iran flag

اجرای طرح کارت هوشمند ملی سال آینده در استان

طرح کارت هوشمند ملی سال آینده در استان اجرا می شود. مدیر کل ثبت احوال در حالی این خبر را اعلام می کند که پیش از این مدیر کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور از صدور 750هزار کارت هوشمند ملی در همه استان های کشور اطلاع داده است. محسن اسماعیلی 6آبان امسال گفت :در حال حاضر فقط برای سه گروه از مردم کارت هوشمند ملی صادر می شودو افرادی که کارت شناسایی شان مفقود شده است یا اطلاعات و مشخصات هویتی آنها باید اصلاح شوددر اولویت دریافت کارت هوشمند ملی هستند.

او همچنین از صدور کارت ملی هوشمند برای نوجوانانی که به 15سال رسیده اند به جای کارت ملی خبر می دهد. به علاوه معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور از انتشار فراخوان دریافت کارت ملی هوشمند برای همه ایرانیان در سال آینده خبر داده است . کارت ملی هوشمند نوعی کارت دیجیتالی است که به عنوان مرجع امور هویتی کشور صادر می شود ،این کارت مانند یک رایانه کوچک و ساده با اتصال به کارتخوان، اطلاعات فردی افراد را مورد دسترسی قرار می دهد. مدیر کل ثبت احوال هم از اجرای این طرح در سه استان سمنان ، قم و قزوین مطلع است و می گوید:این طرح سال آینده در استان اجرا می شود.

پور حسین می افزاید:این کارت به منظور شناسایی و فعال شدن امضای الکترونیکی و احراز هویت اشخاص وبرای انجام و حضور افراددر انتخابات دوره های مختلف و حتی برای برداشت وجه از

خودپردازها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به گفته وی کارت ملی هوشمند هویت افراد را به صورت درج عکس مشخص نمی کند و به طور بیو متریک احراز هویت می کند. وی ادامه می دهد:هفته آینده قرار است از طرف سازمان بیمه سلامت به جای

دفترچه های بیمه، کارت ملی هوشمند صادر شود. وی اضافه می کند: از ابتدای امسال تا 22آبان برای 5هزار و900نفر از کارت اولی ها (15ساله ها )کارت ملی الکترونیک صادر شده است .

وی با اشاره به درخواست صدور کارت ملی الکترونیک توسط 6هزار و789نفر در استان می گوید:از این تعداد برای 5هزار و562نفر کارت صادر شده است.وی می افزاید:برای 889نفر از افرادی که شناسنامه های آنها با مشکل مواجه شده یا تغییر نام داشته اند هم این کارت صادرشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.