iran flag

رییس هیات مدیره کانون سردفتران کشوراز اجرا نشدن قانون پیش فروش ساختمان انتقاد کرد

'محمدرضا دشتی اردکانی ' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در کلاردشت گفت: قانون پیش فروش ساختمان ها در سال 89 در مجلس شورای اسلامی تصویب و آیین نامه اجرایی آن نیز در ماه مرداد سال جاری از سوی دولت یازدهم به شهرداری ها با هدف صدور شناسنامه فنی ساختمان ها ابلاغ شد ، ولی تاکنون نسبت به اجرایی کردن آن اقدامی از سوی این شهرداری ها صورت نگرفته و این قانون همچنان ابتر باقی مانده است.

وی افزود : شهرداری ها در حالی این قانون را اجرا نمی کنند که بر اساس آن دفاتر اسناد رسمی مکلفند برای صدور سند مالکیت ، شناسنامه فنی ساختمان را از فروشنده طلب و به عنوان یکی از اسناد معتبر استناد کنند.

او ادامه داد : هم اینک به علت اجرایی نشدن قانون بسیاری از شهروندان در مناطقی از کشور بویژه در کلانشهرها که اقدام به پیش خرید ساختمان کرده اند برای دریافت سند مالکیت به علت در اختیار نداشتن شناسنامه فنی ساختمان با مشکل مواجه شده اند و پرونده آنان در مراجع قضایی معطل باقی مانده است.

رییس هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت : سازمان ثبت اسناد و املاک و دستگاه قضایی برای شتاب بخشی در اجرای این قانون پی گیر آن از نهادهای ذیربط هستند و امیدوارم بزودی مشکلات موجود برطرف شود.

دشتی اردکانی از فعالیت حدود هفت هزار و 350 دفتر ثبت اسناد رسمی در کشور خبر داد و افزود : 362 دفتر از این تعداد در مازندران فعال است .

وی اظهار داشت : از ماه تیر سال گذشته تا ماه شهریور امسال حدود 16 میلیون فقره سند در دفاتر ثبت اسناد کشور ثبت و صادر شده که از این تعداد 703 هزار و 496 فقره مربوط به استان مازندران بوده است.

رییس هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت : اکنون تمامی اسناد در دفاتر اسناد رسمی کشور به روز است و در واقع با راه اندازی سامانه ثبت آنی اسناد در این دفاتر ، یک اقدام اساسی در پیشگیری از سوء استفاده و جعل و تضمین سلامت اداری و جلوگیری از فساد اقتصادی که جزو دغدغه رهبری بوده انجام گرفته است.ک/3

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.