iran flag

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گفت‌وگو با فارس خبر داد اسکن اثر انگشت متعاملین در اسناد رسمی طی چند روز آینده

 

 

احمد تویسرکانی در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری فارس در نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی این رسانه از اسکن اثر انگشت و امضای متعاملین در اسناد رسمی خبر داد و اظهار داشت: پس از اینکه یک سال از ثبت آنی اسناد گذشته است طی چند روز گذشته وارد مرحله جدید ثبت الکترونیک می‌شویم وی افزود: تا الان پس از صدور سند امضاها به شکل فیزیکی روی برگه ثبت می‌شد اما از این به بعد اثر انگشت و امضای متعاملین در بانک‌های مرکزی سازمان ذخیره‌سازی می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه با این اقدام علاوه بر شناسایی هویت اشخاص احتمال خطا و جعل به شدت کاهش می‌یابد، گفت: ما در راستای اینگونه اقدامات با مشکلات اعتباری مواجه هستیم و برای ارتقای سیستم‌ها به شدت نیاز به بودجه داریم.

معاون قوه قضائیه تصریح کرد: امیدواریم در لایحه بودجه سال 94 با کمک دولت و مجلس زمینه‌ای فراهم شود تا همه مردم از این خدمات بهره‌مند شوند.

تویسرکانی همچنین با اشاره به کاهش تخلفات در یک سال اخیر، گفت:‌خوشبختانه طی یک سال گذشته و با راه‌اندازی سامانه ثبت اسناد تخلفات به کمتر از 50 درصد تقلیل پیدا کرده و ما امیدواریم با ارتقای سیستم‌ها شاهد کاهش چشمگیر تخلف در کشور باشیم.

http://tnews.ir/%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D9%86%DB%8C%D9%88%D8%B2

بدون نظر
  1. کاتب می گوید

    سلام یعنی با این اقدام دفاتر جاری حذف می شوند یا نه ؟

  2. ناشناس می گوید

    عالیست ان شاالله با اجرایی شدن این کار دفاتر خلافکاری که اقدام به سفیدکاری میکنند دستشان برای همیشه از این کار زشت و غیرانسانی و غیرعادلانه قطع شودددددددددددددددد!!!!!!!

  3. حسین ف می گوید

    متاسفم که فقط نظراتی که خوشایند شما وثبت است راانتشار می دهید وبقیه راحذف می کنید این خلاف شجاعت وسلامت رسانه ای است

  4. ناشناس می گوید

    کاش تقسیم اسناد بانکی هم اینقدر برای شما خوشحالی میداشت

  5. ناشناس می گوید

    با سقف تعیین کردن دست همه خلاف کاراکوتاه میششه هیچ اقدام دیگه ای لازم نیس

  6. ناشناس می گوید

    موافق انشاء اله این جماعت این سری هدایت شوند

  7. نظری دفتر129 می گوید

    از ریاست محترم سازمان سپاسگذارم فقط بفرمایید دفاتر حذف میشود

  8. سردفتر مبهوت !! می گوید

    از متولیان امر علی الخصوص ریاست سازمان ثبت کمال تشکر را داریم. امیدواریم دولت بودجه ی لازم را در اختیار سازمان ثبت قرار دهد. واقعاً ثبت آنی سیستمی در حد اعجاز و با قابلیتهای فراوانه. وقتی ریاست سازمان هنگام شروع ثبت آنی گفتند: (با این اقدام حیات
    خلوت و دست بسیاری کوتاه شد) خیلی ها منجمله حقیر انتقاد کردیم. اکنون که منصفانه نگاه می کنم می بینم آن سخن، سخنی کاملاً منطقی و حساب شده بود. واقعاً معدودی سردفترنما آبرو و حیثیت سند رسمی را برده اند. فقط انشاء الله نحوه ی اجرای این مرحله ی جدید ثبت آنی به گونه ای باشد که قابل نفوذ و سوء استفاده ی زیاده خواهان نباشد. من که خوش بینم و این امر را گامی در تحقق اهداف سازمان و نیز تحقق رویای دیرینه ی همکاران صدیق و زحمتکش – که همانا ارتقاء جایگاه سند رسمی و شئون سردفتری است – می دانم. زنده باد عدالت. زنده باد صداقت. مرده باد آز و طمع و دست درازی در رزق و روزی دیگران. … اندکی صبر، سحر نزدیک است!!

  9. ناشناس می گوید

    قطعا با عملی شدنه این کار کاغذ ورواننویس ودفاترجاری حذف خواهد شد

  10. ناشناس می گوید

    با سلام و تشکر اگه کانون محترم هر چه سریعتر فکری نیز به حال تقسیم اسناد بکنه عالی می شه جناب اقای پنج تنی چند ماه قبل به خاطر داد زدن های ما برای تقسیم اسناد یه گزارش کوچولو از اقدامات تون گذاشتین پس بقیه اش چی شد یعنی دیگه هیچ اقدامی انجام ندادین که گزارش بدین شاید خود اعضا محترم کانون با تقسیم اسناد موافق نیستند ؟؟؟؟؟ اگه این طوره که ما باید صبر کنیم تا انتخابات بعدی کانون شاید هیات مدیره بعدی از جنس خود ما باشد

  11. سردفتر 22 می گوید

    کاش درجهت تقسیم اسنادهم کاری میکردندوباتعیین سقف حق التحریر همه مشکلات قابل حل است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.