iran flag

معاون امور اسناد سازمان ثبت: اگر همکاری سردفتران در اجرای طرح ثبت آنی نبود،این طرح هیچ موفقیتی نداشت

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اگر سردفتران در اجرای طرح ثبت آنی با سازمان ثبت همکاری لازم را نداشتند،این طرح هیچ موفقیتی نداشت و ما در سازمان ثبت، در قدردانی از سردفتران در این امر کوتاهی کرده ایم.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران،انجم شعاع در جلسه ای که با حضور مقدس، مدیرکل امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و اعضای هیات مدیره کانون در محل کانون سردفتران و دفتریاران برگزار شد، به وجود برخی اشکالات در سامانه ثبت آنی اشاره و ابراز امیدواری کرد با جلسات تشکیل شده در خصوص رفع مشکل و جلسات مشترک با نمایندگان کانون سردفتران، این مسائل حل خواهد شد.


وی همچنین درمورد ماده 69 قانون دفاتر اسنادرسمی گفت: این مورد در حال حاضر مطرح شده و سازمان ثبت هم نظر خود را ارایه کرده است و فعلا باید منتظر باشیم تا در مجلس به نتیجه برسد.


معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه خدمات درمانی نیازی ضروری است،‌گفت: با توجه به بحث توسعه بیمه برای همه افراد جامعه در کشور، دسترسی همه افراد بیمه شده ضرورتی اجتناب ناپذیر است و نباید اینطور باشد که افرادی که در دسترس و نزدیکتر به کانون مرکز هستند از خدمات بهتری بهره مند شوند، چون همه حق سلامتی دارند و همه سردفتران در سراسر کشور ده درصد کانون را طبق قانون می پردازند و باید خدمات یکسانی دریافت کنند.


وی همچنین به آراء وحدت رویه و کندی کار در دفتر حقوقی سازمان ثبت اشاره کرد و ا دامه داد: چند ماهی است که کار دفتر حقوقی سازمان ثبت به کندی انجام می شود و با مشکل روبرو هستیم که امیدواریم با رفع مشکل در این زمینه مسائل حل شوند.


در ادامه مقدس، ‌مدیرکل امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و سال نو، از اعضای هیات مدیره کانون درخواست کرد تا از حضور معاون امور اسناد سازمان ثبت به جهت اشراف در حوزه کاری و اخلاق و حوصله ایشان، نهایت بهره و استفاده را ببرند.


وی ادامه داد: بسیاری از مسائل مطرح شده در جلسه امروز از سوی رییس کانون سردفتران و دفتریاران در جلسات شورای سیاست گزاری سازمان ثبت مطرح شده و مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است.


مقدس گفت: باتوجه به تغییرات در حوزه اسناد و سیاستها و تدوین برنامه ها که با همکاری کانون سردفتران و دفتریاران انجام می شود از تک تک اعضای هیات مدیره کانون درخواست همکاری و تعامل بیشتر داریم تا در تدوین شیوه های جدید متناسب با شرایط عمل کنیم تا با روش های درست و صحیح امور را به پیش ببریم.


وی اعلام آمادگی سازمان ثبت را برای حضور سردفترانی به نمایندگی از سایر سردفتران در استانها برای حضور در سازمان ثبت و شرکت در جلسات و دریافت نقطه نظرات اصلاحی درخصوص سامانه ثبت آنی اعلام کرد.



همچنین دشتی اردکانی،‌رییس کانون سردفتران و دفترایارن در ابتدای این جلسه ضمن ارایه گزارشی از عملکرد واحدهای کانون در سال گذشته، به طرح مواردی از جمله تشکیل کانون استانها، بحث بودجه استانها، نحوه اعتبار و تخصیص بودجه به استانها، مرکز جامع علمی کاربردی کانون، اتحادیه جهانی سردفتران، طرح ماده 69 در مرکز پژوهشهای مجلس، ثبت آنی و سایر موارد پرداخت.


رییس کانون سردفتران و دفتریاران با تاکید بر اینکه اعتقاد ما این است که ثبت آنی واجب و لازم است، به وجود برخی اشکالات از جمله قطعی و اشکالات دستگاه پوز و سایت ثبت احوال اشاره و ابراز امیدواری کرد با رفع نقص در این زمینه ها، خدمت رسانی به مردم در دفاتر اسنادرسمی بیش از پیش مهیا شود و انتقاد به سازمان در راستای مشکلات ثبت آنی صرفا به معنی مخالفت با این طرح ملی نیست.


وی همچنین پیشنهاد کرد که جلسات آسیب شناسی با حضور معاون امور اسناد و مدیرکل امور اسناد  سازمان ثبت به صورت ماهانه برگزار شود.


آقاصفری،‌نایب رییس کانون سردفتران ودفتریاران نیز در این جلسه به ماده 30 قانون دفاتر اسنادرسمی اشاره و تاکید کرد: براساس این ماده، دفاتر اسنادرسمی فقط در زمانی که تنظیم سند خلاف قانون، اخلاق یا نظم عمومی باشد نباید انجام شود و سردفتر در سایر موارد حق ندارد که از تنظیم سند سر باز زند. اینجاست که در زمان قطعی دستگاه کارتخوان در دفاتر اسنادرسمی امکان تنظیم سند وجود ندارد. همچنین دسترسی به آمار و امکاناتی که در تنظیم سند مورد نیاز است به قدر کافی وجود ندارد و از سازمان ثبت درخواست می کنیم که دسترسی همکاران سردفتر در سامانه ثبت آنی به اطلاعات و آمار مورد نیاز برای خدمت رسانی بیشتر فراهم شود.


همچنین در ادامه این جلسه دیگر اعضای هیات مدیره کانون نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

 


نقل از کانون مرکز

http://www.notary.ir/node/86820

بدون نظر
  1. کاتب می گوید

    با سلام و خسته نباشید چه خوب بود همزمان با اجرای ثبت آنی دفاتر حذف می شد . لطفا سریعتر پیگیر حذف دفاتر باشید .

  2. امیر لعل نوری دفتریار 61مشهد می گوید

    با سلام
    کاش معاون امور اسناد سازمان از عدم وحدت رویه سردفتران میگفت. از ضعف بازرسی ها و ضعف سردفتران در مقابل پول میگفت.
    متعجبم با چه جراتی بخشنامه ها را زیر پا میگذارید؟ مثلا بدون سند مالکیت تعویض پلاک مینوسید؟ یا بجای تنظیم چند سند رسمی اتومبیل یک سند از نام مالک بنام نفر دوم و یا سوم و یا چهارم میزنید؟
    اینکار خیانت به همه سردفتران و دفتریاران است. آن دسته از متعاملین که قانون را رعایت نکردند و سند رسمی نزدند و به حرف سردار مومنی کردند باید به طریقی تاوان پس دهند نه اینکه بخاطر تخلف سردفتری بی اصالت و بی سواد به ریش همه دفترخانه ها بخندند.
    کجاست شان و منزلت دفترخانه ها؟؟؟؟ کجاست تعصب به کار و ارزشهای کاری؟؟؟؟

  3. نماینده ثبت و دفتریار می گوید

    با سلام.حذف دفاتر منوط به تصویب قانون از سوی نمایندگان ملت است که در نوبت مجلس گذاشته شده است و اگر همکاران لزوم رسیدگی خارج از نوبت را به گوش نمایندگان برسانند یکی از مشکلات اساسی دفاتر کم خواهد شد. ومن اله التوفیق

  4. امیرعلی791 می گوید

    مسئولان محترم کانون لطف کنید یک گزارش کار در خصوص میزان درآمد کانون از ۱۰ درصد و هزینه کرد آن و نحوه تقسیم اسناد بصورت شفاف به همکاران توضیح دهید. چراکانون محترم برای رفاه همکاران و تقسیم اسناد هیچ اقدامی نمی کند؟؟؟؟؟؟

  5. ناشناس می گوید

    باسلام خواهشمندم درخصوص حذف دفاتر جاری دفترخانه نیز فکری کنید

  6. سردفتر می گوید

    چه جالب جناب امیر خان لعل نوری فرمودند متاسفانه بعضی همکاران جدید الورودو بعضی از هماران قدیمی تر با زیر پاگذاشتن انسانیت و اخلاق در کار و نداشتن وجدان کاری باعث متزلزل شدن شنا دفاتر و سقوط جایگاه سردفتران در ورطه نابودی شده است منتها بعضی از دوستان کانون گذشته و حال فقط به فکر ایجاد بیمه و نوشتن نامه به ارکانها و دیگر ادارات آن هم به نفع خود میباشند نه بنفع همکاران.

  7. سردفتر0مشهد می گوید

    ای کاش کمی فقط کمی اتحاد بود کاش دفترخانه ها جرات نه گفتن به بانک و بنگاه املاک و ماشین را داشتند کاش فقط پول را نمیدیدند شنیدم فلان همکار ک در بلوار س….. میباشد در ماه رمضان قبلی هرچی رئیس بانک بوده دعوت کرده اگر این دعوتی برای رضای خدا بوده که هیچ اما مطمئنم که نیت این نبوده.وگرنه ماهی ۱۰۰یا۲۰۰ سند رهنی نمیزند و همکارش در انتظار فقط یک سند رهنی باشد

  8. سردفتر0مشهد می گوید

    دوستان و همکاران عزیز نگویئد بنده عرضه داشتم و توانستم مثلا بانک سامان را به طرف خودم بکشم بانک صادرات مسکن تجارت ملت را به طرف خودم بکشم بخدا روز قیامتی هم هست.نگذارید آه خانوادههای دیگر همکاران دامن شما را بگیرد و همش بدگوئی شما را بکنند.

  9. سردفتر0مشهد می گوید

    چرا باید موسسه مهر فقط با ۵محضر کارکند که یکیش محضر۳۹ هست.چرا میزان باید با چندمحضرکارکند که یکیش ۷۰ هست.چرا فرشتگان با ۲محضر کار کند چراثامن با چند محضر فقط کار کند که یکیش مثلا ۲۱۶ هست.چرا اخه اینقد تبعیض چرا اخه اینقد اختلاف چرا هیچکس حرفی نمیزنه چرا تحریر یه دفترخانه باید ۴۰ میلیون باشد اما یه دفترمیشناسم که ۲ تومن تحریرش هست.مگه اون زنو زندگی نداره مگه فقط این آقایون دارن.چرا اخه………..
    اقایون رئیس بزرگان کانون و ثبت کاری کنید به داد این قشر برسید.نگزارید به خاطر این بی توچهیها خطای کاری بیشتر شود.

  10. سردفتر0مشهد می گوید

    جناب حسین زاده تو رو خدا اگه ممکنه تمام این موارد رو درج کنید تا همکاران ببینندو بدانند شاید البته شاید دلشان به حال بعضی از دوستان تو این اوضاع به رح بیاد و کاری کنند.البته این گوشه ای از درد دل همکاران بود که نوشته شد.اخه شاید شما کمتر به همکاران کم کارتر در ارتباط باشید اما بخدا وضع بسیار اسفناک و غم انگیزه.باورکنید/ تو رو خدا کاری کنید.اگه منظر قانون مجلس هستید خودتان در مشهد مثل قوچان بجنورد …. کاری کنید ساکت نباشید به فاطمه زهرا قسم میدم مدیونید اگه ساکت بمانید

  11. همکار می گوید

    با سلام خدمت مسئولان محترم کانون
    اینجانب با چندین سال سابق سردفتری هنوز بسیاری از همکاران را از نزدیک نمی شناسم و آنها هم من را در حالی تو صنف قصابها و راننده ها و اکثر اصناف هم و کامل می شناسن. کاش کانون محترم حداقل از محل ۱۰ درصد سالی فقط یک یا دو جلسه گردهمایی یرای آشنائی و تبادل نظرات و همفکری برگزار می کرد…

  12. امیر لعل نوری دفتریار 61مشهد می گوید

    سلام
    سردفتر محترم مورخ ۱۳۹۳/۰۲/۰۳ من کجا نوشته ام سردفتران جدیدالورود و قدیمی تر؟؟؟؟ بریزید دور این حرفها را. امروز مردم نمیگویند قدیمی یا جدید. میگویند دفترخانه ها یعنی همه را با یک چوب میرانند. قبول دارم بین دفاتر جدید و قدیم تفاوتها بسیار است و نحوه عملکرد دفترخانه ها با هم متضاد است اما این یک موضوع داخلی است که فقط با اول: رعایت دقیق قوانین و بخشنامه ها و دوم: اتحاد میسر است. دقت بفرمائید اجراء و اتحاد.
    این اتحاد چگونه حاصل میشود؟؟؟ به نظر بنده حقیر ۷۰% الی ۸۰% رعایت دقیق – قاطع و موشکافانه قوانین و آئین نامه ها و بخشنامه هاست

  13. امیر لعل نوری دفتریار 61مشهد می گوید

    ۲۰ %الی ۳۰% هم حضور پررنگ و پرشور وموثر همه همکاران در کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی است. حضور داشته باشید و از اعضاء و نمایندگان خود کار بکشید. کار نکردند عوضشان کنید.
    بطور مثال::: شخصی به این دفترخانه مراجعه نموده برای نوشتن وکالت تعویض پلاک به ایشان گفتم اصل سند مالکیت مالک اعم از سند رسمی و یا کمپانی الزامیست و به استناد قانون اثبات مالکیت با سند رسمی است. چون قبلا” وی تعویض پلاک کرده بود و سند مالکیت نداشت امکان تنظیم سند وکالت تعویض پلاک از نام او به نام دیگری میسر نبود. ایشان رفت در دفترخانه ای دیگر و آن وکالت را نوشت و به ریش نداشته ما خندید!!!! حال شما قضاوت کنید. اگر همه در اجرای قوانین و بخشنامه ها جدی بودند اینطوری میشد؟؟؟

  14. امیر لعل نوری دفتریار 61مشهد می گوید

    شمائی که نام و نام خانوادگی خود را نمینویسید چگونه میشود انتظار داشت که مردانه به جنگ بی عدالتی بروید و پیروز شوید. انقدر دفترخانه ها تخلف کرده و بخشنامه ها و قوانین را ندیده گرفته اند که با پخ کردن مافوقی به هزار سوراخ فرار میکنند. اگر جز این است بگید یا واقعا” مردانه اعتراف کنیم. تا کی تعارف و چاخان؟؟؟؟ حتی همکاران محترم از حضور مداوم و مکرر در کانون خودداری میکنند بیایید و کانونی ها را به چالش بکشید. عملکرد کانون را رصد کنید. عملکرد کانون را مسیر دهید. به تیمهای ۴ نفره و یا ۵ نفره تشکیل بدهید و بیاید و حرکت کانون را سوق دهید. همکاران محترم من تنها هستم و بودم چرا نمیائید کانون؟؟؟؟؟

  15. سردفتر می گوید

    متاسفانه تازمانی که همکاران محترم ما در کانون و … از بحث تقسیم اسناد متضرر میشوند باید عطای تقسیم اسناد را به لقایش بخشید یا به همان یک سند درسال از تقسیم اسناد کانون(که البته همینم قسمت ما نشده )کفایت کرد

  16. @ می گوید

    خیلی ممنون جناب معاون، اما نیازی به گول زدن به روش تعریف نیست. ما همچنان بی جیره و مواجب آماده تکلیف بعدی هستیم. دوستان آماده باشند که بزودی سند تکبرگی را باید دفترخانه صادر و تحویل دهد. فقط مطالبات این و آن را وصول کنید بدون خطا و اشتباه و دستمزد تا …. بهتره ادامه ندم همینجوریش هم کامنت حذفه…؟!!

  17. دفتر یار خاک خورده می گوید

    همکار سردفتر خانم که تازه وارد جرگه سردفتری شدی اخر تو که به بالاترین سقف آرزویت رسیدی آخر دیگر چرا رعایت شآن سردفتری را نمیکنی تو مپندار که همکارانت از روش کاریت که همانا چند سند اتومبیل را یکی میکنی و از نام اولی بدون هیچ سابقهای بنام اخرین نفر سند تنظیم میکنی مگر دیروزتو فراموش کردی

  18. ناشناس می گوید

    دوستان عزیز : اگه یه وقت اعضاء محترم کانون حرفی در دفاع از صنف و همکاران علیه ثبت یا هر شخصی دیگری بزنند که ممکن است ثبت تقسیم اسناد را از آنها بگیرد و خود اقدام کند و این یعنی دردسر بخودی ایجاد کردن پس بهتر است که فعلاً نه قانونی تصویب شود و نه موضوعی پیگیری شود چرا مال مفت را ول کنند و سری که درد نمیکند (برای همکاران) دستمال ببندند. سردفتران هم که همینطور ساکت یکجا نشسته اند و هی نق میزنند آنقدر نق بزنند تا جانشان در بیاید کو گوش شنوا بزرگان که نونشان برقرار است … مسئول حذف کامنتها کجایی…. حذف کن آقا تا نون شما هم آجر نشده….

  19. ناشناس می گوید

    با توجه به نظرات فوق آیا اجرای ثبت آنی که خیلی سریع و آنی اتفاق افتاد قانونی بود؟ و با تصویب قانون در مجلس اتفاق افتاد؟ که حالا مقامات میگویند حذف دفاتر در دفترخانه نیاز به تصویب و اصلاح قانون در مجلس دارد! از همکاران عزیز در دفترخانه ها خواهش دارم این موضوع را به نقد و بررسی بگذارند و نظرات خود را در این خصوص بنویسند. با تشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.