iran flag

صدور بیش از 880 هزار سند مالکیت کاداستری در چهار ماهه سال جاری

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: 880 هزار و 987 سند مالکیت در چهار ماهه امسال صادر شده که 99/9 درصد آن سند کاداستری(حدنگار) بوده است.

 

احمد تویسرکانیˈ در گفت وگو با خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، افزود: 880 هزار و 307 سند حدنگار در چهار ماهه سال جاری صادر شده که به نسبت مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است.

معاون قوه قضاییه با اشاره به تهیه نقشه حدنگار شهری، بافت مسکونی روستایی زراعی در چهار ماهه امسال، اظهار کرد: 10 هزار و 904 هکتار نقشه حدنگار شهری و 99 هزار و 202 هکتار نقشه حدنگار بافت مسکونی روستایی و زراعی در چهار ماهه سال جاری تهیه شده است.

به گفته تویسرکانی یک میلیون و 240 هزار و 996 هکتار نقشه از اراضی منابع طبیعی در طرح کاداستر(حدنگار) در چهار ماهه امسال جانمایی شد.

وی با بیان اینکه طرح حدنگار از هر گونه تداخل، صدور سند معارض، تعدی و تجاوز افراد به املاک یکدیگر جلوگیری می کند، ادامه داد: 796 هزار و 748 هکتار نقشه اراضی منابع طبیعی نیز در طرح حدنگار در این مدت تثبیت شد.

حدنگار یا کاداستر مجموعه فعالیتهای فنی، مهندسی و حقوقی در رابطه با املاک است بدین صورت که کلیه ملک ها نقشه برداری و مشخصات جغرافیایی و اطلاعات حقوقی و ثبتی در آن گذاشته می شود.

بدون نظر
  1. بابک کلانی. دفتر اسنا د رسمی 219 اصفهان می گوید

    مادامیکه تقسیم اسناد به نحو صحیح صورت نگیرد اعلام چنین آمارهایی لا اقل به درد اکثریت دفاتر نمیخورد. همانطور که ثبت انی به سرعت اجرا شد. این امکان وجود دارد که تقسیم اسناد از طریق همین سامانه عملیاتی شود . با روشی بسیار ساده: لحاظ سقف برای هر نوع سند به نحوی که مازاد بر سقف به توسط سامانه مانع ایجاد شود. تا عدالت حکمفرما شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.