iran flag

چالشی جدید در حوزه انتقالات : شرکت‌های زیارتی جایگزین دفاتر اسناد رسمی

تمامی مراحل نقل و انتقال فیش عمره مفرده فقط در دفاتر خدمات زیارتی مجاز انجام می‌شود و نیاز به مراجعه به دفاتر ثبت اسناد نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، به نقل از روابط عمومی حج و زیارت خراسان جنوبی، ابوالفضل نوفرستی اظهار کرد: تمهیداتی در نظر گرفته شده تا افرادی که متقاضی انتقال فیش عمره هستند به دفاتر زیارتی مراجعه کرده و فرد موردنظر خود را شناسایی کنند.

وی افزود: در این راستا دفاتر زیارتی باید اسامی افرادی که متقاضی واگذاری یا دریافت فیش هستند را یادداشت و به یکدیگر معرفی کنند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی بیان کرد:

تمامی مراحل نقل و انتقال فیش عمره مفرده فقط در دفاتر خدمات زیارتی مجاز انجام می‌شود و نیاز به مراجعه به دفاتر ثبت اسناد نیست.

نوفرستی تصریح کرد: شرکت‌های زیارتی نیز برای انجام امور اداری و ثبت انتقال فیش عمره در مجموع 20 هزار تومان دریافت خواهند کرد که توسط طرفین انتقال، بالسویه به شرکت زیارتی عامل پرداخت خواهد شد:

وی هرگونه واسطه‌گری یا دلالگری را در این حوزه ممنوع دانست و افزود: مراحل نقل و انتقال به گونه‌ای طراحی شده که نیاز به واسطه نیست و افراد متقاضی با مراجعه به دفاتر زیارتی می‌توانند به راحتی این انتقال را انجام دهند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: حج و زیارت و شرکت‌های زیارتی هیچ‌گونه دخالتی در تعیین مبلغ فیش مورد انتقال نداشته و نرخ آن به صورت توافقی بین انتقال‌دهنده و انتقال‌گیرنده تعیین خواهد شد.

نوفرستی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 35 دفتر و نمایندگی شرکت زیارتی در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان فعال است که هم‌استانی‌ها می‌توانند برای انجام امور نقل و انتقال فیش عمره به این دفاتر مراجعه کنند.

http://www.tasnimnews.com/Home/Single/487769

بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    در اینصورت دفاتر اسناد رسمی اسناد ورثه ای که آقایان نمی توانند انجام دهند و به دفتر خانه ارجاع می دهند را پذیرش نکنند

  2. سردفتر دلسوز می گوید

    با سلام خدمت همکاران بزرگوار و صبور سردفتر و دفتریار و سایر همکاران شاغل در دفترخانه—– باید عرض شود که هر دم از این باغ بری میرسد و هیچ مسئول مقتدری وجود ندارد که انتقادات سازنده سایر همکاران را به گوش ناشنوای مسئولین امر برساند و یا اگر وجود دارد اقایان دنبال کوک کردن ساز خودند و به قشر سردفتر که همه زحمت بدوش انها میباشد و احتیاجات مردمی و موانع موجود برای مردم اعتنایی ندارند و بدنبال رفع مشکلات موجود نمیباشند——– قضیه از این قرار میباشد روز جمعه ۱۴ شهریورماه از از زمان استراحت خود و خانواده زدم تا به محل دفترخانه امده و اسنادی را که موفق به تایید نهانی انها بموجب قطعی مکرر و پی در پی وی پی ان در روزهای اخیر نشده بودم و نیاز به تایید نهائی دارند را تایید نهائی کنم اما با قطعی وی پی ان مواجه شدم و حسابی ناراحت از عملکرد واحد انفورماتیک سازمان ثبت بی نتیجه برگشتم—کاش کسانی که تصمیم گیرنده در کار دفترخانه مییاشند لااقل درد و رنج یک روز کار در دفترخانه را چشیده بودند و بعد تصمیمات عجولانه و خارج از عرف و شرع و قانون میگرفتند —— حال چه کسی باید نسبت به وقت اینجانب و خانواده و مردمی که دچار سردرگمی و مشکلات میباشند و واقعا” و حقیقتا” حق الناسی برگردن ایشان میباشد پاسخگو باشد——-

  3. وظیفه شناس می گوید

    با سلام و عرض ارادت محضر شماخوانندگان بزرگوار نظرات : سوال بنده اینست که چرا تعرفه حق التحریر مربوط به زمان قبل از سیستم ثبت انی میباشد و با توجه به بار شدن هزینه های گزافی من جمله خرید اوراق خرید شارژ اینترنت پرسرعت داشتن سیستمهای بروز نرم افزاری و سخت افزاری هیچ تغییری صورت نگرفته است – به نظر شما فکر نمیکنید این به خاطر عدم اتحاد و انسجام میباشد -لااقل سازمان ثبت جهت خریداوراق واینترنت و غیره مزایایی را برای دفاتر اسناد رسمی در نظر بگیرد.تا کی باید توسری خورد و سر بالا نکرد

  4. ناشناس می گوید

    متاسفانه خرج محضری که باید به دفاتر اسناد در این زمینه پرداخت شود و سند محضری تنیم شود به این شرکتها داده شده و خوداینها کار انتقال را غیرقانونی انجام می دهند!

  5. سردفتر می گوید

    قابل توجه سردفترانی که اطراف دفاتر حج و زیارت هر کار غیرقانونی که از دستشان برمی آمد برای دلالان انجام دادند. قابل توجه دوستان دیگر که هنوز از خواب غفلت بیدار نشده اند و اسناد اتومبیل را سفید امضاء می گیرند.

  6. ناشناس می گوید

    دوست عزیز با عنوان سردفتر اسناد اتوموبیل راخودمان ازخودمان گرفته ایم چرا ؟چون با اخذ سفید امضا چندین انتقال در یک انتقال انجام میشود ۲وزمانیکه برخی همکاران چندین دست تعویض پلاک را با یک سند انتقال انجام میدهند فراموش نکنیم که طبق آمار سال گذشته اسناد قطعی خودرو دردفاتر اسناد با کاهش ۲۰درصدی مواجه بود که حکایت از بحران جاری دارد که ساخته وپرداخته خود سردفتران است .

  7. همکارشهرستانی می گوید

    واقعا آنهایی که درسالهای نه چندان دور مجوز این همه دفترخانه رادادندکجایند؟ چرا حالا سکوت کرده اندویکی یکی کارهای تخصصی دفترخانه هاراقبضه می کنندآنهاهمچنان سکوت کرده اندالبته کوتاهی اصلی را کانون نموده اگرآن زمان که اسنادصلح تلفنهای همراه وثابت را ازدفترخانه هاگرفتند سکوت نمی کردندوجلوی این اقدام رامی گرفتندبعداراهنمایی ورانندگی وحالاسازمان حج وزیارت ودرآینده ارگانهاوسازمانهای دیگرجسورانه درکارتخصصی دفاتردخالت نمی کردند

  8. از همه جا رانده شده می گوید

    با این اوصاف نقش کانون سردفتران از همیشه بیرنگتر میشه و به همین زودیها باید انهلال کانون اعلام شود واقعا جای تاسف دارد

  9. همکار می گوید

    به همین زودیها بانکها و زودتر از اون راهنمایی و رانندگی و خیلی زودترتر شهرداری ها و…..سند رو خودشون تنظیم میکنند دفاتر هم درشون رو گل بگیرند

  10. دست یافتن به خواسته ها فقط با اتحاد و اتفاق می گوید

    قال (علیه‌السلام) الزموا الجماعهٔ واجتنبوا الفرقهٔ
    همیشه با جماع باشید و از تفرقه و انزوا اجتناب ورزید که تعالی و ترقی در سایه زندگانی اجتماعی است نه در زندگی فردی – زیرا فرد نهایت سعی و عملش در تنزیه و تهذیب نفس خویشتن است اگرچه این کمال هم در جامعه باید حاصل شود ولی مرد اجتماعی اول خود را مهذب می‌کند و پس از آن دیگران را به کمال می‌رساند.
    که سعدی گوید:
    صاحبدلی به مدرسه آمد ز خانقاه بشکست عهد صحبت اهل طریق را
    گفتم میان عالم و جاهل چه فرق بود تا اختیار کردی از آن این طریق را
    گفت آن گلیم خویش برون می‌کشد ز آب وین سعی می‌کند که بگیرد غریق را

  11. ناشناس می گوید

    دوست عزیز کسانیکه در گذشته نه چندان دور مجوز این همه دفتر رو دادن دیگه نیستن اگرم باشن دردی رونمتونن دوا کنن شما اگه تواین شغل با جماعت دلال وبانکی زد وبند نداشته باشی بهتره بری دنبال شغل دیگه چون اسناد دفاتر در قبضه قدرت این دو است

  12. ناشناس می گوید

    بهتره پلیس +۱۰ واداره گذرنامه هم رضایت همسر روبگیرن خودشون بزنن بانکها هم با این سود های کذایی که کسی جرات وام گرفتم نمیکنه اسناد خودرو هم که در کشوی نمایشگاهداران باعزته وبه سوی دفتری سرازیر میشه که واسشون سفید امضا بگیره. بنظر شما کاری مونده دیگه واسمون ؟

  13. ناشناس می گوید

    به نظر من کانون سردفتران باید منحل شود چون قدرت اجرای کامل آرای وحدت رویه اخیر را هم نداشت!!!!!!

  14. ناشناس می گوید

    از ماست که برماست!! هر چه قدر بیشتر کانون سردفتران سکوت کند هر چه بلا سرمان بیاد حقمان است

  15. سردفتر می گوید

    اقتدار کانون سردفتران را اگر با کانون وکلا مقایسه کنیم و اتحاد وکلا را با اتحاد سردفتران! اگر مقایسه کنیم باید به حال خود گریه کنیم!

  16. ناشناس می گوید

    سلام بر همه ی همکاران عزیزم به نظر من اگه معتقدید روزی رو خدا نمیرسونه باید ناراحت بشین ولی جای ناراحتی نداره اگه هزینه های زندگی مردم کم بشه.رسالت دفاتر اسناد رسمی ایجاد امنیت حقوقی و قضاییه حال مهم اینه که سازمان حج توان انجام این کار رو داشته باشه نه اینکه حق انجام این کار رو نداشته باشه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.