iran flag

اهداف سفر رئیس سازمان ثبت اسناد به ژنو تشریح شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل مالکیت صنعتی سازمان ثبت اسناد اهداف سفر رئیس سازمان ثبت اسناد به ژنو را تشریح کرد.

تویسرکانی

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، محمد حسن کیانی مدیر کل مالکیت صنعتی با اشاره به برگزاری اجلاس مربوط به انتخاب مدیر کل جدید سازمان جهانی مالکیت معنوی در سوییس که با حضور نمایندگان کشورهای عضو این سازمان برگزار خواهد شد، گفت:  کمیته هماهنگی سازمان جهانی مالکیت معنوی با توجه به انقضاء دوره مدیریت مدیر کل فعلی این سازمان و به منظور انتخاب مدیر کل جدید طی روزهای 15 و 16 اسفند ماه در مقرآن در ژنو تشکیل جلسه خواهد داد.

کیانی خاطرنشان ساخت: به موجب تصمیمات مجمع عمومی این سازمان در سال 1998 فرایند انتخاب مدیر کل جدید می بایست از طریق اجماع اعضاء و در صورت عدم اجماع با رای گیری محقق شود. دوره مسئولیت مدیر کل وایپو 6 ساله بوده و دوره جدید از نیمه دوم سال 2014 آغاز خواهد شد.

مدیر کل مالکیت صنعتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران از سال 1380 و با تصویب مجلس شورای اسلامی به عضویت وایپو درآمده و به موجب ماده 52 قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی مالکیت معنوی می باشد.

وی از عضویت ایران در کنوانسیون پاریس برای حمایت از مالکیت صنعتی در سال 1337 و عضویت در تعدادی دیگر از معاهدات بین المللی مالکیت از جمله پروتکل مربوط به ثبت بین المللی علائم تجاری و معاهدات لیسبون و مادرید و ثبت و حمایت بین‌المللی از نشانه های جغرافیایی کالا و معاهدات ثبت بین المللی  اختراعات خبر داد و گفت: ایران در تعاملات بین المللی مربوط به سازمان مالکیت معنوی و اجرای معاهدات یاد شده نقش پررنگی طی سال های اخیر داشته است.

وی حضور مدیر کل فعلی سازمان جهانی مالکیت معنوی به دعوت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سمینار مالکیت صنعتی کشورمان در سال 1390 و همچنین حضور معاون وی در سال گذشته در همایش مالکیت معنوی در تهران را نشان از اهمیت نقش و جایگاه ایران در این سازمان دانست.

خاطر نشان می سازد، دکتر احمد تویسرکانی معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بنا به  دستور آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه و به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این مراسم شرکت کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.