iran flag

عضو کمیسیون حقوقی و نظارت مجلس شورای اسلامی: کاداستر تصرفات غیر قانونی راضی را ازمیان می برد

عضو کمیسیون حقوقی و نظارت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت اسناد رسمی در کل کشور گفت: طرح "کاداستر "تخلف های چون تصرفات داخلی و احیانا خارجی، زمین خواری و جعل را مشخص می کند اما مسئولان باید هوشمند باشند تا اگر خلاء اطلاعات املاک و نقشه برداری نیز باقی می ماند شامل مرزها نشود تا بهانه جویی هایی چون مسئله ابوموسی را به وجود نیاورد.

موسی غضنفر آبادی  در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این که اهمیت اسناد رسمی باید در کل کشو مورد توجه قرار گیرد، گفت:  مجلس و دولت چندین سال است که طرح کاداستر را دنبال می کنند تا تخلف های چون  تصرفات داخلی و احیانا خارجی، زمین خواری، جعل و غیره مشخص شود.

عضو کمیسیون حقوقی و نظارت مجلس شورای اسلامی با بیان این که در هر کشوری مراقبت در مرزها ضروت بیشتری دارد، گفت: ممکن است برخی از سودجویان در مرزها بخواهند زمین هایی را خریداری یا اسنادی را جعل کنند اما با تهیه کاداستر همه این دغدغه ها از میان می رود.

وی ادامه داد: خلا هایی که تا امروز در خصوص تصرف های غیر قانونی و یا جعل وجود داشت بخاطر ضعف اطلاعات نقشه برداری و اطلاعات املاک بود زیرا در صورت در دست داشتن این اطلاعات مالکیت و محدوده مشخص می شود و از تجاوز مصون می ماند.

غضنفر آبادی تصریح کرد: به فرض در دست نداشتن طرح کاداستر برای برخی مناطق اما حدود مرزی باید مورد توجه ویژه باشد. ضمن این که اگر احساس شد سودجویان یا بیگانگان تحت عناوینی چون بهانه جویی بخواهند بخش هایی از کشو را حتی مورد ادعا قرار دهند همانند ابوموسی این وظیفه مسئولان است که در این خصوص هوشمندی و دقت لازم را داشته باشند تا خلاء اطلاعات املاک و نقشه برداری آنها این دست موارد را شامل نشود. هر چند ما بر مواضع خود ایستاده ایم و نمی گذاریم حتی یک وجب از خاک کشور در دست بیگانه قرار گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.