iran flag

قدردانی ثبت اسناد از معاون رییس جمهور مبنی بر دقت در حفظ اراضی دولتی

تهران- ایرنا- رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از معاون اول رییس جمهور به دلیل دقت در حفظ اراضی دولتی و جلوگیری از زمین خواری قدردانی کرد

 

 
ˈاحمد تویسرکانیˈ روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا گفت: یکی از ضرورت های پیشگیری از زمین خواری صدور اسناد اراضی دولتی با مطالبه دستگاه های مربوطه و مستندسازی مالکیت های دولتی است.

وی تاکید کرد که دستگاه های دولتی مانند سازمان جنگلها و مراتع کشور، سازمان محیط زیست، سازمان اوقاف و امور خیریه و دستگاه های دیگری که اراضی دولتی در اختیار دارند، نسبت به ارائه حدود و مستندات مالکیت شان به سازمان ثبت اقدام کنند تا در اسرع وقت اسناد و مالکیت مربوطه صادر شود.

معاون رییس قوه قضاییه اظهار کرد: با توجه به تصویب قانون جامع کاداستر در مجلس شورای اسلامی هماهنگی های لازم جهت اجرای سریع قانون را کلید زدیم.

وی ادامه داد: در قدم اول در حال هماهنگی با دستگاه های متولی حفاظت از اراضی دولتی و دستگاه های متولی نقشه برداری و تهیه نقشه ها و عکس های هوایی در کشور هستیم تا بهترین شیوه و کوتاه ترین راه اجرای کاداستر کشور را در خارج از شهرها اجرایی کنیم.

ˈاسحاق جهانگیریˈ معاون اول رییس جمهور پیشتر در دستورالعملی به وزرای جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، خواستار مقابله و برخورد جدی این وزارتخانه ها با پدیده زمین خواری شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.