iran flag

مخالفان کلیات طرح دو فوریتی نحوه اجرای قسمتی از اصل 160 قانون اساسی: اختیارات وزیر دادگستری را کم نکنید/ این طرح فوریتی ندارد

اختیارات وزیر دادگستری را کم نکنید/ این طرح فوریتی ندارد 
 
مخالفان کلیات طرح دو فوریتی نحوه اجرای قسمتی از اصل 160 قانون اساسی نسبت به عدم فوریت این طرح اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در نشست علنی امروز (یکشنبه 18 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی کلیات طرح دو فوریتی نحوه اجرای قسمتی از اصل 160 قانون اساسی مبنی بر سوال از وزیر دادگستری و پاسخگویی وزیر به نیابت از قوه قضائیه نمایندگان مخالف به بیان نظرات خود پرداختند.

نادر قاضی پور با بیان اینکه این طرح هیچ فوریتی ندارد گفت: با کلیت طرح موافقم اما چرا تنها قسمتی از اصل 160 قانون اساسی در نظر گرفته شده چرا سازمان زندان ها، ثبت اسناد و املاک، پزشک قانونی و روزنامه رسمی که همه باید در اختیار وزیر دادگستری قرار گیرد عنوان نشده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اصل 160 قانون اساسی در کمیسیون اجتماعی در حال اصلاح است گفت: چرا با این طرح تنها یک قسمت از این اصل را در نظر گرفته اید نمایندگان انتظار دارند وزیر دادگستری در همه اموری که ذکر شد در مقابل مجلس پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه این طرح دو فوریتی ناقص است گفت: لازم است این طرح به کمیسیون رفته و تمامی بندهای آن اصلاح شود در آن صورت با آن موافقت می کنیم.

کمال الدین پیرمؤذن نیز با بیان اینکه آیا حق کسی ضایع شده یا منافع ملی به خطر افتاده است که این طرح را به صورت دو فوریت مطرح کردید افزود: اسیدپاشی اصفهان همگان را ناراحت کرده اما نگرانم با تسریع در تصویب این طرح اختیارات را از وزیر دادگستری بگیریم و در آن صورت نمایندگان توان سوال پرسیدن نداشته باشند.

وی با بیان اینکه نگرانم این طرح خام بوده و کمیسیون و نمایندگان نیز در مورد آن نظر نداده باشند افزود: در این صورت این طرح مشکلی را حل نمی کند وزیر دادگستری نیز عنوان کرد که در این طرح اختیارات زیادی برای وی متصور نشده است.

نماینده مردم اردبیل خاطرنشان کرد: امیدوارم با این طرح قوه قضائیه پاسخگو و مجلس را مطالبه گر کنیم./      

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.