iran flag

کاهش حجم پرونده های قضایی با آگاه سازی جامعه

نایب رییس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: آگاه سازی جامعه پیرامون قوانینی چون پیش فروش آپارتمان و با سند رسمی منجر به کاهش حجم پرونده های قضایی و خلوت شدن دادسراها می شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران به نقل از روزنامه همشهری(ضمیمه حقوق)،‌ مسلم آقاصفری، در مورد لزوم اطلاع رسانی به مردم درخصوص آیین نامه پیش فروش آپارتمان و ‌قوانین ثبت سند رسمی گفت:  آگاه سازی جامعه پیرامون قوانینی چون پیش فروش آپارتمان و با سند رسمی منجر به کاهش حجم پرونده های قضایی می شود، این در حالی است که کانون سردفتران و دفتریاران محلی برای تامین هزینه تبلیغات و اطلاع رسانی ندارد و متاسفانه در مورد اطلاع رسانی با مشکل روبروست. سازمان ها و نهادهای دولتی به راحتی از رسانه ملی که گستر ه وسیع تری نسبت به سایر رسانه های خبری دارد استفاده می کند اما چنین امکانی برای کانون سردفتران وجود ندارد.

 وی افزود: متاسفانه ما باید برای کوچکترین مسائل خبری به سازمان صدا و سیما پول پرداخت بپردازیم. از سوی دیگر امکان پرداخت این هزینه در بودجه های قانونی ما وجود ندارد، ‌زیرا تنها وجه دریافتی ما همان ده درصدی است که بابت حق بیمه و بازنشستگی وصول می شود. بنابراین ما محلی برای تامین این دست هزینه ها نداریم.

متن این گفت و گو و گزارشی درخصوص ریشه یابی کم اقبالی مردم به سند رسمی در ضمیمه حقوق روزنامه همشهری مورخ 4 شهریور ماه منتشر شده است.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.