iran flag

اطلاعیه سازمان ثبت در خصوص دفاتر فاقد دفتریار و آزمون دفتریاری

دفاتر اسنادرسمی فاقد دفتریار، در اسرع وقت نسبت به معرفی دفتریار جهت شرکت در آزمون دفتریاری اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، در نامه مدیرکل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور آمده است؛ با توجه به دستور ریاست سازمان ثبت و برنامه عملیاتی مصوب سال جاری مبنی بر برگزاری آزمون کتبی دفتریاری، آن عده از دفاتر اسنادرسمی که فاقد دفتریار اول هستند و تاکنون در اجرای ماده 3 قانون دفاتر اسنادرسمی اقدام به معرفی دفتریار نکرده اند، ضروری است در اسرع وقت نسبت به معرفی دفتریار اقدام کنند.

متن نامه مدیرکل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به شرح زیر است:

 

 

 

۳۶ نظرات
  1. ناشناس می گوید

    این چه قانونی است که درمعرفی و سرکار آوردن دفتریار سردفتر سهیم است اما در برکناری او نباید دخالتی داشته باشد این قانون نیاز مبرم به اصلاح دارد درخیلی ازموارد اختلافات سردفتر و دفتریار مانع از روند طبیعی کار در دفترخانه میشود چطور است که حقوق دفتریار توسط سردفتر پرداخت میشود توسط سردفتر معرفی می گردد اما عزل او ؟؟؟

  2. سردفتر می گوید

    برای اینجانب نیز سوال است با توجه به اینکه انسان جایز الخطاست ، آیا اگر اشتباهاً چاهی برای خود کند دیگر نمی تواند پرش کند؟
    جداً که عزل دفتریار نیاز بررسی دارد.

  3. دفتریارمظلوم می گوید

    درجواب سوال سردفترهای عزیزعلتش این است که دفتریارنماینده اداره ثبت در دفترخانه میباشدودفتریارباندازه ۱۰۰درصدتحریردفترخانه زحمت میکشدولی ۱۵درصدسهم میبردعلتش اینست که دفتریارباندازه ۳تاکارمنددردفترخانه کارمیکندوباندازه خودش مسئولیت داردعلتش اینست که اگردفتریارنباشدسردفتر همیشه بایدنگران باشدبازهم بگم

  4. برهانی می گوید

    بهتر اینست که معرفی دفتریار از دست سردفتر خارج بشه و مثل خیلی از کشورهای توسعه یافته در اختیار حکومت باشه . که اقایونم اینقدم ناراحت پرداخت نباشن . حق التحریر حق الزحمه کل دفترخانه است نه شخص سردفتر . میخاین کارمندام حذف بشن همه رو سردفتر انجام بده .

  5. 000000 می گوید

    هر سال با افزایش نرخ تورم حقوق و مزایای همه اقشار افزوده می شود بجز دفتریاران .هم در دفترخانه کار کارمند را انجام می دهد هم ثبات را و هم دفتریاری را ،واقعا سهم ۱۵ درصدی وی بسیار کم و ناچیز است .سالهاست که در همین درصد مانده ایم تورا خدا بفکر افزایش درصد مان باشید و تلاشی بکنید چون دفترخانه را ما میگردانیم .

  6. سردفتر می گوید

    اصلا یک مثال براتون بزنم تا نقش دفتریار رو مشخص کنیم : شما یک هندوانه خوب وشیرین وقرمز می خرید وقتی هندوانه را می شکنید گل وسط هندوانه را دفتر یار بر می دارد ونه به قیمتش ونه به هیچ کار دیگرش کاری ندارد . خواهش می کنم این نظر را در نظرات قرار دهید .

  7. دفتر یار می گوید

    باسلام قابل توجه- خیل عظیمی از دفتریاران با کارکرد بسیار بالاومسلط به تمام امور دفتر حقوق معادل یک کارمند معمولی دارند وبرایشان ۱۵ درصد مفهومی نداردوظاهراگناه بزرگ ونابخشودنی مرتکب شده اند که دفتر یار هستند واین منت را باید تا آخر عمر داشته باشند دفتر یارانی که نفر اول وارد دفتر میشوند ونفر آخر خارج میگردندواین روزها شرمنده خانواده هستند وهیچ حمایتی از طرف سازمان نمی شوند والسلام

  8. ناشناس می گوید

    باسلام
    همین رابگم که دفتریاردیده میشه ولی به چشم نمیاد(مثال سربازی که با مدرک تحصیلی بالا وکلی درجه روی دوشش وشبانه روز کارمیکندولی کسی نیست که تقدیرکندوتازه بهش میگن وظیفه ات است)از ماکه کذشت کاش یک روز برسد که دفتریاررا خود سازمان معرفی کندنه سردفتر،که بتواندنظری درموردتنظیم سندی بکندچون درحال حاضر دفتریارهیچ گونه اختیارمستقلی دررابطه باسندتنظیمی نداردوخودسردفتربااختیارخودتنظیم میکندوجالب اینجا است که در بازرسی تخلف مشخص شوددفتریارهم که نقشی در تنظیم نداردمورد پیگردقرارمیگیرد

  9. بیطرف می گوید

    واقعا جای تاسف است که سردفتر و دفتر یار نتوانند مشکلات خود را حل نمایند و کارشان به اینجا بکشد! آیا بهتر نیست آندفتریار محترم با آنهمه توانمندی و ادعا انصراف داده و شغل دیگری انتخاب کند و یا به توافقات و تعهدات و قانون و وظایف و درصد پایبند باشد.آنچه مسلم است نالیدن روش و عادت شده است. همیشه توقع داریم قانون به نفع ما تغییر کند و باد به سمتی که ما میخواهیم بوزد. در ضمن مستدعیست متصدیان محترم نظرات را با بررسی درج نمایند و از جایگاه سردفتران و دفتریاران محترم مراقبت بیشتری داشته باشند. تاکی و کجا؟!!!

  10. دفتریارمظلوم می گوید

    باتشکراز همه همکاران دفتریارعزیزکه همدلی کردن ونظرات وحرفهای دلشون که واقعابحق وانصاف است راگذاشتن در جواب سردفترعزیزکه گل هندوانه را دفتریارمیخوردبایدبگم هم از طرف خودوسایردفتریاران عزیزوزحمت کش وصادق اولا اینکه دفترخانه را اینقدپایین نیارین که باهندوانه مقایسه کنیدثانیا سردفتری که فقط یک امضاء میزنه وکلی درامدبه جیب میزنه وحقوق کارمندهاش رودرحالیکه دستهاش میلرزه اواسط برج میده گل که زیاده خودهندوانه هم نبایدبخوره

  11. دفتریارخوب می گوید

    لطفادفتریاران عزیزاز حیثیت خوددفاع کنند اتفاقاخیلی بهترمیشودکه دفتریاراراداره ثبت معرفی کندکه بقول همکارعزیزنظارتی جدی برتنظیم سندداشته باشدکه هرسردفتری بمیل خودش هر سندی را که دوست داشت تنظیم کندهرسندی را که دوست نداشت تنظیم نکندلطفادیگردفتریاران عزیزوزحمت کش وتحصیلکرده را تحقیرنفرمایید

  12. ناشناس می گوید

    با توجه به اینکه سردفتر تنها در انتخاب دفتریار نقش دارد و در عزل او هیچ اختیاری نداردباید سمت دفتریار در اصلاح قانون حذف شود.

  13. ناشناس می گوید

    حقوق دفتریار باید توسط اداره ثبت پرداخت شود نه سردفتر این را در اصلاح قانون باید در نظر بگیرند

  14. همکاراز تربت حیدریه می گوید

    دعوای سردفتران عزیز و دفتریاران محترم بر سر کدام تحریر و کدام ۱۵ درصد کدام هندوانه شیرین است ؛ با این اوضاع و احوال اسناد که همگی بیکار نشسته ایم باید بفکر تجدید نظر در میزان تحریر باشیم ؛ کدام بخش اقتصادی این مملکت ۴ تا ۵ سال ثابت است که تحریر دفاتر باشد بخدا بین خودتان دعوا درست نکنید بفکر منافع جمعی باشید تا شخصی اگه تحریری باشد همه سود میبرند اعم از کارمند و دفتر یار و سردفتر اما اگه نباشد چی !!!

  15. دفتر یار می گوید

    مدیر محترم سایت جناب آقای حسین زاده خواهشمند است پس از بررسی نظرات دوستان نسبت به درج آن در سایت معتبر کانون اقدام شود ؛ زیاده هندوانه یعنی چه !!! دیگه خجالت دارد دوستان شان و شئون خود را حفظ فرمایید .

  16. فرهاد حسین زاده می گوید

    باسلام و عرض ادب واحترام خدمت تمامی همکاران گرامی و مخاطبین محترم وآرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در این ماه سراسر فیض و رحمت ، تقاضا دارم دوستانی که اظهار نظر میفرمایند حداقل با درج نام خود در وحله اول با شجاعت تمام مسئولیت مطالب خود را قبول نموده و در وحله بعد اینجانب و سایر خوانندگان را با دیدگاه های سازنده شان و شخص و شخصیت خودآشنا نموده اند چرا که عدم درج نکته نظرات همانند درج آنها گلایه های فراوانی را در پی خواهد داشت. با تشکر فراوان مدیر سایت کانون خراسان.

  17. سلام شماسردفترواقع بین می گوید

    باسلام خدمت همکاران محترم ورخصوص دفتریارچندوقتی است به عنوان نماینده اداره ثبت نمایانده می شودباپیشرفت تکنولوژی خدمات ثبت انی ونهایتا امضا الکترونیک دیگرضرورتی برای این عنوان دردفترخانه مشاهده نمی شود چراکه خودسازمان ثبت وتمامی ارگانهای ذیربط انا وهرزمان که لازم باشدتمامی اسنادوامورمالی وقایع دفترخانه رارصدمینمایندودحتی دیگرنبازی به بازرسی فیزیکی د فترخانه احساس نمی شودفلذاتغییرعنوان دفتریاربه معاون سردفتربامسمی تربوده کاربردبیشتری دارد.

  18. سردفتر می گوید

    با سلام به همکار گرامی دفتریار مظلوم آیا اگر شما هم فقط یک روز جای ما سردفتران خصوصاً جدید التاسیس بودیدباز این حرف را میزدید و ۱۰۰ درصد تحریر را مطالبه میکردید!!!!که میگویید ۱۵ درصدتان باید زیادتر شود؟اگر از هزینه های سرسام آور دفترخانه و حقوق کارمندان اجاره بها و عدم ارباب رجوع و رکودبی بازار وبی درامدی اکثردفاترخبر داشتید دیگر این قضاوت را نمیکردید تقاضا دارم یک روز را تصور کنید که جای یک سردفتر بودیدو استرس وبار مسولیت دفترخانه را درک میکردید!

  19. ناشناس می گوید

    روزی که میخوای کسی رو بعنوان دفتریار معرفی کنی که همه جوره تعهد اخلاقی میده به غیراز امور مالی وظایف محوله رو هم انجام بده ولی وقتی معرفی شد دیگه تعهدات داده شده به یادش نمیاد وجالب اینکه بعد مدتی خودش محق نصف تحریر دفترخانه میدونه به فکر این نیست که سردفتر چه استرس وفشاری رو با این اوضاع کاری وهزینه ها سرسام اور تحمل میکنه به قول معروف ککش هم نمیگزه

  20. خضری می گوید

    با سلام خدمت تمام دوستان جهت یاداوری اگر سهم دفتریار ۱۵ درصد از تحریر میباشد به این معنی نیست که ۸۵ درصد سهم سردفتر است .اگر سهم کارمند و کانون و اجاره محل و مالیات و هزینه های جاری دفترخانه را محاسبه کنیم بیشتر از ۴۰ درصد تحریر عاید سردفتر نخواهد شد اضافه کنید به اینها کلیه مسئولیت ها و استرس و …

  21. ناشناس می گوید

    سالهاست درین شغل هستیم اما نه اختلافات سردفتر ودفتر یار حل شده است وایندو بادیده احترام به هم نگریسته اند نه تقسیم اسناد به جایی رسیده است ونه ارتقای منزلت سردفتری به یاد نمی آورم روزگاری چنین عجیب که سردفتری هم پورسانت به نمایشگاهدار بدهد هم برایش سند سفید …کند وبنظرم یکعده از همین افرادیکه دراینجا کامنت میگذارند خود از آن قماش باشندبهمین دلیل است که کسی اسمش راپای اظهار نظرش نمیگذارد زیرا بهر حال ممکن است همکاران از عملکردش مطلع بوده وبدانند که حرفش با عملش متفاوت است

  22. سردفتر می گوید

    با سلام اگرچه عزل دفتریار از سردفتر گرفته شده است ولی گویا جابجایی آن با مشکلات فراوان همراه است و انگار سردفتر و دفتریار اسیر و زندانی همدیگر هستند یک زندانی را حداقل برابر قانون از یک بند به بند دیگر می فرستند ولی قانون در قبال جابجایی دفتریاران را هم به خودشان محول کرده که کمتر دفتریاری درخواست جابجایی می کند

  23. حسینی می گوید

    به نظر می رسد با الکترونیکی شدن سیستم ثبت اسناد و نظارت دقیق سازمان ثبت سمت دفتریار در دفترخونه بلاوجه بوده و می بایست حذف گردد.چرا که دفتریار مسئول امور مالی است وسمتی تشریفاتی و دگر هیچ.با احترام به تمام دفتریاران محترم.

  24. mahmood می گوید

    سردفتر میتواند قسمتی از تکالیف خود ( از جمله احراز هویت – بررسی وکالتنامه ها و پاسخ استعلام ها و … ) را کتبا به دفتریار محول کند و دفتریار مکلف به قبول این مسوولیت است و در صورت امتناع از قبول آن قابل تعقیب انتظامی است . البته در صورت انجام این امر مسوولیت کیفری موارد تفویضی تماما به عهده دفتریار است و از حیث مدنی و انتظامی دفتریار و سردفتر مسوولیت مشترک دارند .

  25. ایزدی می گوید

    به نظر من دفتریاران شاغل فعلی باید در سمت خود باقی باشند ولی دیگر باوجود ثبت آنی و سیتم آن لاین دیگری نیازی به برگزاری آزمون دفتریاری و گرفتن دفتریار جدید نیست دیگر نمایندگی ثبت بودن دفتریار عملاً ملغی شده و معنی نداردو این سمت عملاً ملغی شده!

  26. سلاممم می گوید

    چرا در سال ۸۶ دفتریار به سردفتران تحمیل شدن و این نا عدالتی است

  27. نظری 129 می گوید

    آقای حسین زاده همکار عزیز و پیشکسوت چرا کامنت های مارو روی سایت نمی گذاری

  28. سردفتر می گوید

    با سلام و عرض ادب خدمت تمام همکاران و آرزوی قبولی طاعات و عبادات به خدمت دفتریار محترم که ادعا دارند بیشتر کارهای دفتر را انجام می دهند و از همه زودتر امده و دیرتر تشریف می برند خدا قوت گفته و ۱۵درصد حلالشان باشد ولی من از زمانی که دفتریار خود را انتخاب کردم تا به حال چنین اعمالی را از دفتریار خود ندیدم و دیرتر از همه کارمندان می اید و زودتر از همه می ره و هیچ کاری به غیر از نوشتن آمار سربرج کاری انجام نمی ده مگه اینکه خودش دلش بخواد و از صبح تا ظهر تو سایت فیس بوک گشت می کنه و همچنان که از همکاران خود تحقیق کردم و ضع دفتریار اکثر دفاتر همینه و همیشه هم ناراضی و گلایه مند هستند و در رابطه با عزلشان هم کاری نمی شود انجام داد و مجبور به تحمل شان تا آخر عمر هستیم.

  29. دلبریده می گوید

    سردفتران محترم این را بدانید که بعضی از دفترخانه ها بدون حضور دفتریارشان (از حیث تجربه)نمیتوانند سندی تنظیم کنند بعلت ناکارآمدی سردفتر ٬ بدین منظور که دفتریار بازوی دفتر و معاونت دفترخانه میباشد و ضمنا` اگه اجازه عزل را به شما دوستان سردفتر بدهند اولین دفتریار نصبیتان بی شک و تردید برادرتان و یا یکی از بستگان درجه اولتان‌ میباشد که آن موقع در پی حذف کلمه نصب در قانون میباشید. بجای این عزل و نصب ها به دنبال پاک کردن حسد و طمع و بخل در دفترخانه باشیم . باتشکر.. لطفا جناب مدیر سایت افتخار بدین این نظر بزارین.

  30. رهگذر می گوید

    با سلام
    من به علت انتقالی دفتریار اصیل دفترخانه، مجبور به معرفی دفتریار جدید که یکی از کارمندای دفترخانه بود کردم و بلافاصله بعد از آن، ایشان به دلایل نامعلوم دیگر به دفتر نیومدند و الان سه چهار ماه میشه که دنبال تغییر وی هستم کاری نمیشه کرد واقعا این درسته که فقط تنها با معرفی یک دفتریار دیگه نتونی کاری بکنی!!!!؟ هنوز نه امتحانی داده نه ابلاغی گرفته!!!!

  31. م. ب می گوید

    سلام. ببخشید اینکه سردفتر نمی تواند دفتریارش را عزل کند، مستند به ماده قانونی می باشد. لطفا راهنمایی کنید.

  32. فاطمه بختیاری می گوید

    باسلام خدمت سروران گرامی من کارشناس حقوق و جویای امتیاز دفتر یاری هستم میشه بنده رو راهنمایی کنید

  33. دفتریاردوم پیشنهادی!! می گوید

    آزمون دفتریاری کی هست ؟ آیا از افرادی که به عنواندفتریار دوم معرفی شدند آزمون به عمل می آید ؟

  34. کارمند می گوید

    بیچاره کارمندی که دردفتر همه کارو هیچ کارست، میگن دفتریار فقط وظیفه داره دفتر تمبر را بنویسه دیر میاد زود میره، سردفترم فقط امضا میکنه تازه منت هم میگذاره میگه من به شما اطمینان دارم هیجا اینجوری نیست

  35. سعید می گوید

    باسلام سردفتران همیشه گلایه دارند از هزینه و حقوق کارمندان دفتر خانه ای کع سردفتر و دفتر یار و چند کارمند اداره میشه حتما درامد داره دفاتری هستند که یا سردفتر حضور داره یا دفتر یار و با هم تعامل دارند سردفتر یا دفتر یاران همه از درامد دفاتر با خبرهستند دیگه نیاز نیست گلایه از بیمه کارمند داشته باشی شغلهای زیادی هستند ضرر هم میدن دفتر درامد دفتر خانه خیلی ها را اگه از روز تاسیس تا به امروز حساب کنی اندازه قیمت نصف اتومبیلش هم نمیشه

  36. دفتریار می گوید

    باسلام،من دفتریاردفتربرادرم هستم بااینکه باهم نسبت فامیلی داریم ایشان حتی ۱۵٪که حقم هست رابااکراه میدهد حتی من بمدت ۴سال تمام دفاتررامینوشتم بدون حقوق الان هم نصف دفاترراخودم مینویسم واقعادرحقم ظلم میشود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.