iran flag

وزیر دادگستری درجمع خبرنگاران: پیش فروش‌ ساختمان باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود

همچنین در این آیین نامه تصریح شده که تعهدات ثبت شده باید طبق مجوز وزارت راه و شهرسازی باشد

وزیردادگستری از تصویب آیین‌نامه پیش‌فروش ساختمان و آپارتمان در جلسه امروز هیات دولت خبر داد و گفت: طبق این آیین‌نامه پیش فروش‌ها باید حتما در دفاتر رسمی ثبت شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت الاسلام مصطفی پور محمدی در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز آیین‌نامه پیش فروش ساختمان و آپارتمان که به موضوع جدی در محاکم قضایی تبدیل شده و منجر به برخی درگیری‌ها می‌شد، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

وی گفت: در برخی موارد ضمن پیش فروش ساختمان‌ها، برخی طرفین به تعهدات خود عمل نمی‌کنند بنابراین ما سعی می‌کنیم که این آیین‌نامه سریعا اجرایی شود چرا که هم به مسئله آپارتمان‌سازی و هم بحث پیش‌فروش‌ها سامان می‌دهد.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه طبق این آیین‌نامه پیش فروش‌ها باید حتما در دفاتر رسمی ثبت شوند گفت: تعهدات ثبت شده باید دقیقا توسط طرفین اجرا شود و در این آیین نامه تکالیف همه مشخص است. همچنین در این آیین نامه تصریح شده که تعهدات ثبت شده باید طبق مجوز وزارت راه و شهرسازی باشد. فکر می‌کنم اجرای این آیین‌نامه کمک بزرگی به صنعت ساختمانی کشور خواهد کرد.

http://tnews.ir/news/3CDD25770657.html#%D9%BE%DB%8C%D8%B4-

بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    باحلوحلواگفتن دهان شیرین نشود باید فکر اساسی برای رکود به اصطلاح تورمی کنند که اقتصادکشور راخفه میکند

  2. علیار می گوید

    باس اگه این کار صورت بگیرد پرونده محاکم خیلی کم میشه راهای کلاه برداری بسته میشه انشالاه

  3. علیار می گوید

    باس این قانون همزمان باید زمان ساخت ساز اپارتمانها یعنی حداقل سی سال قبل صورت میکرفت الان هم اگه یه روز زودتر اجرا بشه جای شکر داردوتشکر از زحمت کشان این قانون

  4. پرتقال فروش می گوید

    اون از سند ماشینها که هی گفتن باید در دفاتر اسناد رسمی باشه مرکز تعویض پلاک برخلاف قانون با برگ سبز تعویض پلاکه می کنه کیه که بپرسه اون موقع هر روز بخشنامه می کنن وتهدید می کنن که روی برگ سبز وکالت ندین اگه وکالت بزنین اعدامتون می کنیم راستی یک سمد قطعی منقول که یک چهارم هزینه اش برای دفتر خانه است ومابقی به ثبت ودارایی میرسه چراکه هیچکدوم از این ادارات لااقل یهه حرکتی یه اعتراضی اون موقع اگه دارایی یه روز صورت معاملات فصلی رو رد نکنین بازرس می فرستن و ………تنظیم سند پیش فروش ساختمان پیش کش خودشون از این همه حمایت خسته شدیم مرحمت فرموده مارو ول کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.