iran flag

آزمون کانون سردفتران برگزار نمی شود

 

 
خبرگزاری میزان: رییس کانون سردفتران و دفتریاران با بیان اینکه آزمون کانون سردفتران برگزار نمی شود، گفت: ازسال 86 این قانون رعایت نشده وبر خلاف ماده 5 قانون دفاتراسناد رسمی و کانون سردفتران که مصوب 25 تیرماه سال 54 با افزایش 2 برابری دفترخانه ها روبروشده ایم.

محمدرضا دشتی اردکانی در گفت و گو با خبرنگار حقوقی میزان دراین باره اظهارکرد: یک دفتر خانه با توجه به جمعیت هر شهر برای حداقل هر 15 هزار نفر و حداکثر20 هزار نفر با اشاره به آمار و درآمد حاصل از حق الثبات معاملات تاسیس می شود.
وی ادامه داد: براساس ماده 5 قانون اساسی و پس از تصویب قانون دفاتراسناد رسمی تاسیس دفترخانه باتوجه به نیازهای هرمحل، تاسیس شد.
اردکانی اضافه کرد: این قانون از سال 86 تاکنون رعایت نشده و این امر موجب شده است که در حال حاضر این آزمون برگزار نشود.

بدون نظر
  1. همکار سالم وبیکار می گوید

    جناب دشتی فکرمیکنم بالطفی که به جامعه سردفتری شده تا ده سال دیگرنیازی به آزمون سردفتری نباشد بیکاری وبی عدالتی واعمال دورازشاءن سردفتری بیداد میکند بایستی فکری کرد به آمارها وبازرسی ها توجه بکنید

  2. دفتر یار اول از تبریز می گوید

    باسلام وعرض ادب : پیشنهاد می شود برای دفتریاران اول اسناد رسمی که حائز شرایط سردفتری ودارای مدرک تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد حقوق هستند وتجربه کافی در امور اجرائی دفاتر اسنادرسمی دارند آزمون سردفتری برگزار نمایند که حدالاقل حق وحقوق وعمر آنها ضایع نشود

  3. محمد می گوید

    با سلام آیا مرجعی هست که کلیه اسناد رسمی این جانب را که در سامانه ثبت شده است بتوانم استعلام کنم. در صورتی که مثبت است چطور میتوانم این کار را انجام دهم؟

  4. قلی می گوید

    بنظر بنده حقیر واقعا دارن حق و حقوق جوانان و فارغ التحصیلان این رشته رو ضایع می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.