iran flag

گرامی‌ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: صدور سند الکترونیک برای جلوگیری از جعل اسناد

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیر کل امور املاک سازمان ثبت اسناد کشور گفت: اقدامات قدیمی‌ترین سازمان کشور با بیش از 100 سال قدمت هم‌اکنون به صورت الکترونیک درآمده که امکان جعل اسناد را به حداقل رسانده است.

ماشاءالله گرامی، مدیر کل امور املاک سازمان ثبت اسناد کشور در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: سامانه ثبت اسناد و املاک کشور سابقه صد ساله در مورد ثبت وقایع ازدواج و طلاق، ثبت شرکت‌ها، تثبیت مالکیت صنعتی و تثبیت اسناد رسمی را دارد.

وی افزود: طی صد سال اخیر موفق شدیم سوابقی را که داشتیم در بانک‌های اطلاعاتی قرار دهیم و اسناد سنتی را با قابلیت‌های بالا در پورتال الکتریکی به ثبت برسانیم و در گام بعدی معاملاتی که در معرض آسیب بودند به سامانه املاک متصل شد.

گرامی در ادامه تصریح کرد: از طریق سامانه جامع املاک ما افراد را به لحاظ مالکیت حمایت خواهیم کرد و اقدامات مربوط به صدور سند که چندین ماه به طول می‌انجامید را به حداقل رساندیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین امکان جعل سند به حداقل رسیده و ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی انجام شد و همه به صورت الکترونیک ارائه می‌شود.

مدیر کل امور املاک سازمان ثبت اسناد کشور در خصوص طرح کاداستر افزود: کاداستر شهری در کل کشور انجام شده است و امیدواریم کاداستر غیر شهری با تخصیص اعتبارات مورد نیاز به انجام برسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.