iran flag

متن بیانیه پایانی گردهمایی استانی کانون خراسان رضوی

 

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه پایانی سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی در گردهمایی 25 دیماه 93

ما سردفتران و دفتریاران  خراسان رضوی با استعانت از خداوند متعال ضمن گرامیداشت روز سردفتر و سند رسمی ، با تاکید بر قانون گرایی متحدا" مواضع زیر را اعلام میداریم:

1-ما معتقدیم ضرورت دارد جایگاه واقعی سند رسمی به عنوان امن ترین ابزار روابط حقوقی در اصلاحیه قانون دفاتر پیش بینی شود و همچنین بر تشکیل شورای عالی سردفتران و دفتریاران به روشی دموکراتیک با داشتن صلاحیت در موضوعات کشوری مانند وحدت رویه و بازنشستگی تاکید می ورزیم.

2-از آنجا که مهم ترین روابط حقوقی کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی به موجب سند رسمی انجام می شود و ارائه اطلاعات حقوقی در این زمینه برای جامعه امری ضروری میباشد لذا از صدا و سیمای جمهوری اسلامی و سایر رسانه های عمومی تقاضا داریم  به این امر خطیر توجه نموده و بخشی از برنامه های خود را به ارائه اطلاعات حقوقی توسط کارشناسان متخصص و مجرب در این رشته اختصاص دهد و همچنین ضروری می دانیم دانشگاههای کشور تمرکز بیشتری بر روابط حقوقی در رشته های مختلف حقوق ثبت خصوصا" ثبت اسناد مبذول نمایند.

3-نظر به اینکه ماده 54 قانون دفاتر اسناد رسمی افزایش سالانه حق التحریر را متناسب با تورم منع ننموده است لذا از ریاست محترم سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور خواهشمندیم دستور فرمایند تعرفه حق التحریر دفاتر سالانه و متناسب با تورم اصلاح گردد.

4-ما معتقدیم اجرای وظایف کانونهای استانی بدون تامین هزینه لازم ممکن نیست از سوی دیگر معتقدیم شایسته ترین ناظر بر نحوه هزینه کرد کانونها علاوه بر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مراجع رسمی بازرسی ، سردفتران و دفتریاران میباشند لذا ضروری می دانیم درصدی از حق التحریر واریزی به کانون تهران جهت اجرای وظایف کانونهای استانی اختصاص یابد و همچنین لازم می دانیم کانون تهران گزارشی جامع و شفاف از وضعیت مالی و سرمایه موجود سردفتران و دفتریاران را ارائه نماید.

5-با توجه به تخصصی بودن جرائم مرتبط با اسناد رسمی ما اختصاص شعب ویژه بازپرسی و دادسراها و شعب ویژه دادگاهها را برای رسیدگی به جرائم مربوط به اسناد رسمی ضروری می دانیم.

6-ما توزیع عادلانه درآمد و ارتباطات شفاف دفاتر با بانکها و مراکز مالی را برای حفظ سلامت حرفه سردفتری و سلامت امور بانکی ضروری می دانیم و اکیداً معتقد به ضرورت اجرای تقسیم اسناد رهنی بانکها و موسسات مالی خصوصی و دولتی میباشیم.

7-نظر به اینکه تعهدات و مسئولیتهای خانمهای سردفتر و دفتریار با آقایان یکسان است ما سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی محرومیت خانواده این همکاران خصوصا" فرزندان آنها را از  خدمات درمانی صحیح ندانسته و با عنایت به ملاحظات انسانی و عاطفی و رفع تبعیض و با ملاک گیری از دستور مندرج در ماده 54 قانون تامین اجتماعی خانواده این همکاران  را مستحق استفاده از خدمات کامل درمانی ارائه شده از طرف کانون سردفتران و دفتریاران می دانیم.

8-ما معتقد به عدالت و عدم تبعیض در ارائه خدمات درمانی در سراسر کشور بوده و ارتقاء خدمات درمانی و انعقاد قرارداد با مراکز درمانی جدید خصوصا" ارائه خدمات  دندانپزشکی و دارویی را برای سردفتران و دفتریاران ضروری می دانیم.

9-ما معتقدیم سردفتران و دفتریاران سراسر کشور استحقاق استفاده از خدمات مراکز رفاهی و آموزشی و سیاحتی و زیارتی را در اقصی نقاط کشور داشته و محقق کردن این خواسته با توجه به وضعیت مالی کانون امری ممکن و ضروریست.

10-ما معتقد به اجرای عادلانه وظایف قانونی کانونها خصوصا" در مورد تنظیم اسناد بصورت رایگان برای کلیه شهروندان بی بضاعت بدون هیچگونه تبعیضی طبق بند 4 ماده 66 قانون دفاتر اسناد رسمی میباشیم.               

بدون نظر
  1. همکارشهرستانی می گوید

    کمال تشکررا ازکانون خراسان وتهیه چنین بیانیه ای رادارم انشاءاله مفاد آن به زودی زود اجرائی شود

  2. سردفتر 292 مشهد می گوید

    با سلام و سپاس از کانون محترم خراسان بیانیه خوبی است انشاءالله شاهد اجرای بند بندآن باشیم

  3. سردفتر145 مشهد می گوید

    باتشکرواحترام به شرطی که عملی شودمخصوصا بند تقسیم اسناد که به نظر من خیلی اجحاف به حق دیگر همکاران

  4. نورا می گوید

    خداقوت آقایان اورعی=هاشمی=پنچتنی=قلی زاده= حسین زاده وسایر دوستان دست همه شمادردنکند خدابشما قوت وقدرت بدهد درخدمت به اعضا

  5. همکار می گوید

    برگزاری جلسات در شرایطی که هیچکس پیگیر مصوبات نمیبا شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.