iran flag

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در شهرکرد ازجمع آوری آرشیو سنتی و بایگانی های دستی از ادارات ثبت در آینده نزدیک خبر داد

تویسرکانی: با استقرار بانک جامع اطلاعات ثبتی، به زودی آرشیو سنتی و بایگانی های دستی از ادارات ثبت اسناد و املاک سراسر کشور جمع آوری خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر " احمد تویسرکانی " معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که برای بازدید و رسیدگی به روند خدمت رسانی ادارات ثبت اسناد و املاک استان چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرده است، در صبحانه کاری با استاندار این استان با اعلام این خبر گفت: هم اکنون خلاصه معاملات در هنگام تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی به متعاملین به صورت پیامکی ارسال و در حال حاضر روزانه بیش از 100 هزار پیامک برای مراجعین ارسال می گردد که این حاکی از حجم سنگین خدمت دهی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این نشست با بررسی موضوعات مختلفی همچون چگونگی ثبت و صدور سند مالکیت اراضی و املاک در مناطق صعب العبور و سخت گذر استان و حریم قانونی مرز استان با استان های همجوار اظهار داشت: آخرین وضعیت حریم استانها بر اساس مختصات قانونی توسط کارشناسان مورد بازنگری و بررسی قرار خواهد گرفت.

معاون رئیس قوه قضائیه به مستند سازی مالکیت ها به طور خاص و عام و بویژه اراضی دولتی اشاره کرد و افزود: بسیاری از مشکلات و پرونده های قضایی مربوط به این حوزه می باشد که از دولت درخواست شده تا نسبت به تثبیت مالکیت اراضی خود اقدام کند و خوشبختانه این مشکل در استان چهار محال و بختیاری کم تر است ولی همچنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تویسرکانی با تاکید بر عزم جدی کارشناسان این سازمان در جهت اجرای طرح کاداستر گفت: با اجرای این طرح ضمن دستیابی به نقشه جامع املاک و اراضی و ماهیت قانونی مالکیت ها، از بروز هرگونه اشتباه و سوء استفاده احتمالی نیز جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این طرح اقدامات خوبی صورت گرفته و هم اینک در پایان راه است تصریح کرد: این کار کمک کلیه استانداران را می طلبد چرا که طرح کاداستر نوعی سرمایه گذاری است و با اجرای کامل این طرح بسیاری از هزینه های پنهان کاهش خواهد یافت.

وی به کمبود نیروی انسانی در برخی واحدهای ستادی و استانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اشاره کرد و افزود: آزمون استخدامی برای جذب یک هزار و 200 نفر نیروی متخصص در آینده نزدیک برگزار می شود که سهم استان چهار محال و بختیاری از این استخدام ها 16 نفر می باشد.

سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه ضمن قدردانی از خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، به بیان برخی مشکلات موجود پرداخت و از عملکرد اداره کل ثبت استان تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بدو ورود به فرودگاه شهرکرد مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت و با حضور در گلزار شهدای این شهر با قرائت فاتحه و نثار گل به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

http://www.ssaa.ir/Default.aspx?tabid=4417&ctl=Edit&mid=11884&Code=8254

بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    از ریاست سازمان ثبت خواهشمندیم که هر چه سریعتر دفاتر دفترخانه هارا حذف کنند

  2. ناشناس می گوید

    ریاست محترم سازمان ازشما خواهشمندیم ضمن ایجاد سقف درحق التحریردفاتر اسناد ازطریق سیستم ثبت آنی با اجرای فاز های بعدی سامانه راه هرگونه تخلف وسو استفاده را مسدودفرمایند

  3. کارمند دفتر اسناد می گوید

    ابتدا اگر دفاتر دفترخانه ها جمع آوری شود کار خیلی راحت تر می شود
    با این سندهای جدید که ثبت سیستم می شود جای هیچ بحث و تخلفی وجود ندارد پس ثبت دفاتر کاری بیهوده است …

  4. ناشناس می گوید

    از ریاست سازمان ثبت خواهشمندیم که هر چه سریعتر دفاتر دفترخانه هارا هم جمع آوری کنند

  5. کاتب می گوید

    امیدواریم در آستانه یک ساله شدن سامانه ثبت آنی دفاتر جاری نیز از چرخه و روند تنظیم سند حذف گردد .

  6. سنجراني دفتر ٢٩٧ می گوید

    سلام ،خواهشمندم دفاتر جاری رو زودتر حذف کنین هم وقت همه تلف میشه ومردم کلی معطل میشن هم توی این همه دفاتر اسناد این همه دفاتری که استفاده میشه کلی هزینه میشه ، با تشکر از همه زحمتکشان .

  7. سنجراني دفتر ٢٩٧ می گوید

    سلام ،خواهشمندم دفاتر جاری رو زودتر حذف کنین هم وقت همه تلف میشه ومردم کلی معطل میشن هم توی این همه دفاتر اسناد این همه دفاتری که استفاده میشه کلی هزینه میشه ، با تشکر از همه زحمتکشان .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.