iran flag

کانون سردفتران و دفتریاران استان قزوین افتتاح شد

کانون سردفتران استان قزوین بیستم بهمن ماه سال جاری با حضور معاونت امور اسناد سازمان ثبت اسناد و رئیس کل دادگستری استان قزوین، رییس کانون سردفتران و مدیر کل ثبت استان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، محمدرضادشتی اردکانی، رییس کانون سردفتران و دفتریاران ، ضمن تبریک دهه فجر و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و خیر مقدم به حضار بیان کرد: برپایه اصل 44 قانون اساسی یکی از موارد آن واگذاری کارها به بخش خصوصی است، دولت باید خود را کوچک و چابک کند و نظارت عالیه بر کار آنها داشته باشد. یکی از راه های برون رفت از فساد اداری  و ارتقا سلامت اداری اجرای همین اصل از قانون اساسی است.

 وی افزود: نهاد کانون سردفتران قریب یکصد سال اخیر مورد اعتماد حاکمیت و مردم بوده و میتواند یک الگوی مناسب خصوصی سازی در بخش های مختلف حاکمیت باشد چرا که حاکمیت بخشی از کارهای خود را به این نهاد خصوصی واگذار کرده است .

 دشتی اردکانی انتظار خود را از مسئولان، حمایت از سند رسمی و همکارانش و نهاد سردفتری کشور اعلام و عنوان کرد: کانون سردفتران استاد قزوین نهمین کانون استانی است که به طور رسمی کار خود را آغاز کرد. از این رو از همکارانم در این استان انتظار دارم با هماهنگی با مجموعه دستگاه قضایی به حل و فصل مشکلات جامعه سردفتری استان قزوین بپردازند و در کنار آن با توجه به نزدیکی به پایتخت ، ما را نیز در کانون سردفتران و دفتر یاران یاری دهند.

 

 وی با اشاره به رسیدگی به تخلفات دفاتر اسنادرسمی گفت: تخلفات دردفاتراسنادرسمی بسیارکم است و اگر هم تخلفی باشد به صورت شکلی است، زیرابازرسان سازمان بازرسی کل کشور،ثبت اسناد،سازمان مالیاتی،سازمان ثبت اسنادوکانون سر دفتران به صورت مستمردفاتررا مورد بازرسی قرار می دهند.

 دشتی اردکانی در ادامه ضمن تشکر از تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشوربه خاطر تشکیل کانون های استانی و حمایت های بی دریغ ایشان از ارتقا جایگاه سند رسمی تشکر کرد .

 او در پایان سخنان خود همچنین از ریاست سازمان ثبت اسناد، معاون امور اسناد سازمان ثبت، ریاست کل دادگستری استان قزوین و مدیرکل حفاظت اطلاعات سازمان، مدیرکل امور سردفتران قزوین، مدیرکل ثبت استان قزوین و همچنین رئیس و اعضای جامعه سردفتران و دفتر یاران نیزاستان قزوین تشکر کرد.

معاون اموراسنادسازمان ثبت اسناد و املاک  نیز با تبریک ایام الله دهه فجر از تاسیس کانون سردفتران و دفتریاران استان قزوین در این ایام اظهار خرسندی کرد و برای اعضای هیات مدیره این کانون آرزوی موفقیت کرد.

 محمدمهدی انجم‌شعاع ضمن ابراز رضایت از فعالیت های ثبتی استان افزود: واحدهای قوه قضاییه و دادگستری استان قزوین در سطح الکترونیک اسناد از تعامل خوب و سازنده برخوردار هستند. ایشان با توجه به تاکیدات امام «ره» درخصوص حل و فصل مشکلات مردم تاکید کرد دفاتر اسنادرسمی می توانند با سعه صدر اخلاق مداری چون گذشته به ندای امام «ره» لبیک گفته و خدمات رسانی خود را چون گذشته به سرعت انجام دهند.

 

 سهیل خضر حیدری رئیس جامعه  سردفتران و دفتریاران استان قزوین نیز ضمن خیر مقدم به مهمانان این مراسم گفت: تشکیل کانون سردفتران و دفتریاران استان قزوین یکی از آرزوهایی بود که محقق شد و امیدوارم که بعد از من نیز این همبستگی و اتحاد بین دفاتر اسنادرسمی استان ادامه یابد.

 وی با توجه به افزایش تورم سالانه افزود: باوجود اینکه تورم در جامعه ما هر ساله است وطبق قانون تعرفه دفاتر اسنادرسمی هر 4 سال یکبار افزایش می یابد بر این اساس، این دفاتر از نظر درآمدی و هزینه ای که متحمل می شوند با مشکلات جدی و بسیارزیادی مواجه می شوند.

 وی افزود: تشکیل کانون های استانی را نباید به عنوان تکه تکه شدن کانون سردفتران قلمداد کنیم بلکه این امر نشانه رشد کانون سردفتران و دفتریاران در کشور است.تشکل های صنفی به عنوان یک بازو قدرتمند عمل می کنند و نه تنها مانعی برای ساست های حاکمیتی نیست بلکه رابطی میان مردوم و حاکمیت هستند که مطالبات مردم را محقق می کنند.

 در ادامه کناروندی، مدیر کل ثبت استان قزوین گزارشی را در باره فعالیت های اداره متبوعش ارایه و  در اسناد مالکیت صادره در 10 ماهه نخست سال جاری را تعداد 42696 فقره و تعداد پاسخ استعلامهای صادره به دفاتر اسناد رسمی را 54952 فقره عنوان کرد.

وی همچنین تعداد خلاصه معاملات ثبت شده را 35588 فقره و تعداد اسناد مورد بازرسی شده توسط بازرسان را 164231 سند و تعداد اسناد تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی را 254445 و جانمایی نقشه های منابع طبیعی در بانک نقشه 221378هکتار و تثبیت نقشه های منابع طبیعی را 14044 هکتار و صدور اسناد مالکیت اراضی منابع طبیعی را 10599 هکتار  و  وصول مطالبات بانکها  را 42 میلیارد تومان اعلام کرد.

در ادامه مراسم انصاری، رئیس کل دادگستری استان قزوین ضمن تبریک ایام اله دهه مبارکه فجر گفت: همه مردم با سازمان ثبت به لحاظ طیف وسیع خدمت رسانی در ارتباط هستند از جمله برای تنظیم سند معاملات در دفترخانه ها،ثبت ازدواج و طلاق، ثبت شرکتها، ثبت و صدور اسناد مالکیت و اجرای اسناد رسمی.

وی تصریح کرد:سیاست کلی سازمان ثبت خدمت رسانی،کاهش هزینه ها،تسریع در ارائه خدمت و ارتقای سلامت اداری است. وی با اشاره به پویائی سازمان ثبت در سالهای اخیر افزود: این سازمان هر روز دارد پویا تر و از بافت سنتی قدیم خارج می شود  و این روز آمدی سازمان خود بخود می تواند بهترین پاسخ به مردم باشد و انتظارات و توقعاتی که مردم در زمینه دریافت خدمت دارند محقق و دغدغه انها کمتر شود و خدمات را با هزینه کمتر،دردسر کمتر و زمان کمتری دریافت کنند و امید واریم خداوند متعال کمک کنه در سالهای اتی این سازماندهی و تدابیر مدیریتی و تلاش همکاران بتواند به پویائی این سازمان و تشکلات اداره ثبت کمک بکند و اندک دغدغه های که در این مسیر وجود دارد رفع شود.

انصاری با تاکید بر اینکه سازمان ثبت از معدود دستگاه هایی بوده که در جهت تغییر فرایند و بهره گیری از فناوریهای نوین اقدام کرده است، گفت:بهره گیری از این فن آوری های نوین مورد تایید دستگاه قضائی،دولت و مجلس بوده است.وی تصریح کرد:تبعات ثبت سنتی بسیار زیاد بود و قانونگذار هم این موضوع را پذیرفته بود و به حمد الله سازمان در حال گذار از سیستم سنتی به نوین می باشد.

  رئیس کل دادگستری از سازمان ثبت بعنوان یک دستگاه بسیار مهم و تاثیر گذار از حیث تنوع فعالیتها و خدمات آن یاد کرد و اقدامات صورت گرفته در اداره کل ثبت استان بویژه حذف مراجعات غیر حضوری و الکترونیکی کردن فرایندهای ثبتی را مثبت و خوب ارزیابی کرد و اظهار امیدواری کرد و افزود: همه دستگاهها باید در این مسیر گام بردارند و این سازمان را بعنوان الگوی خود قرار دهند.ایشان اضافه کرد: من وظیفه دارم از همه کسانی که در این محور هستند اعم از مدیریت،معاونین،کارشناسان و همه کسانی که در بخشهای مختلف هستند از این فعالیت و روز آمدی خوبی که در ثبت استان وجود دارد و هر روز هم دارد شتاب بیشتری می گیرد تقدیر و تشکر کنم.

 این مراسم با اعطای احکام اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران قزوین در حضور معاونت امور اسناد سازمان ثبت، رئیس کل دادگستری استان قزوین، ریاست کانون سردفتران و دفتریاران و مدیرکل ثبت استان قزوین خاتمه یافت.

  در پایان مراسم نیز معاون و مدیران کل سازمان ثبت و رئیس کانون سردفتران و دفتریاران و هیات همراه با حضور بر مزار شهید سرلشکر خلبان شهید بابایی و شهدای عملیات والفجر 8 با آرمان های امام  «ره» در آستانه سالروز 22 بهمن تجدید پیمان کردند.

 

بدون نظر
  1. علیار تاریزاده می گوید

    به تمامی سران دفاتر اسناد رسمی تبریک میگم

  2. پنجتنی سردفتر 49مشهد می گوید

    با سلام تشکیل کانون سردفتران ودفتریاران قزوین را به سردفتران ودفتریاران استان قزوین و منتخبانشان و نیز به جامعه سردفتری تبریک عرض میکنم واز ریاست سازمان ثبت وهمکاران محترمشان که به تشکیل این کانونها همت می گمارند سپاسگزاری مینمایم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.