iran flag

محسنی اژه ای: افزایش 50 درصدی خدمات ثبتی سازمان ثبت اسناد

سخنگوی قوه قضائیه گفت : میزان خدمات ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در شش ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 50 درصد افزایش داشته است.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، محسنی اژه ای در ادامه نشست خبری با اشاره به اینکه در خصوص فعالیت های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پانزده محور گزارشی تحویلم شده است ، افزود: در شش ماه ابتدایی امسال 27 میلیون و 413 هزار خدمات ثبتی در این سازمان صورت گرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 50 درصد افزایش داشته و این افزایش مرهون تلاش مسئولان سازمان و سیستمی شدن برنامه هاست.
وی با اشاره به اینکه زیرساخت های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سالهای اخیر تا حد امکان به روز و الکترونیکی شده است ، گفت: یکی از اقدامات این سازمان در خصوص وصول معوقات بانکی است که در همین ارتباط در شش ماه نخست امسال 16 هزار و 603 میلیارد ریال از این معوقات با تلاش سازمان ثبت وصول شد که قابل تقدیر است و امیدواریم در نیمه دوم امسال این میزان افزایش یابد.
محسنی اژه ای گفت : همچنین در شش ماه ابتدایی امسال 1381 مورد ثبت اختراع ، 8266 مورد ثبت علائم تجاری ، 1660 مورد ثبت طرح صنعتی و 1452 مورد اظهارنامه ثبتی بین المللی داشته ایم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است .
وی با اشاره به اینکه اسناد از طریق سامانه الکترونیکی به صورت آنلاین تنظیم می شود، افزود : در شش ماه ابتدایی امسال 7 میلیون و 488 هزار و 920 سند رسمی از طریق سامانه تنظیم شده است .
محسنی اژه ای افزود : در شش ماه نخست امسال 15 میلیون و 307 هزار و 478 مورد استعلام در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صورت گرفته که رسیدگی و پاسخ به این استعلامات کاری قابل توجه است.
سخنگوی قوه قضائیه گفت : اگر بودجه های لازم اختصاص یابد و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بتواند طرح کاداستر را به اتمام برساند قدم بزرگی در کاهش برخی تخلفات ،نزاع ها و پرونده ها برداشته خواهد شد .

بدون نظر
  1. عليارتاري زاده می گوید

    باس واقعا خدا قوت میگیم که که از اوراق وبایگانی غیره دفاتر راحت شدند یه روزی هم دفاتر نوشتن اگه حذف بشه وقوانین دستپاگیر هم حذ ف بشد خیکی راحت میشیم وواقعا انقلابی در ثبت بوجود اومده که غیر باور بود

  2. ناشناس می گوید

    لطفا فکری برای سفید امضاها بکنید اگه نمی توانید بابرخوردبادفاترمتخلف جلوی سفیدامضاها رابگیرید پس چرابرای حداقل اسناد اتومبیل سقف تعیین نمیکنید؟

  3. ناشناس می گوید

    آقا دفاتر کی حذف میشود اطلاع رسانی کنید

  4. ناشناس می گوید

    این نظراتی رو که با عبارت باس شروع میشه لطفا درج نفرمایید در شان کانون وهمکاران نیست مگه اینجا فیس بوکه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.