iran flag

چرا باید چنین اتفاقی بیفتد؟ سردفتران و دفتریاران در خصوص بیمه و درمان چه حقوقی را دارا میباشند؟ منتطر دریافت نظرات مفید و سازنده شما با ذکر مشخصات صاحب نظران گرامی هستیم.

http://notaryyazd.blogfa.com/post/48

بدون نظر
  1. پنجتنی سردفتر 49مشهد می گوید

    با سلام وتشکر از مدیر محترم سایت جهت به بحث گذاشتن موضوعات جدی همکاران
    در پاسخ به نظر خواهی شما به عرض می رسانم:به نظر بنده همکاران سردفتر و دفتر یار و خانوادهای محترم انهااعم از شاغل وباز نشسته حق بهره مندی کامل از بیمه درمانی را دارند ومیتوان تا دستیابی کامل به ان اعتراض گلایه وتلاش نمود اما در انسو همزمان معتقدم که تلاشهائی که واحد درمان کانون تهران اخیرا انجام میدهد در خور تقدیر است بطور مثال قرارداد بستری با بیمارستان رضوی ابرومندانه ومورد رضایت همکارانی که استفاده کرده اند می باشدلذا : هر چند وضع موجوددر کل قابل دفاع نیست مع الوصف بی تفاوتی نسبت تلاشهای انجام شده هم نامنصفانه است .در خصوص درمان بنده معتقدم:۱-با توجه به خدمات خوبی که دولت محترم دکتر روحانی اخیراارائه می کند تجدید قراردادهای درمانی پایه سودمند ومفید است و به سهم خود ان را پیگیری میکنم۲- انعقاد قرارداد با مراکز مختلف درمانی در حد نیاز خصوصا در شهرستانهای استان و رفع تبعیض نسبت به شهرستانی ها لازم است بدین منظورپیشنهاد تشکیل جلسه با جوامع شهرستانها را قبلاارائه نموده که ان را در هیئت مدیره پیگیری خواهیم نمود ۳- اطلاع رسانی بیشتری در حوزه درمان مورد نیاز است لذا بزودی گزارش کاملی در خصوص نحوه استفاده همکاران از حقوق درمانی تهیه وارائه خواهم نمود
    والسلام

  2. ناشناس می گوید

    تلاشی که طی چندین دهه نتیجه ای نداشته و نخواهد داشت کشک است ولاغیر …. باید حق السهم بیمه از ۱۰ درصد حذف و دفترخانه خود به فکر بیمه خود (تامین اجتماعی) باشد …. این چه صنفی است که صاحب حق، هیچگونه حقی در هیج زمینه ای ندارند؟!…

  3. سیدعلیرضا طباطبائی یزد می گوید

    ضمن تشکر از کانون خراسان و جناب دکتر پنجتنی بایدو اذعان به اینکه واحد درمانی کانون تهران نسبت به قبل فعالتر شده باید باستحضار برسانم اگر به اطلاعیه یکماه قبل و اطلاعیه اخیر واحد بیمه کانون توجه فرموده باشید در اولی از همکاران خواسته بود کپی مدارک هویتی را برای صدور دفترچه به تهران ارسال نمایند ولی بعد از ارسال با پیامکی اعلام شد فقط از طریق پرتال باید ارسال شود و به غیر آن ترتیب اثری داده نخواهد شد….. در خصوص معرفی بیماران به بیمارستانها در استانهائی که قرارداد بسته بودند مستقیم توسط کانون استانی صورت میگرفت ولی در اطلاعیه اخیر فرمی ضمیمه شده که پروسه زمان بری را طی خواهد کرد و مناسب نوع بیماریهائی است که عجله ای برای درمان آن نیست و برای بیمار فرقی نمیکند در چندماه اینده معرفینامه صادر گردد … ضمن اینکه پرداخت هزینه ویزیت پزشکان که ناچیز هم هست باید در مراکز استانها صورت گیرد

  4. نماینده ثبت و دفتریار می گوید

    با سلام.خدمات ارائه شده کانون مرکز مسلما برای تهرانیها بخاطر عدم مسافت سودمند بوده و سایرین از آن محروم مانده اند.پیشنهاد می گردد کلیه خدمات کانون چه بیمه و چه سایر خدمات بصورت الکترونیکی انجام گردد و برای ارسال مدارک دفترخانه دیگری مدارک پزشکی را برابر با اصل کرده و بصورت فایل الکترونیکی در اختیار کانون قرار دهند و متقابلا کانون هم ظرف چند روز پرونده را مختومه نماید تا فقط از اقدامات وقت گیر و اضافه جلوگیری شود.در نهایت بهترین عملیات خدمت رسانی فقط از طریق مکانیزه شدن محقق می شود.

  5. سردفتر اسناد رسمی351مشهد می گوید

    با سلام خدمت اساتید و همکاران گرامی. متاسفانه بحث بیمه در بین همکاران جز آن دسته مسایلی است که همیشه مورد انتقاد همه دوستان و عزیزان بوده و هست و خواست جمع همکاران مبنی بر اصلاح رویه و قانون فعلی میباشد ولی متاسفانه همیشه این خواست جمعی قربانی عدم اتحاد و انسجام بوده و شده .جای بسی تاسف و ناراحتی است که جمع چنین فرهیخته بعضا در امور جاری و مبتلابه خود از انسجام و اتحاد کافی برخوردار نیستند. بنده به هیچ عنوان نه قصد زیر سوال بردن فعالیتهای صورت گرفته را دارم و نه قصد تخریب فقط معتقدم این قشر فرهیخته از جامعه با توجه به مبالغ پرداختی بابت حق بیمه (که به جرأت میتوانم بیان کنم جز بالاترین حق بیمه ها در سراسر کشور است ) از کمترین مزایا و امکانات درمانی و بازنشستگی برخوردار است و این حق و عدالت نیست. به نظر میرسد حل این مشکل فقط با توجه و اتحاد و بیان خواست جمعی و پیگیری از طریق کانونها امکان پذیر است. عنوان این مساله که این مشکل حل نشدنی است فقط و فقط خیانت به خود و همکاران و خانواده های همکاران است . در این برهه زمانی که قوانین مربوط به دفاتر اسناد رسمی دستخوش تغییرات است بهترین زمان جهت اصلاح امور این چنینی است . تقاضای این حقیر از کانون محترم سردفتران و دفتریاران استانها و تهران این است اساتید و صاحبنظران با توجه به مواد قانونی و فرصتهای پیش رو در صدد اصلاح امور این چنینی برآیند و همکاران عزیز نیز با انسجام و اصرار بر حقوق حقه و قانونی خود پیگیر موضوع باشند. در پایان از عزیزانی که بصورت مستقیم در گیر حل این مشکل بوده و هستند تشکر و تقاضا دارم موارد و مشکلاتی را که باعث عدم پیشرفت و در نهایت عدم حل موضوع فوق میشود را اطلاع رسانی نموده تا با شناخت هر چه بیشتر موانع پیش رو اقدام به حل مشکلات نماییم.

  6. (سید محمد کاظم ربانی) می گوید

    با سلام.
    از بیمه چه میشود گفت و چه باید گفت.برای کسانی که جدیدا” به جمع این خانواده منسجم و قانونمند پیوسته اند چگونه میتوان دفترجه بیمه گرفت؟ بیمه ای که برای صدور دفترچه آن حدود چهارماه جلوتر مدارک را بصورت حضوری تحویل کانون خراسان نموده و بعد از چند روز دومرتبه در پورتال کانون تهران مدارک اسکن شده را قرار داده ایم اما چه فایده که هنوز با گذشت این همه زمان و مدت و با این سیستم پیشرفته اینترنتی و پورتال کانونی که هروز بروز رسانی میشود باز هم از صدور دفترچه درمان و ارسال آن به کانون خراسان خبری نیست و حتی به نامه های ارسالی از طریق پورتال نیز جواب داده نمیشود.برای دریافت از نتیجه جهت صدور دفترچه پس از تماسهای فراوران با کانون خراسان نتیجه گرفتم که باید با واحد بیمه کانون تهران در ارتباط باشیم که پس از تماسهای فراوان که موفق به جوابگویی آن واحد شدم مسئول مربوطه اذعان نمود که تا همه دفاتر خراسان در پورتال کانون مدارک خودشان را اسکن و ذخیره نکنند از دفترچه درمان خبری نیست و همچنین تا بحال قرارداد جدید با بیمه بسته نشده است.حیف نیست یک چنین مرجعی که در کل کشور بعنوان نماینده دفاتر عمل میکند با چنین شیوه و کندی در عملکرد باشد که با آن روبرو باشیم.دفاتری که هرماه با واریز ۱۰ درصد تحریر خود به کانون جهت بیمه و بازنشستگی خود آینده بازنشستگی خودشان را میخواهند تضمین کنند واقعا باید اینچنین ضعیف عمل نمایند.حال خود پاسخگوی خود باشید .چه برسد به دادن هزینه ها.انشاء ا… شاهد نتایج جدید باشیم.

  7. علیرضا دیداریان سردفتر 5 نیشابور می گوید

    با سلام و تقدیر از کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی که مشکلات دفاتر اسناد رسمی را مطرح و پیگیری می نمایند و نیز تقدیر و تشکر از زحمات تمامی همکاران که با نظریات ارزشمند خود راهکارهای مناسب را درخصوص بیمه درمان ارائه میفرمایند ، باستخضار می رساند : استفاده از تجربیات دیگران در این راستا بسیار مطلوب و سازنده می باشد و لذا تکرار تجربیاتی که منسوخ شده است باید از حیطه آزمایش مجدد خارج گردد چون ارائه این چنین طرح هایی از ناحیه کانون مرکز قبلاً تجربه شده است که خود با مشکلات عدیده ای همراه بوده است ، خاطر نشان می گردد سران دفاتر با پرداخت ۱۰درصد بیمه بازنشستگی که رقم بسیار بالایی می باشد از سرویس دهی لازم برخوردار نمی باشند ، اشکال و ایراد کارکجاست؟ ۱- چرا کارکنان دفاتر از سران دفاتر اسناد رسمی در خصوص بیمه و امتیازات مربوطه موفق ترند؟‌

  8. علیرضا دیداریان سردفتر 5 نیشابور می گوید

    ۲- آیا کارکنان دفاتر در پایان هر سال برای تمدید بیمه خود با چالش کمبود بودجه و غیره مواجه می شوند که صدور دفترچه بیمه آنان با اما و اگر مواجه شود ؟ ۳- اصلاً فلسفه بیمه درمان چیست ؟ ۴-چرا برای درمان خود باید به بیمارستان ها و مطب های خاص آن هم در مراکز استان مراجعه نمود؟ همانطوریکه استحضار دارند ارسال فاکتورهای درمانی به کانون مرکز و مراجعه سران دفاتر به مراکزی خاص مستلزم زمان بندی و هزینه های مربوط به خود می باشد که در این راستا به آن توجهی نشده است کما اینکه سران دفاتر میتوانند در زمانی کوتاه با مراجعه به نزدیکترین مرکز درمانی و مطب محل زندگی خود و بدون پرداخت هزینه های گزاف موفق به درمان خود شوند ، لذا انعقاد هرگونه قرارداد با مراکز خاص در مراکز استان مشکلی از دوش سران دفاتر
    اسناد رسمی و افراد تحت تکفل آنها برداشته نخواهد شد و شأن تمامی همکاران با پرداخت ۱۰درصد از حق التحریر خود برای استفاده از مزایای بیمه که خود مبلغ قابل توجهی می باشد لگدمال می شود. از قدیم شنیده می شد که هر مقدار پول دهی آش میخوری ولی این چنین نیست ،‌ باید طوری مشکلات را حس کرد که همکاری که دردورترین نقاط کشور باشد با مرکزیت تفاوت نداشته باشدو درقرن حاضر که تکنولوژی حرف اول را میزند کارهای سنتی جایگاهی ندارد . تقاضا میگردد تدابیری اندیشیده گردد که استفاده از مزایای بیمه در سراسر کشور و بدون دغدغه سهل و آسان گردد و از اجرای طرحهایی که آزمایش آن منتهی به شکست شده است پرهیز گردد حالیه آنکه بیمه و درمان در سازمان تامین اجتماعی از امکانات مناسب برخوردار بوده و میبایستی از حرکات مشابه وامتیازات این چنینی برای سران دفاتر استفاده نمود که حق مسلم تمامی همکاران می باشد. با آرزوی توفیق روز افزون برای تمامی همکاران محترم.

  9. دفتریار 358 می گوید

    با تائید عرایض همکار گرامی جناب دکتر پنجتنی مبنی بر تلاشهای انجام گرفته در این خصوص، اماواقعاسردفتران و دفتریاران جدا از همه دغدغه های بسیار شغلی باید نگران بیمه خود و خانواده هایشان هم باشند؟ اونم قشری که هرماه بدون تاخیر و بیشتر از همه اقشار حق بیمه خود راپرداخت می کنند. آیا چنین شرایطی در خور شأن این قشر است؟ طبق گفته آقای دیداریان سردفتر محترم ۵ نیشابور باید تمام سردفتران و دفتریاران در سراسر کشور از مزایای مشابه و یکسانی برخوردار شوند در حالیکه کانون مرکز به دلیل قرار گرفتن در تهران به عنوان تنها مرکز ارائه کننده خدمات بیمه ای برای سران دفاتر به هیچ عنوان قادر به پوشش دادن شهرهای کوچک نیست و هرگز نمی تواند مانند سازمان تامین اجتماعی در قبال حق بیمه دریافتی امکانات و مزایای درخور ارائه دهد. اینکه در هر شهر باید دنبال مرکز درمانی جهت عقد قرارداد مختص همکاران همان شهر باشد کاری زمانبر بوده و البته در دراز مدت چندان مثمرثمر نخواهد بود و حاشیه امنی برای من و همکاران نخواهد داشت چون فقط با فرض جابجایی یکی از افراد در پست مدیریتی و اعضاء هیئت مدیره هر یک از طرفین قرارداد احتمال لغو و یاتغییر در مفاد قرارداد وجود خواهد داشت. از نظر اینجانب به عنوان یک عضو کوچک از این خانواده بزرگ گمان میکنم اگر تمام این وقت ، انرژی اتحاد، همدلی و پیگیری خود را وقف این مساله کنیم که ما هم جزو سازمان تامین اجتماعی شویم و با پرداخت حق بیمه خود از مزایای این سازمان که در سراسر کشور برای همه به یک شکل ارائه می شود بهره مند شویم بسیار موثرتر بوده و به آرامش فکری در این خصوص میرسیم حداقل با وجود این سازمان و حمایتهای دولتی کمتر نگران آینده هستیم چون با وجود کانون باید هرروز بنا به دلایلی!! منتظر یک بخشنامه و دستورالعمل جدیدبا نتیجه نامعلوم باشیم. با آرزوی موفقیت برای همکاران عزیز.

  10. دفتریار1 می گوید

    باعرض سلام وخسته نباشید خدمت همکاران عزیز و اعضای محترم کانون
    بنده سابقا در شرکت تولید قطعات خودرو(شرکت رینگسازی مشهد) مشغول بکار بودم و این واحد تولیدی جهت ارائه خدمات رفاهی به کارگران با عقد قراداد با رستورانها و اماکن تفریحی تجاری واقع در مشهد و شهرهای شمالی کشور نه تنها باعث ایجاد انگیزه بیشتر در بین کارگران برای ارائه بهره‌وری بیشتر شده بود بلکه به نوعی بااین کار خود تبلیغت مثبتی بین مردم و تجار کرده بود
    در زمینه بیمه و خدمات درمانی نیز با عقد قرارداد با کلنیک‌های تخصصی دندانپزشکی و نیز بیمارستانهای مجهز مشهد خدمات بسایر ارزشمندی به پرسنل خود ارائه میداد درحالی که مثل همه شرکتها فقط حق بیمه معمولی از پرسنل خود دریافت میکرد و چیزی بیشتری به آنها تحمیل نمیکرد…
    متاسفانه کانون محترم سردفتران و دفتریاران با وجود جایگاه ویژه اجتماعی و حقوقی که دارد نه تنها چنین خدماتی ارائه نداده است بلکه برای تمدید دفترچه بی‌ارزش درمانی هم با مشکلات زیادی مواجه هستیم امیدوارم با انسجام همکاران و پیگیری کانون محترم خراسان به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم انشاا…

  11. سلام می گوید

    سلام وعرض ادب :
    چرا امکاناتی که برای همکاران تهرانی مهیاست برای همکاران شهرستانی وجود ندارد چطور مدیر درمان کانون مرکز با افتخار وغرور درجلسات داخلی بیان میکند
    که مادر سال گذشته دو ملیارد تومان صرفه جوئی کردیم باید به آن آقا کفت عزیز حقوق شما باید از ۱۰درصد پرداخت شود سردفتر که حلال حرام میداند چرا اجحاف می کنید

  12. سردفتر می گوید

    به نظر همه با هم ۱۰ درصد واریز نکنیم آقا ما به کی بگیم بیمه و بازنشستکی نمی خوایم خودمون مشکلمونو حل میکنیم . من یکی به شخصه راضی نیستم با این همه مشکلات مالی پولم صرف حقوق ۶۰ -۷۰ نفر کارمند کانون تهران و هزینه رفاه کانون مرکز بره آقایان راضی نیستم راضی نیستم راضی نیستم والله حرام است

  13. يي می گوید

    با سلام و تشکر از مسئولین کانون سردفتران که یک سال پیش یک میلیون تومات فاکتور دندان پزشکی برای خود و افراد تحت تکفل فرستادم و شما هم زحمت کشیدید و یک سال بعد ۲۰۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه درمان به ابنجانب حقیر مستمند کمک نمودید و بدون اینکه به اینجانب اطلاع دهید به حساب اینجانب واریز کردید واقعا کمک به موقع و ارزشمندی بود بعد از گذشت یک سال و واریز حدود ۲۰مییلون تومان ۱۰درصد به حساب کانون………………؟؟؟؟؟؟؟

  14. همكار می گوید

    جناب آقای گودرزی اخیرا در بندر عباس اعلام کرده است که کاری که در خصوص خدمات درمانی انجام شده است در تاریخ کانون بی نظیر و یا کم نظیر بوده است از ایشان خواهشمندیم توضیح دهند که چه کاری کرده اند که بی نظیر بوده است اتفاقا کار مفیدی که انجام شده بود و دفترچه خدمات درمانی برای همه صادر می شد برهم زده اند که واقعا هم بی نظیر است . انسان که نباید کاری را که خودش انجام داده هزار برابر بزرگ کند و نقاط منفی آن را مثبت قلمداد کند . بلاتکلیفی که امروزه در مورد درمان وجود دارد واقعا در تاریخ کانون بی نظیر است.

  15. قاسمی سردفتر می گوید

    قریب به ده سال است در دفترخانه هستم هنوز یک ریال دریافت ننموده ام بنظر حقیر بهترین کار ارائه مدارک پزشکی به پزشکی قانونی ( یا تایید دادستان ) هر شهر و تایید آن سپس مبلغ مذکور از ده درصد کسر و بابقی بحساب واریز گردد چون اگر به استان ها واگذار شود دوباره برای ما شهرستانیها این مشکلات حل نمیشود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.