iran flag

مدیر فناوری اطلاعات مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه خبر داد فعال شدن بخش شکایات کیفری در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

زارش خبرگزاری فارس، مجتبی سقایی با اعلام این مطلب در همایش کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان قضایی نیروهای مسلح، اظهار داشت: در حال حاضر مردم می توانند برای شکایات حقوقی خود به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنند ولی برای تکمیل چرخه این خدمات در بخش کیفری مذاکراتی با نیروی انتظامی که از نقاط آغاز تشکیل پرونده های کیفری است، صورت گرفته است.

وی افزود: اگر آزمایش ها جواب دهد بر اساس برنامه زمان بندی شده مرکز آمار و انفورماتیک، تا پایان امسال این مهم عملی خواهد شد.

مدیر فناوری اطلاعات مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه همچنین از برنامه ریزی این مرکز برای حذف پرونده های کاغذی با استفاده از سامانه مدیریت پرونده قضایی خبر داد و گفت: قانون ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد تکالیفی را برای قوه قضائیه تعیین کرده که بایستی پرونده های قضایی ظرف کمتر از 24 ساعت به سند دیجیتال تبدیل شود که کار بزرگی است.

سقایی، آمادگی سازمانی کاربران و وجود زیرساخت شبکه ای مناسب را دو عامل مهم در اجرای این پروژه برشمرد و افزود: امیدواریم حداقل در گام اول بتوانیم این طرح را در تهران که مشکل زیرساختی نداریم، به مرحله اجرا در آوریم و قضات ما به جای آن که روی پرونده های کاغذی کار کنند از سامانه ی نرم افزاری استفاده نمایند.

وی طراحی نرم افزار بهره وری را یکی دیگر از طرح های مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه عنوان کرد و افزود: مطابق با آئین نامه بهره وری قوه قضائیه که توسط معاونت راهبردی تهیه و به تصویب ریاست محترم قوه قضائیه رسید، تاکنون دو نسخه از این نرم افزار تهیه شده و با توجه به تدوین دستورالعمل پرداخت اضافه کار و بهره وری قضات در سازمان های تابعه دستگاه قضایی، آمادگی لازم برای تهیه نرم افزار مورد نیاز در این بخش نیز وجود دارد.

مدیر فناوری اطلاعات مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، سامانه مدیریت پرونده های قضایی را یکی از افتخارات کشور برشمرد و افزود: این سامانه امکانات زیادی دارد و ارتباط مکانیزه نهادهای مختلف از جمله سازمان قضایی نیروهای مسلح، سازمان پزشکی قانونی، سازمان ثبت اسناد و املاک، سازمان زندان ها، نیروی انتظامی، ثبت احوال و … در آن تعریف شده است و باید تلاش کرد تا از تمامی ظرفیت های این سامانه بهره ببریم.

وی افزود: همچنین این فضا در نسخه جدید سامانه فراهم است تا ارتباط الکترونیکی سازمان قضایی نیروهای مسلح با نهادهای خاص ذی ربط مانند نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات برقرار شود.

این مقام مسؤول در فناوری قوه قضائیه، آموزش کافی کاربران را یکی از نیازهای اصلی این سامانه دانست و افزود: یک برنامه ریزی جدی در سراسر قوه قضائیه در این زمینه به خصوص در نسخه جدید این سامانه مورد نیاز است چون هنوز کاربرانی دیده می شوند که مسلط نیستند.

سقایی با اشاره به این که استفاده حداقلی از چاپگر یکی از رویکردهای جدی در فناوری اطلاعات قوه قضائیه است، گفت: این موضوع اگر مدیریت شود به افزایش بهره وری فضای آی تی و کاهش هزینه ها کمک خواهد کرد و ابلاغ الکترونیکی یک راهکار مهم در این زمینه است.

وی همچنین با اشاره به تحول مؤثر و گسترده ایجاد شده در بخش فناوری سازمان قضایی نیروهای مسلح از جدیت و پیگیری مستمر معاون توسعه مدیریت و منابع، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات و رئیس اداره رایانه سازمان تشکر کرد.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930728001431#sthash.5Wm7KzJe.dpuf

به گزارش خبرگزاری فارس، مجتبی سقایی با اعلام این مطلب در همایش کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان قضایی نیروهای مسلح، اظهار داشت: در حال حاضر مردم می توانند برای شکایات حقوقی خود به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنند ولی برای تکمیل چرخه این خدمات در بخش کیفری مذاکراتی با نیروی انتظامی که از نقاط آغاز تشکیل پرونده های کیفری است، صورت گرفته است.

وی افزود: اگر آزمایش ها جواب دهد بر اساس برنامه زمان بندی شده مرکز آمار و انفورماتیک، تا پایان امسال این مهم عملی خواهد شد.

مدیر فناوری اطلاعات مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه همچنین از برنامه ریزی این مرکز برای حذف پرونده های کاغذی با استفاده از سامانه مدیریت پرونده قضایی خبر داد و گفت: قانون ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد تکالیفی را برای قوه قضائیه تعیین کرده که بایستی پرونده های قضایی ظرف کمتر از 24 ساعت به سند دیجیتال تبدیل شود که کار بزرگی است.

سقایی، آمادگی سازمانی کاربران و وجود زیرساخت شبکه ای مناسب را دو عامل مهم در اجرای این پروژه برشمرد و افزود: امیدواریم حداقل در گام اول بتوانیم این طرح را در تهران که مشکل زیرساختی نداریم، به مرحله اجرا در آوریم و قضات ما به جای آن که روی پرونده های کاغذی کار کنند از سامانه ی نرم افزاری استفاده نمایند.

وی طراحی نرم افزار بهره وری را یکی دیگر از طرح های مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه عنوان کرد و افزود: مطابق با آئین نامه بهره وری قوه قضائیه که توسط معاونت راهبردی تهیه و به تصویب ریاست محترم قوه قضائیه رسید، تاکنون دو نسخه از این نرم افزار تهیه شده و با توجه به تدوین دستورالعمل پرداخت اضافه کار و بهره وری قضات در سازمان های تابعه دستگاه قضایی، آمادگی لازم برای تهیه نرم افزار مورد نیاز در این بخش نیز وجود دارد.

مدیر فناوری اطلاعات مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، سامانه مدیریت پرونده های قضایی را یکی از افتخارات کشور برشمرد و افزود: این سامانه امکانات زیادی دارد و ارتباط مکانیزه نهادهای مختلف از جمله سازمان قضایی نیروهای مسلح، سازمان پزشکی قانونی، سازمان ثبت اسناد و املاک، سازمان زندان ها، نیروی انتظامی، ثبت احوال و … در آن تعریف شده است و باید تلاش کرد تا از تمامی ظرفیت های این سامانه بهره ببریم.

وی افزود: همچنین این فضا در نسخه جدید سامانه فراهم است تا ارتباط الکترونیکی سازمان قضایی نیروهای مسلح با نهادهای خاص ذی ربط مانند نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات برقرار شود.

این مقام مسؤول در فناوری قوه قضائیه، آموزش کافی کاربران را یکی از نیازهای اصلی این سامانه دانست و افزود: یک برنامه ریزی جدی در سراسر قوه قضائیه در این زمینه به خصوص در نسخه جدید این سامانه مورد نیاز است چون هنوز کاربرانی دیده می شوند که مسلط نیستند.

سقایی با اشاره به این که استفاده حداقلی از چاپگر یکی از رویکردهای جدی در فناوری اطلاعات قوه قضائیه است، گفت: این موضوع اگر مدیریت شود به افزایش بهره وری فضای آی تی و کاهش هزینه ها کمک خواهد کرد و ابلاغ الکترونیکی یک راهکار مهم در این زمینه است.

وی همچنین با اشاره به تحول مؤثر و گسترده ایجاد شده در بخش فناوری سازمان قضایی نیروهای مسلح از جدیت و پیگیری مستمر معاون توسعه مدیریت و منابع، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات و رئیس اداره رایانه سازمان تشکر کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، مجتبی سقایی با اعلام این مطلب در همایش کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان قضایی نیروهای مسلح، اظهار داشت: در حال حاضر مردم می توانند برای شکایات حقوقی خود به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنند ولی برای تکمیل چرخه این خدمات در بخش کیفری مذاکراتی با نیروی انتظامی که از نقاط آغاز تشکیل پرونده های کیفری است، صورت گرفته است.

وی افزود: اگر آزمایش ها جواب دهد بر اساس برنامه زمان بندی شده مرکز آمار و انفورماتیک، تا پایان امسال این مهم عملی خواهد شد.

مدیر فناوری اطلاعات مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه همچنین از برنامه ریزی این مرکز برای حذف پرونده های کاغذی با استفاده از سامانه مدیریت پرونده قضایی خبر داد و گفت: قانون ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد تکالیفی را برای قوه قضائیه تعیین کرده که بایستی پرونده های قضایی ظرف کمتر از 24 ساعت به سند دیجیتال تبدیل شود که کار بزرگی است.

سقایی، آمادگی سازمانی کاربران و وجود زیرساخت شبکه ای مناسب را دو عامل مهم در اجرای این پروژه برشمرد و افزود: امیدواریم حداقل در گام اول بتوانیم این طرح را در تهران که مشکل زیرساختی نداریم، به مرحله اجرا در آوریم و قضات ما به جای آن که روی پرونده های کاغذی کار کنند از سامانه ی نرم افزاری استفاده نمایند.

وی طراحی نرم افزار بهره وری را یکی دیگر از طرح های مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه عنوان کرد و افزود: مطابق با آئین نامه بهره وری قوه قضائیه که توسط معاونت راهبردی تهیه و به تصویب ریاست محترم قوه قضائیه رسید، تاکنون دو نسخه از این نرم افزار تهیه شده و با توجه به تدوین دستورالعمل پرداخت اضافه کار و بهره وری قضات در سازمان های تابعه دستگاه قضایی، آمادگی لازم برای تهیه نرم افزار مورد نیاز در این بخش نیز وجود دارد.

مدیر فناوری اطلاعات مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، سامانه مدیریت پرونده های قضایی را یکی از افتخارات کشور برشمرد و افزود: این سامانه امکانات زیادی دارد و ارتباط مکانیزه نهادهای مختلف از جمله سازمان قضایی نیروهای مسلح، سازمان پزشکی قانونی، سازمان ثبت اسناد و املاک، سازمان زندان ها، نیروی انتظامی، ثبت احوال و … در آن تعریف شده است و باید تلاش کرد تا از تمامی ظرفیت های این سامانه بهره ببریم.

وی افزود: همچنین این فضا در نسخه جدید سامانه فراهم است تا ارتباط الکترونیکی سازمان قضایی نیروهای مسلح با نهادهای خاص ذی ربط مانند نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات برقرار شود.

این مقام مسؤول در فناوری قوه قضائیه، آموزش کافی کاربران را یکی از نیازهای اصلی این سامانه دانست و افزود: یک برنامه ریزی جدی در سراسر قوه قضائیه در این زمینه به خصوص در نسخه جدید این سامانه مورد نیاز است چون هنوز کاربرانی دیده می شوند که مسلط نیستند.

سقایی با اشاره به این که استفاده حداقلی از چاپگر یکی از رویکردهای جدی در فناوری اطلاعات قوه قضائیه است، گفت: این موضوع اگر مدیریت شود به افزایش بهره وری فضای آی تی و کاهش هزینه ها کمک خواهد کرد و ابلاغ الکترونیکی یک راهکار مهم در این زمینه است.

وی همچنین با اشاره به تحول مؤثر و گسترده ایجاد شده در بخش فناوری سازمان قضایی نیروهای مسلح از جدیت و پیگیری مستمر معاون توسعه مدیریت و منابع، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات و رئیس اداره رایانه سازمان تشکر کرد.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930728001431#sthash.5Wm7KzJe.dpuf

به گزارش خبرگزاری فارس، مجتبی سقایی با اعلام این مطلب در همایش کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان قضایی نیروهای مسلح، اظهار داشت: در حال حاضر مردم می توانند برای شکایات حقوقی خود به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنند ولی برای تکمیل چرخه این خدمات در بخش کیفری مذاکراتی با نیروی انتظامی که از نقاط آغاز تشکیل پرونده های کیفری است، صورت گرفته است.

وی افزود: اگر آزمایش ها جواب دهد بر اساس برنامه زمان بندی شده مرکز آمار و انفورماتیک، تا پایان امسال این مهم عملی خواهد شد.

مدیر فناوری اطلاعات مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه همچنین از برنامه ریزی این مرکز برای حذف پرونده های کاغذی با استفاده از سامانه مدیریت پرونده قضایی خبر داد و گفت: قانون ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد تکالیفی را برای قوه قضائیه تعیین کرده که بایستی پرونده های قضایی ظرف کمتر از 24 ساعت به سند دیجیتال تبدیل شود که کار بزرگی است.

سقایی، آمادگی سازمانی کاربران و وجود زیرساخت شبکه ای مناسب را دو عامل مهم در اجرای این پروژه برشمرد و افزود: امیدواریم حداقل در گام اول بتوانیم این طرح را در تهران که مشکل زیرساختی نداریم، به مرحله اجرا در آوریم و قضات ما به جای آن که روی پرونده های کاغذی کار کنند از سامانه ی نرم افزاری استفاده نمایند.

وی طراحی نرم افزار بهره وری را یکی دیگر از طرح های مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه عنوان کرد و افزود: مطابق با آئین نامه بهره وری قوه قضائیه که توسط معاونت راهبردی تهیه و به تصویب ریاست محترم قوه قضائیه رسید، تاکنون دو نسخه از این نرم افزار تهیه شده و با توجه به تدوین دستورالعمل پرداخت اضافه کار و بهره وری قضات در سازمان های تابعه دستگاه قضایی، آمادگی لازم برای تهیه نرم افزار مورد نیاز در این بخش نیز وجود دارد.

مدیر فناوری اطلاعات مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، سامانه مدیریت پرونده های قضایی را یکی از افتخارات کشور برشمرد و افزود: این سامانه امکانات زیادی دارد و ارتباط مکانیزه نهادهای مختلف از جمله سازمان قضایی نیروهای مسلح، سازمان پزشکی قانونی، سازمان ثبت اسناد و املاک، سازمان زندان ها، نیروی انتظامی، ثبت احوال و … در آن تعریف شده است و باید تلاش کرد تا از تمامی ظرفیت های این سامانه بهره ببریم.

وی افزود: همچنین این فضا در نسخه جدید سامانه فراهم است تا ارتباط الکترونیکی سازمان قضایی نیروهای مسلح با نهادهای خاص ذی ربط مانند نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات برقرار شود.

این مقام مسؤول در فناوری قوه قضائیه، آموزش کافی کاربران را یکی از نیازهای اصلی این سامانه دانست و افزود: یک برنامه ریزی جدی در سراسر قوه قضائیه در این زمینه به خصوص در نسخه جدید این سامانه مورد نیاز است چون هنوز کاربرانی دیده می شوند که مسلط نیستند.

سقایی با اشاره به این که استفاده حداقلی از چاپگر یکی از رویکردهای جدی در فناوری اطلاعات قوه قضائیه است، گفت: این موضوع اگر مدیریت شود به افزایش بهره وری فضای آی تی و کاهش هزینه ها کمک خواهد کرد و ابلاغ الکترونیکی یک راهکار مهم در این زمینه است.

وی همچنین با اشاره به تحول مؤثر و گسترده ایجاد شده در بخش فناوری سازمان قضایی نیروهای مسلح از جدیت و پیگیری مستمر معاون توسعه مدیریت و منابع، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات و رئیس اداره رایانه سازمان تشکر کرد.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930728001431#sthash.5Wm7KzJe.

به گزارش خبرگزاری فارس، مجتبی سقایی با اعلام این مطلب در همایش کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان قضایی نیروهای مسلح، اظهار داشت: در حال حاضر مردم می توانند برای شکایات حقوقی خود به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنند ولی برای تکمیل چرخه این خدمات در بخش کیفری مذاکراتی با نیروی انتظامی که از نقاط آغاز تشکیل پرونده های کیفری است، صورت گرفته است.

وی افزود: اگر آزمایش ها جواب دهد بر اساس برنامه زمان بندی شده مرکز آمار و انفورماتیک، تا پایان امسال این مهم عملی خواهد شد.

مدیر فناوری اطلاعات مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه همچنین از برنامه ریزی این مرکز برای حذف پرونده های کاغذی با استفاده از سامانه مدیریت پرونده قضایی خبر داد و گفت: قانون ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد تکالیفی را برای قوه قضائیه تعیین کرده که بایستی پرونده های قضایی ظرف کمتر از 24 ساعت به سند دیجیتال تبدیل شود که کار بزرگی است.

سقایی، آمادگی سازمانی کاربران و وجود زیرساخت شبکه ای مناسب را دو عامل مهم در اجرای این پروژه برشمرد و افزود: امیدواریم حداقل در گام اول بتوانیم این طرح را در تهران که مشکل زیرساختی نداریم، به مرحله اجرا در آوریم و قضات ما به جای آن که روی پرونده های کاغذی کار کنند از سامانه ی نرم افزاری استفاده نمایند.

وی طراحی نرم افزار بهره وری را یکی دیگر از طرح های مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه عنوان کرد و افزود: مطابق با آئین نامه بهره وری قوه قضائیه که توسط معاونت راهبردی تهیه و به تصویب ریاست محترم قوه قضائیه رسید، تاکنون دو نسخه از این نرم افزار تهیه شده و با توجه به تدوین دستورالعمل پرداخت اضافه کار و بهره وری قضات در سازمان های تابعه دستگاه قضایی، آمادگی لازم برای تهیه نرم افزار مورد نیاز در این بخش نیز وجود دارد.

مدیر فناوری اطلاعات مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، سامانه مدیریت پرونده های قضایی را یکی از افتخارات کشور برشمرد و افزود: این سامانه امکانات زیادی دارد و ارتباط مکانیزه نهادهای مختلف از جمله سازمان قضایی نیروهای مسلح، سازمان پزشکی قانونی، سازمان ثبت اسناد و املاک، سازمان زندان ها، نیروی انتظامی، ثبت احوال و … در آن تعریف شده است و باید تلاش کرد تا از تمامی ظرفیت های این سامانه بهره ببریم.

وی افزود: همچنین این فضا در نسخه جدید سامانه فراهم است تا ارتباط الکترونیکی سازمان قضایی نیروهای مسلح با نهادهای خاص ذی ربط مانند نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات برقرار شود.

این مقام مسؤول در فناوری قوه قضائیه، آموزش کافی کاربران را یکی از نیازهای اصلی این سامانه دانست و افزود: یک برنامه ریزی جدی در سراسر قوه قضائیه در این زمینه به خصوص در نسخه جدید این سامانه مورد نیاز است چون هنوز کاربرانی دیده می شوند که مسلط نیستند.

سقایی با اشاره به این که استفاده حداقلی از چاپگر یکی از رویکردهای جدی در فناوری اطلاعات قوه قضائیه است، گفت: این موضوع اگر مدیریت شود به افزایش بهره وری فضای آی تی و کاهش هزینه ها کمک خواهد کرد و ابلاغ الکترونیکی یک راهکار مهم در این زمینه است.

وی همچنین با اشاره به تحول مؤثر و گسترده ایجاد شده در بخش فناوری سازمان قضایی نیروهای مسلح از جدیت و پیگیری مستمر معاون توسعه مدیریت و منابع، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات و رئیس اداره رایانه سازمان تشکر کرد.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930728001431#sthash.5Wm7KzJe.dpuf

1 نظر
  1. علی می گوید

    با سلام وعرض ادب
    با توجه به راه اندازی خدمات الکترونیکی قضایی و صدور ابلاغ چرا برای حذف  و کنار گذاشتن عریضه نو یسان جلوی دا گا ه ها اقدام جدی صورت نپذیرفته   لطفا در. این مورد  اقدام عاجل بعمل  آورید تا  تما می کارها  خصو صا نوشتن عریضیه در این دفاتر صورت پذیرد و لازم به ذکر است این دفاتر با مجوژ وصرف هزینه  و وسایل و همچنین به کار گرفتن افراد ایجاد شده اند.
    با تشکر لطفا اقدام فرمایید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.