iran flag

همایش مشترک سه سازمان برای رفع بلاتکلیفی املاک بدون سند

سنندج – ایرنا – سه سازمان اوقاف و امور خیریه، ثبت اسناد و املاک و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری همایشی منطقه ای برای رفع بلاتکلیفی املاک بدون سند در استان های ایلام، کرمانشاه و کردستان در سنندج تشکیل دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این همایش مسوولین کشوری این سازمان ها در کنار مدیران کل آنها در سه استان ایلام، کرمانشاه و کردستان حضور داشتند.

این همایش در راستای اجرای توافقنامه ای که در میان این سه سازمان به امضا رسیده است برگزار شده و تا کنون در برخی از استان های دیگر کشور نیز برگزار این نشست ها تشکیل است.

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه در این همایش گفت: هدف از امضای تفاهم نامه و برگزاری این همایش ها، حفظ منابع طبیعی، انفال، محیط زیست و همچنین حفظ موقوفات است.

حجت الاسلام محمد مهدی حاتمی، افزود: میزان اراضی مورد اختلاف میان این سه دستگاه یک و نیم میلیون هکتار بوده است که تا کنون یک میلیون هکتار آن رفع اختلاف شده است.

وی اظهار کرد: اختلافات در سه استان کرمانشاه، ایلام و کردستان در مقایسه با دیگر استان ها بسیار کمتر است.

معاون امور املاک سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور نیز در این همایش گفت: تفاهم نامه میان سه سازمان در راستای پیگیری ثبت مالکیت املاک وقفی بوده تا از سواستفاده جلوگیری شود و موقوفه خواران نیز مورد شناسایی قرار گیرند.

محمد حسن بکائیان افزود: متولی حفظ و نگهداری موقوفه، ادارات اوقاف است که با داشتن سند از اداره ثبت و اسناد و املاک این موضوع مسجل می شود.

وی با اشاره به اینکه با وجود دوران طولانی رابطه سازمان اوقاف با سازمان ثبت اسناد، اما آنطور که باید، به ثبت املاک موقوفه توجه نشده است.

به گفته وی 55 درصد املاک موقوفه دارای سند مالکیت است اما 45 درصد املاک فاقد سند مالکیت و بلاتکلیف است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.