عظیمیان به ایتالیا: استقبال اتحادیه جهانی سردفتران برای عضویت کانون سردفتران ایران

رم-ایرنا-ˈمحمدمهدی انجم شعاعˈمعاون اموراسناد سازمان ثبت اسناد و املاک جمهوری اسلامی ایران از استقبال مسوولان اتحادیه جهانی سردفتران مبنی بر عضویت کانون سردفتران جمهوری اسلامی ایران در این اتحادیه خبر داد.

به گزارش ایرنا، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک ایران که در راس هیاتی به منظور پیگیری و رایزنی با مسوولان اتحادیه جهانی سردفتران پیرامون الحاق ایران به این اتحادیه در ایتالیا بسر می برد، به خبرنگار ایرنا در رم گفت: مسوولان اتحادیه جهانی سردفتران اشتیاق زیادی به الحاق کانون سردفتران جمهوری اسلامی ایران به این اتحادیه دارند.

وی ضمن مثبت خواندن فضای گفت و گوها اظهار داشت: در سال های گذشته گفت و گوهای متعددی با مقامات وقت این اتحادیه در باره الحاق کانون سردفتران ایران انجام شده بود و در این سفر نیز پس از تشریح پیشرفت ها و اصلاحات انجام شده و برنامه های آتی در ایران، با اشتیاق مسوولان این اتحادیه مبنی بر الحاق جمهوری اسلامی مواجه شدیم.

انجم شعاع گفت : مسوولان این اتحادیه در گفت وگوهای قبلی خواستار شفافیت بیشتر موضوعات بودند و نسبت به نحوه انطباق وضعیت سردفتری و تشکل صنفی کانون سردفتران ایران با اصول اتحادیه مذکور ابراز نگرانی می کردند و هدف ما از این سفر آشنا کردن مسوولان اتحادیه جهانی با وضعیت واقعی سردفتری و جایگاه کانون سردفتران در ایران بود.

وی افزود : نظر برخی از مقامات این اتحادیه و نمایندگان کشورهای ایتالیا و فرانسه در تصمیمات شورا و مجمع عمومی بسیار موثر است. ما در دیدارهایی که با مسوولان این اتحادیه داشتیم به تشریح پیشرفت های ایران در زمینه ثبت اسناد و ارتقاء جایگاه سردفتری و کانون سردفتران پرداختیم تا به شورا و مجمع عمومی اتحادیه که بیش از هشتاد عضو از کشورهای مختلف دارد، منعکس شود.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد گفت: زمانی که جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی خود حضور فعال در مجامع جهانی را در دستور کار قرار داده، تمامی تشکیلات دولتی و غیردولتی باید در این امر مهم سهیم باشند و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و جامعه سردفتری ایران نیز نباید از این فضا دور باشند. به همین جهت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از الحاق کانون سردفتران ایران به این اتحادیه حمایت می کند و این حمایت از دید اتحادیه جهانی سردفتران دارای اهمیت زیادی است.

وی افزود: دیدارهای رسمی و گفتگوهای این سفر با هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم و حضور نماینده سفیر کشورمان در ایتالیا انجام شد و این امر نیز تأکیدی بر حمایت حاکمیت سیاسی کشور از الحاق کانون سردفتران به اتحادیه جهانی سردفتران بود.

انجم شعاع اضافه کرد: در این گفت و گوها پیشنهاد ما مبنی بر حضور جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو ناظر در گردهمایی های علمی اتحادیه که در کشورهای مختلف برگزار می شود به صورت کلی مورد قبول قرار گرفت. در تابستان آینده هم یک گردهمایی علمی در تهران برگزار شود که از اعضا اتحادیه جهانی سردفتران دعوت خواهد شد و حضور مقامات اتحادیه و کشورهای تأثیرگذار در این همایش می تواند زمینه مناسبی برای الحاق کانون سردفتران ایران به اتحادیه جهانی فراهم کند.

محمدرضا دشتی اردکانی رییس کانون سردفتران و محمد عظیمیان عضو هیأت مدیره کانون و عضو دادگاه انتظامی سردفتران و احمد نخستین مشاور امور بین الملل کانون، در این سفر معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را همراهی کردند.

http://www.irna.ir/fa/News/81071646/

۹ نظرات
  1. همکار می گوید

    وقتی سردفتران و دفتریاران در کشور خودمان هنوز جایگاه خود رانمی دانند و کسی برایشان ارزش قائل نیست و فعلا قشری هستند که دور از جان بزرگ ترها شدند پا دو برای بقیه ادارات دولتی چه سود این سفر های خارجی که پولش از زحمات تعدادی سردفتر و دفتر یار خرج آقایان می شود بهتر است مسئولین محترم کانون سردفتران فکری به حال بیمه و مسکن و سایر امورات رفاهی این قشر خدوم زحمتکش داشته باشند

  2. ناشناس می گوید

    زحمت بکشن یک قرارداد هم با هتل های ایتالیا جهت استفاده سران دفاتر کشور منعقد نمایند!!!(جهت شوخی, ما به بلیط نیمه بهای همین استخرهای خودمون هم قانعیم)

  3. سپاسگذار می گوید

    امید که عضویت و تبادل نظرها موثر در سطح کیفی و کمی تنظیم اسناد و فراهم کننده موجبات ارتقاء شان و جایگاه سردفتری باشد.

  4. ناشناس می گوید

    خداوند را شاکریم که تمام مشکلات دفاتر اسناد رسمی در کشور حل گردیده!!!!! وحال نوبت به حل مشکلات برون مرزیمان رسیده.

  5. م می گوید

    چرا این سفرهها واقدامات رسانه ای نمیشود شما در نطر بگیرد همین کار توسط راهنمائی و رانندگی اجام شده بود شبانه روز از طریق رسانه ها پخش میشد و اطلاع رسانی میشد

  6. ناشناس می گوید

    از همکاران محترم میخوام راهکار و نظرات خودشون در مورد شان سردفتری مطرح کنن نه اینکه اقدامات را ب طنز و شوخی بگیرن …ببخشید

  7. سردفترداریارندار می گوید

    سلام
    به حمداله تمامی مشکلات شغلی ورفاهی وبیمه ودرمان وثبت آنی سران دفاترحل شده وجایگاه آن ها نیزخیلی خیلی ارتقاء پیداکرده ولذا چون ملالی نیست جزدوری سفرهای خارجی لذا رئیس ومعاون یکی به سویس رفت ودیگری به ایتالیانو تنها مشکل ماپیوستن به اتحادیه چهانی بود که به یمن این حضور پرشور محقق شد .دیگه چه می خواین .

  8. سردفتر می گوید

    جناب دشتی والله با خون جگر ۱۰ درصد کانون را پرداخت میکنیم بعد به پرداخت هزینه درمان که میرسیم همکاران شما با هزار حیله و ترفند فاکتورها را پرداخت نمی کنند اگر با هزینه کانون تشریف بردیدکه …..

  9. همکار می گوید

    تو کشور خودمون هیچ کس مارا قبول ندارن شدم پادو ادارات دیگه میخان مارا جهانی کنند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.