iran flag

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد حذف بایگانی فیزیکی پرونده‌ها در آینده و گردش پرونده‌ها بدون کاغذ

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در آینده نیز با اسکن دفاتر و حذف بایگانی‌های فیزیکی گردش پرونده بدون کاغذ صورت می‌گیرد که در این صورت دارای یکی از پیشرفته ترین نظام‌های ثبتی خواهیم بود .

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت، احمد تویسرکانی، معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: گاهی غافل شدن از تاثیرات این شغل در نظم عمومی اثرات جبران ناپذیری در کشور به جای خواهد گذاشت.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نقش دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق در نظم عمومی جامعه اشاره و بیان کرد: نتایج و تحلیل‌های اقدامات دفاتر اسناد رسمی در شناخت آسیب‌ها و تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های کشوری نقش مهمی دارد و هرچه بیشتر در زمینه توسعه ثبت رسمی تلاش شود به نظم عمومی در جامعه کمک شده است .

معاون قوه قضائیه با اشاره به اینکه روزمرگی و بروکراسی در طول زمان تاثیرات منفی در امور سردفتری اسناد رسمی ایجاد و هدف اصلی این جامعه را منحرف کرده بود، گفت: در سال‌های اخیر قدم‌های خوبی در این حوزه برداشته شده است و هم اکنون با تغییرات صورت گرفته در ارائه خدمات و اصلاح فرآیندها و در نهایت اجرایی شدن ثبت الکترونیک اسناد رسمی و ارائه خدمات مکانیزه ثبتی در دفاتر اسناد رسمی به ارتقاء جایگاه سردفتری کمک قابل توجهی شده است .

تویسرکانی با اشاره به فواید سامانه ثبت الکترونیک اسناد رسمی گفت:  در گذشته اصلاح ساختار سنتی ثبت غیرقابل اصلاح به نظر می‌رسید لکن امروز با همکاری و همدلی همه مجموعه ثبتی کشور در ارائه خدمات، جزو دستگاه‌های نو و با رتبه بالا در کشور هستیم.

تویسرکانی افزود: در آینده  نیز با اسکن دفاتر و حذف بایگانی‌های فیزیکی گردش پرونده بدون کاغذ صورت می گیرد که در این صورت دارای یکی از پیشرفته ترین نظام‌های ثبتی خواهیم بود .

وی با بیان اینکه این اصلاحات و تغییر شیوه‌ها به منظور اعتماد سازی، ارائه خدمات بهینه و تغییر نگاه جامعه به این امر حاکمیتی صورت گرفته است تاکید کرد: در صورت ادامه امور به طور سنتی دچار مشکلاتی می‌شدیم که باعث تغییر نگاه جامعه به امر سردفتری می شد به همین منظور نیاز به بازنگری‌های اساسی داشتیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تشریح ابعاد معنوی و فرهنگی ثبت صحیح وقایع ازدواج و طلاق گفت: نقش جامعه سردفتران ازدواج و طلاق در تولید آمار پایه‌ای برای استفاده در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست.

وی با اشاره به حذف واسطه‌ها افزود: هم اکنون خدمات الکترونیک ثبتی از طریق پرتال سازمان به عموم ارائه و شهروندان می‌توانند بدون مراجعه حضوری و از طریق اینترنت به این خدمات دسترسی پیدا کنند و تاثیر این تحولات در حوزه ارتقاء سلامت اداری ، اجرای عدالت و کاهش دعاوی و نزاع های حقوقی ناشی از بی نظمی ها ، بروز و ظهور پیدا کرده است.

بدون نظر
  1. دفتر 129 مشهد می گوید

    از ریاست سازمان ثبت بی نهایت سپاسگذارم واقعا در سیستم ثبت انقلابی بر پا کردند کاش درخصوص برداشتن دفاتر و تجهیز دفاتر به دستگاه احراز هویت الکترونیک هر چه سریعتر اقدام نمایند بی صبرانه منتظریم

  2. یوسفی دفتر یار دفتر 105 مشهد می گوید

    با سلام از حسن دقت تلاش عزیزان سپاسگذاریم .

  3. نصیری می گوید

    به امید بخدا البته و امید که به سرنوشت دفاتر جاری دچار نشه . فقط کانون محترم پیگیر امور باش بازم

  4. اکبری دفتر 112 مشهد می گوید

    از ریاست محترم سازمان و سایر همکاران که در اجرای سیستم ثبت آنی همکاری دارند تشکر و قدردانی داریم و انشااله با استفاده از نظرات همکاران نواقصی که گاها بوجود می آید نیز برطرف شود ، موفق باشد

  5. علیار تاریزاده می گوید

    با س از ریاست محترم سازمان بی نهایت سپاسگذاریم که این تشکیلات شبه قضایی را ازسیستم سنتی خارج نموده ویه کار اساسی که قوانین دست وپا گیر که مال هشتاد قبل میباشد اصلاح نمایدوموضوع حق التحریر دفاتر که هر چهار سال یکبار عوض میشه واقعا ظلم بزرگیه هم برای مردم وهم برای دفاتر هر سال با حداقلترین تورم اگه پیش بره خیلی خوبه وبیمه دفاتر یا بانکی یا اصلا موسسه ای برای این قشرایجادبشه هم اشتغال زایی میشه وهم خدمات بهتر میشه بنده باواریز ده درصد از کل درامدم که صافی پنج درصد به خودم نمی مونه کانون میخواد چه کار کند مطمنا ۱۵ سال دیگه ورشکست مییشه اون وقت کی پاسخگو میشه

  6. حا فظ از مشهد می گوید

    ازپیگری وتلاش کانون خراسان که واقعا همه اعضای محترم درهمه مواردتلاش میکنند کمال تشکر رادارم

  7. کاتب می گوید

    بی صبرانه منتظر حذف دفاتر جاری از دفترخانه ها هستیم . شاید که با انجام این امر اندکی از مشکلات و گره از کار دفاتر اسناد رسمی که امروزه اکثر همکاران گریبانگیر آن هستند کاسته شود .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.